En Torn Profile picture
L'artista antigament conegut com Allegro Misantroppo (a.k.a. Rust). Quan el món s'acabi només sobreviuran els escarabats, els nunyistes i els cruyffistes.

Sep 21, 2020, 7 tweets

Segons l'últim informe anual que va presentar el club (19-20 encara es desconeix) el Barça tenia una despesa esportiva de 671M€ (525M€ salaris + 146M€ amortitzacions) sobre uns ingressos de 990M€. Això representava un 67,8% del pressupost. La Lliga marca un límit del 70%. 🔽

El pressupost de la temporada 2019-2020 preveia una despesa en salaris de 507M€ (amortitzacions a part) sobre uns ingressos de 1.047M€ que no s'han arribat a assolir pel Covid. L'estimació de pèrdues en ingressos del propi Barça, a falta de confirmació oficial, és d'uns 154M€.

Per tant, si els ingressos han passat dels 1.047M€ previstos a 893M€ i les amortitzacions es mantenen en un % similar la despesa esportiva d'aquesta temporada ha sigut de 617M€, un 69% dels ingressos. Fregant el límit. D'aquí la rebaixa salarial que van demanar a la plantilla.

De cara a la 2020-21 els ingressos baixaran encara més i l'actual directiva del Barça vol pressupostar 800M€. Una despesa esportiva de 600M€ sobre aquests 800M€ suposaria un 75% dels ingressos. Implicaria sancions. Per això el Barça està alliberant jugadors a la desesperada.

Sense Arthur, Rakitic, Luis Suárez, Arturo Vidal i Semedo el Barça s'estalviarà 58M€ en salaris. O una part d'aquests 58M€ perquè Pjanic cobra més que Arthur i els altres marxen cobrant una part important del salari. A més, els 16M€ de Coutinho aquest any es paguen sencers.

Com a mínim el Barça necessita rebaixar el cost esportiu a 560M€, el 70% exacte de 800M€ d'ingressos. És a dir, uns 57M€ respecte a la temporada passada. Queden per sortir Umtiti, Rafinha, Junior Firpo i Todibo, que suposarien un estalvi màxim de 23M€ si no marxen cobrant.

Només amb aquestes dades s'explica la política esportiva del Barça aquesta temporada. I té molt més d'econòmica que d'esportiva. No vull ni imaginar-me com seria si no hi hagués vot de censura i eleccions a la cantonada.

Share this Scrolly Tale with your friends.

A Scrolly Tale is a new way to read Twitter threads with a more visually immersive experience.
Discover more beautiful Scrolly Tales like this.

Keep scrolling