En Torn Profile picture
Sep 23, 2020 7 tweets 2 min read Read on X
O el Barça està molt pitjor econòmicament del que ens diuen o no ho entenc. Amb els 30M€ de Semedo el Barça només es planteja invertir 20M€ en Dest i comencen a sonar jugadors com Carlos Vela (que està jugant a a MLS) per la davantera i portar cedits per la defensa. 🔽 Image
Fent una ullada a aquest mercat de fitxatges el Barça ha invertit 103M€ en Pjanic (60M€), Trincao (31M€), Pedri (5M€) i Matheus Fernandes (aquests 7M€ fan mal) i recaptat 124M€ per Arthur (72M€), Semedo (30M€), Carles Pérez (11M€), Cucurella (10M€) i Rakitic (1,5M€).
En realitat a Arthur se l'ha venut a la Juve per 12M€ +10 en variables però sigui com sigui, si els comptes no fallen, això deixa un benefici de 21M€, dels quals 20 sembla que es gastaran en Dest. No queda ni 1€ més per invertir?
Perquè una cosa és el cost salarial, que depèn del límit establert per la LFP i la UEFA, i l'altra el pressupost de fitxatges. Amb la marxa de Luis Suárez, Vidal i Rakitic s'alleuja el primer factor. I queda per resoldre el cas Umtiti.
L'altre factor només s'explica si el Barça té 0€ de pressupost per fer fitxatges. Tampoc es tracta de fer barbaritats, però si no es pot portar a jugadors que acaben contracte en 4 mesos com Eric García, Depay o Wijnaldum és com per fer sonar l'alarma.
Fins i tot si això és així i hi ha 0€ pressupostats per fer fitxatges aquest estiu, ha renunciat el Barça a vendre a Rafinha i Todibo? Perquè són dos jugador amb un cost combinat d'1M€ pels quals el Barça demana 16M€ i 25M€ respectivament. Cada € ingressat serà benefici net.
I potser no és realista vendre'ls a tots dos per 41M€ però s'ha de ser molt inútil per no aconseguir com a mínim la meitat i portar un central amb cara i ulls com l'Eric García, que és el que el Barça necessita amb més urgència.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with En Torn

En Torn Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @Boncopdefail

Apr 7, 2025
El Barça s'ha de plantejar molt seriosament si li val la pena tenir una secció professional de bàsquet.

No només pel dèficit anual que li genera al club, que és el més gran de totes les seccions, sinó per com està evolucionant l'esport a Europa.

A continuació els arguments. 🔽 Image
Primer de tot vull deixar clar que això no ho dic com el clàssic futbolero que menysprea la resta d'esports. D'aquests n'hi ha molts, però no és el meu cas.

Porto veient bàsquet des dels anys 80, m'ha fet perdre moltes hores de son i hi ha partits que m'han afectat profundament.
Que la secció de bàsquet li faci perdre 19M€ anuals al club amb una economia tan delicada no em sembla argument suficient per tancar-la. Totes les seccions professionals del club són deficitàries excepte el futbol femení.

Ara bé, hi ha altres motius que mereixen una reflexió.
Read 11 tweets
Mar 6, 2025
Per raons que no venen al cas ahir no vaig poder veure al Barça i no volia opinar sense veure el partit sencer.

Des de la tranquil·litat de conèixer el resultat (si no ahir hauria infartat) crec que l'expulsió perjudica el Barça per raons evidents, però també al Benfica. 🔻 Image
Ells preparen tota la setmana un partit a la contra i per explotar els espais a l'esquena de la defensa del Barça i amb l'expulsió (justa) de Pau Cubarsí es troben un partit completament diferent, on han de portar la iniciativa i atacar un bloc compacte molt més baix.
Novament, coneixent el resultat no em sembla que els xuts a porteria que genera el Benfica siguin ocasions tan clares.

I a sobre el Barça fa una masterclass de conservació de la pilota i de treure contraatacs. Molt de mèrit dels jugadors del Barça i dels ajustos de Flick.
Read 6 tweets
Aug 25, 2024
M'he cansat d'escoltar de qualsevol boca amb un micròfon al davant que el fitxatge de Vitor Roque pel Barça va ser "estrany" i que "algú me l'hauria d'explicar molt bé" així que per demanda popular ja us l'explico jo.

Agafeu crispetes que se us ve a sobre un fil llarg. 🔽 Image
Vitor Roque comença a destacar amb 17 anys al Cruzeiro de la segona divisió brasilera, on fa 6 gols en 11 partits.

Això el porta a fitxar per l'Athletico Paranaense, que paga per ell la quantitat més alta de la història del club.
En la seva primera temporada al Athletico Paranaense, Vitor Roque ajuda al club a arribar a la final de la Copa Libertadores 2022. Això ve a ser com portar al Vila-real a la final de la Champions.

Marca a vuitens, a quarts, fa dues assistències a semis i acaba a l'onze ideal.
Read 14 tweets
Apr 17, 2023
Trobo un error l'estripada de Laporta contra el Madrid perquè és del que més es parlarà en comptes del que veritablement importa:

1) Hi ha factures detallades dels serveis prestats. Es van pagar per transferència bancària, apareixen als comptes i es van declarar a Hisenda. 🔽 Image
2) No hi ha un patró d'cultació propi del que comet una activitat delictiva.

3) La pròpia Agència Tributària admet que no pot provar que els pagaments hagin servit per influir en els resultats. La pròpia RFEF admet que Negreira no tenia capacitat per influir en el resultats.
4) Tot apunta a que no existeix cap delicte de corrupció esportiva.

5) En la hipòtesi de l'administració deslleial que va prenent força a la Fiscalia el Barça és una víctima de persones físiques o entitats privades que s'han beneficiat a ells mateixos, no al club.
Read 7 tweets
Sep 1, 2022
Us vaig prometre un fil sobre Martin Braithwaite el dia que rescindís amb el Barça i aquí el teniu. 🔽 Image
Braithwaite va fitxar pel Barça un 20 de febrer de 2020, en circumstàncies excepcionals, fora de termini per la lesió de llarga duració de Dembelé, i a base de mentides i enganys, assegurant que acceptava un rol de substitut provisional i que no posaria cap problema per marxar.
Durant 3 estius Braithwaite ha incomplert la seva paraula rebutjant múltiples ofertes per sortir del Barça amb excuses variades: 1er perquè es veia amb cor d'aconseguir minuts, després perquè li havia costat molt arribar a l'elit i només volia marxar a un club de prestigi similar
Read 15 tweets
Sep 1, 2022
Absolutament tothom que té contacte amb Jordi Alba o el seu entorn assegura que no té cap intenció de sortir del Barça i que està molt emprenyat de que el club l'intenti col·locar.
Ja us dic jo que si continúa de suplent i no va al Mundial serà ell el que reclami sortir al gener.
Que Jordi Alba no vegi com seria de positiu aquest moviment per a la seva carrera em demostra que viu més aferrat al seu ego que a la realitat.
Per a ell tot serien avantatges i, en canvi, ho viu com una putada que li estan fent.
1. Mantindria el seu sou
2. Tindria més minuts i protagonisme
3. Jugaria a una lliga més pausada on podria explotar les seves virtuts ofensives i estaria més protegit en defensa
4. Es tornaria a sentir una estrella
5. Tindria més opcions d'anar al Mundial
Read 4 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(