Well this is fascinating. Since the #GBDeclaration came out, an activist with the DeSmogBlog named John Mashey has been aggressively editing and rewriting the @aier Wikipedia page to insert conspiratorial theories about Koch brothers, climate denialism, tobacco lobbying etc.
Here is Mashey's link on the DeSmogBlog page. desmogblog.com/user/john-mash…
Note that almost all of his recent edits have been aggressively seeding the AIER and Great Barrington Declaration wiki pages with Koch brothers conspiracy theories.
Looks like this guy has been busy, including this post targeting the 3 GB Declaration authors.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Phil Magness

Phil Magness Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @PhilWMagness

17 Oct
As the person who broke the story about the NYT's textual deletions from the 1619 Project, I'll offer a few thoughts on this response from the paper in the thread below.
First is the matter of the deletion, the now infamous line about 1619 supplanting 1776 as our "true founding." The NYT is now depicting this as a relatively minor part of the web copy, and excusing @nhannahjones from culpability in it. This claim does not hold up under scrutiny.
Web copy matters greatly in the digital age, and that is how most people encountered the 1619 Project. That's why the now-deleted line became an immediate flashpoint for controversy in August 2019 when it was first published.
Read 24 tweets
16 Oct
Wow. This is an outright propagandistic attempt to gloss over the fact that the NYT violated basic journalistic ethics by deleting several controversial passages from the #1619Project after they became lightening rods for criticism.
No consideration of the fact that such deletions, taking place without any notice by the paper, breach basic ethical norms of journalism. Just nonsensical allegations that I'm working in "bad faith" by pointing it out - even though I've engaged the 1619 Project content in detail
If the deleted "true founding" line was "obviously metaphorical," @nhannahjones sure didn't treat it that way for the first 6 months of 1619 Project publicity appearances.
Read 5 tweets
21 Sep
MINI-THREAD: Since the #1619Project creators are still insisting that the deleted line was not an "official" part of the project, here are documented instances where the @NYTimes published its claim about a reframing of US history with "1619 as our true founding"
First, the NYT sent out this phrasing as part of its daily subscriber email on August 17, 2019 as its header to introduce the 1619 Project. A static copy of that email may still be found here: static.nytimes.com/email-content/…
Second - on August 16, 2019 the NYT appended a blurb with the now-deleted passage onto an interview with Lauretta Charlton, editor of its Race/Related newsletter.

Link here: nytimes.com/2019/08/16/us/…
Read 6 tweets
21 Sep
THREAD: The 1619 Project's creator is now claiming that the text they deleted from their website was not part of the "official" project, and was only "promotional material." Let's take a closer look...
The deleted text was a passage on the header of the 1619 Project website from August of last year that claimed the year 1619, rather than 1776, was "our true founding."
This passage had clear and explicit support from project creator Nikole Hannah-Jones. How do we know? Because she tweeted the same thing the week that the 1619 Project came out in August 2019.
Read 17 tweets
19 Sep
I honestly have no idea what date she thinks I "cropped" off of the NYT screen share.

In fact, in my original thread I noted that the Wayback Machine suggested the change had happened at some point after December, when the NYT was being slammed.

Image
Other sleuths on the thread pinpointed it to around December 20, which, as I noted here, coincided with a #1619Project update by NYT magazine editor Jake Silverstein where he tried to defuse the mounting criticism from historians.

But the unavoidable fact remains: after months of taking heat over that specific line, the NYT memory holed it without any explanation. And a short while later @nhannahjones began pretending that she never even made the claim.
Read 4 tweets
18 Sep
Can the @nytimes's #1619project get any more dishonest? They appear to have edited their own website to remove the claim that 1619 was America's "true founding" some time between August 2019 and @nhannahjones's denial today that she ever intended to claim that. ImageImage
Here's the pertinent section of the site's code as it appears right now. nytimes.com/interactive/20… Image
Not clear when the change happened. It still retained the claim about 1619 being the "true founding" as of last December. Image
Read 4 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal Become our Patreon

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!