Road trip Salto and Louna the tiny do...
I will sit where I want to sit. #RadioPodenco Louna is hiding under Calvi...
#PirateChien would like some pets for the entire time of the trip thank you Pirate the dog panting in t...
Are we there yet ?

#RadioPodenco Louna is sticking her muzzl...
And now ??!

#RadioPodenco Louna pushing through the n...
They cant say I'm not trying to walk. Calvin is walking the poden...

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh

Keep Current with Calvin Arium n'est pas disponible 🏳️‍⚧️

Calvin Arium n'est pas disponible 🏳️‍⚧️ Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @DeadlegCyborg

Jan 31, 2023
So foreigners are doing the whole "lol french people are rioting for nothing" again and I think you are missing some context.

The first is protesting is life-threatening because the french police use routinely chemical weapons forbidden in war against protesters.
We have probably hundreds of protesters who lost an eye or a hand to police violence.

Our government is fascist.

Our government still have actives colonies.
Our government kill african presidents routinely.

Our government is making it extremely clear we should not expect to live and eat with our basic salaries.
Read 19 tweets
Jan 30, 2023
L'autre jour ya un gars qui voulait prouver que le boycott de JKR était impopulaire en disant "il y a 100 fois plus de vues que de likes sur ton tweet"

Alors pour ceux qui savaient pas : ça veut rien dire
Je ne sais pas si ça comptabilise 1 vue par impression (donc tu peux avoir 40 vues pour un compte par exemple) ou si c'est juste aléatoire ou truqué parce que Melon Husk fait de la merde mais on a des nombres genre "1000 vues" sur nos privés suivis par 50 personnes régulièrement
Donc non c'est pas un indicateur de quoi que ce soit de pertinent par rapport au nombre de like/RT, et encore moins une façon de faire "gotcha ratio ton tweet est nul"

Car aux dernières nouvelles tu as droit à 1 like par compte 🤷🏻‍♂️
Read 11 tweets
Dec 13, 2022
Ya des gens qui soutiennent mordicus qu'on peut pas se passer de Vivès car c'est "l'auteur le + talentueux de sa génération" et je me demande à quel point les médias genre télérama sont responsables de la sensation de pénurie de talents alors qu'on est hypersaturés d'auteurs cool
Rien que dans mon entourage j'ai 10 auteurs qui m'ont fait ressentir + de choses avec leurs histoires en 3 pages que Polina et qui ont eu zéro contrat Glénat et zéro couverture de Télérama et zéro expositions au FIBD.
La seule pénurie qu'on vit c'est la pénurie de salaires viables pour faire de la bd à plein temps (ou même à mi-temps) quand on a pas une épouse qui a un travail salarié
Read 10 tweets
Dec 12, 2022
Et si vous pensiez que la médecine est au dessus des constructions sociales, sachez que les patates n'étaient pas considérées comestibles par la faculté de médecine de Paris avant 1772.

(J'adore l'histoire des patates en france métropolitaine)

Les mêmes qui refusaient catégoriquement de se laver les mains entre les dissections et les accouchements, et oui !
50% de mon appréciation de cette vidéo : un anglophone qui fait son mieux pour prononcer "économe" et "Parmentier"
Read 4 tweets
Dec 10, 2022
I feel like this since at least 2018, when I started masking outdoors in polluted areas or when people smoked or used fragrances. Except the indoors spaces that were relatively safer for me, are now extremely more dangerous than outside.

That means fewer breaks of masking.
And no it was never a personal choice for me, it was masking with a P2 (vogmask/cambridgemask, I still use them) or coughing so much I couldn't breathe.

This is why I refuse to take any extra chances of catching covid. I know what it feels like to not being able to breathe.
Read 5 tweets
Dec 6, 2022
Chaque fois que je réfléchis au sujet des violences familiales, du push réactionnaire pour que les parents contrôlent la normativité de leur enfant au prix dê l'isolement, du "les parents doivent avoir le choix !!!"
Chaque fois je me dit que notre problème fondamental c'est de ne plus élever les enfants en communauté et de tout faire reposer sur 1 adulte.

C'est pas comme ça que les humains fonctionnent.
C'est tellement difficile d'élever un enfant seul qu'on a construit des institutions normalisatrices exprès pour ça, des fois que notre 1 adulte ait pris trop de liberté avec notre éducation.
Read 9 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!

This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(