AKP giderek üst-orta sınıf partisi oluyor artık orta sınıf da değil. En tepedeki kalantorları geçtim de şöyle zırvalar yumurtlayan hesaplara biraz baktığında telefonunu çıkar diyen dayı değil KOBİ’msi bi üst-orta gelir tabakası görüyorsun
Bu üst-orta sınıflar giderek tutamadıkları orta ve alt sınıfları döndürmek için nafile ıslık çalıyorlar birkaç senedir. İdeolojiyi sırtlayan taban artık bunlar. Sadece bunlar değil henüz ama gidişat da oraya doğru
Çünkü; bu zırvaları artık sadece satıldığında almak ve en basit haliyle ezber etmek yetmiyor. İdeoloji kendisini daha detaylı teçhiz etmek mecburiyetinde. Onu da yarım yamalak da olsa daha okur-yazar, saçmalayacak vakti daha çok olan bir öbek yapabilir ancak.
Dolayısıyla AKP ideolojisi alt gelir grubunun elinden, acı bir fukaralıkla beraber kayıp giderken, onu çok sevmiş ve onunla oynamayı da hobi edinmiş gaddar bir üst-orta sınıf kitlenin elinde sertleşiyor. Gitgide gerçekten daha fazla uzaklaşıyor ve fantastikleşiyor.
Bu da her an, AMA HER AN bir ideolojiyle bağlı tutulması gereken çok büyük fukara kitlesinin ideoloji krizine sürüklenmesi demek. BİR ŞEYLERİN OLMASI ZORUNLULUĞU tam da bundan doğuyor. Bu kadar insanın vatan millet Libya Suriye gazından sıyrılıvermesi hafazanallah SIKINTI doğurur
Ve şimdi şu oluyor. Üst-orta sınıf hep önemli. Anlıyoruz ki üst-orta sınıfın hoşnutsuzluğu başta seni bir tür popülizm üzerinden bilakis iktidarda tutuyor bile olabilir. Fakat uzun vadede büyük kitleler hep üst-orta sınıfın söylemini satın alıyor. Uzun sürüyor ama bu oluyor.
Artık ne oluyor. Alelade bir fakir; bundan on sene önce kimsenin kulak asmadığı söylenegelen o “halktan kopuk” söylemleri sağdan soldan yavaaaaş yavaş kapıyor. Mesela “DIJ GÜCLER HEHEHEHEHE” falan diyor. Bu neydi, bu 7-8 sene önce GEZİCİ bir dildi, bugün aşağılara sirayet ediyor.
Demek ki; fukara taifesi bir üst-orta sınıf retoriğinden diğer bir üst-orta sınıf retoriğine yavaş yavaş geçiş yapıyor. Fark etmeden yapıyor. Şartlar onu o retoriği satın almaya zorluyor.
Buradan AKP’nin belki de iş işten geçtikten sonra bile çıkarması gereken ders şu: Bugün gezici yumoşlara zıt giderek iktidarını perçinler ve korursun, ama uzun vadede gezici yumoşlara bazı lafları SÜREKLİ tekrarlama motivasyonu verirsen, uzun vadede bunun bedelini ödersin.
Ve o sürecin tersi de yaşanıyor. Retoriğinin alıcı bulamadığını yavaş yavaş sezen bir diğer üst-orta sınıf agresifleşiyor, içine kapanma eğilimleri gösteriyor. O bunalımla ideolojisini daha da detaylandırıyor ve evet en önemlisi, HALKIN KENDİSİNİ ANLAMADIĞINDAN YAKINIYOR.
Şu da bir diğer ders. Çok kaba ve yüzeysel tabirle söylüyorum. Bir halkın, sayısı yüzbinleri ya da birkaç milyonu bulan küçük AYDINLARI; en atıl, en tembel, en korkak halleriyle bile bir vadede o halkı etkiliyorlar. İlla etkiliyorlar. Halktan özellikle kopmaya çalışsalar bile.
Yani ne hedeflerseniz hedefleyin ve hedefleyip elde ettikten sonra neyi muhafaza etmek isterseniz isteyin; o küçük aydınları tamamen ihmal ederek istediğinizi almanız imkansız. Bu en popülist, güya fukarayla en güçlü bağı kurduğunu iddia eden parti için dahi böyle.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Vela ve Bera

Vela ve Bera Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @vela_ve_bera

23 Nov
Bir ülkede

-Bir şeyler çok ters gidiyorsa
-Geniş kitleler bunu kabul ediyorsa
-Bu kötü gidiş çok köklü yapısal bir mahiyette değil basit hamlelerle çözülebilir addediliyorsa (yani kanıksanmamışsa)
-Yine bu kötü gidiş kendisine bir mesul bulduysa

O ülkede bir şeyler olur
O ülkede faylarda enerji birikmiştir. O enerjinin bir şekilde açığa çıkması gerekir. Parlamenter bir rejimde koalisyon partilerinden biri veya birkaçı koalisyonu bozar, duruma göre yeni bir hükümet kurulur ya da seçime gidilir. Ya da bir parti içinde bir müdahale olur
Ama illa bişey olur. Olması gerekir. Bu fizik kanunu. Her şey bu kadar kötü giderken, kötü gidişi herkes kabul ederken, buna bir sorumlu da atıyorken; iki koca sene beklenemez. İlla ki bir şey olur. Bakalım ne olacak
Read 4 tweets
20 Nov
Başka bir sapıklık. Enteresan ama yine bu insanları mesela “beyaz yakalılar işçi olduklarını bilmiyorlar ammmmına koduklarım” tarzı delirmelerle ara ara görüyoruz. Beyaz yakalının da vazifesi, kulübe katılma vizesi; ben de işçiyim diyivermek. O kadarcık bi Marksistçe bilmek yani
Şimdi bakın az önce mesele beyaz yakalıya ya da üst orta sınıfa saldırmak yahut onu savunmaktı. Ama burada başka bir aristokrasi görüyoruz. Beyaz yakalının DA ÜZERİNDE, onu kulübe çağıran bir solcu aristokrasisini.
Bunlar bitmez. Her kompleks ve aristokratik heves yenisini üretir. O aristokratik hevesi güya aşmak istiyor görünen şey aslında başka bir aristokrasiyi inşaya yönelmiştir bakarsın. Tek ve basit bişey yüzünden: Kibir. Nefsin ıslah edilememesi ve ucup
Read 4 tweets
10 Jul
Nası kimiz amıniyüm gezegendeki akıl fikir muhakeme sahibi tek türüz, artı değer üretip siyasi meyiller ediniyoruz, kimimiz eline silah alıp savaşıyor kimimiz ufak kimimiz büyük topluluklara önderlik ediyor falan. Bu bahsi geçen canlıdan milyarlarcasına yapılıyor bu aşı
Kimse sizin üzerinizde deney yapmıyor. Nerden biliyon birader. Totalde birkaç on birkaç yüz birkaç bin kişinin aşina olduğu araştırma, üretim ve dağıtım sürecine gözlemci mi yazıldın ne yaptın. Bu şimdi progresiflik mi oluyor. E iyi aferin
Hassssbinallah ya. Nereden biliyorsun. Nedir bu özgüven yav. 5 tane şirket laaank diye milyarlarca insana çok kısa sürede bişey zerk etme imkanı bulmuş. Cuma cemaatinden mi tanıyon adamları neyin itimadı bu
Read 4 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(