1/8 Tal com vaig dir a començaments de més (2/12) en un enfilall de 9 twits comentant unes afirmacions aparegudes en una entrevista a Naiz on es comparava la FV i l’eòlica amb les tèrmiques fòssils i nuclears.
Passo ara a comentar la nuclear . . .
2/8 Ja fa temps, el Worldwatch Institute va publicar una interessant taula entorn dels materials residual de baixa activitat produïts pel desmantellament d’un reactor d’1 GW tipus PWR: gairebé 18.000 m3, que representaven el transport de materials amb 1.363 camions.
3/8 El 14 de maig de 2014, a la XXVIII CCFSNiES que organitza el GCTPFNN (@FuturNoNuclear), vam poder gaudir i aprendre de les sàvies paraules del bon amic Jan Willem Storm van Leeuwen, consultor independent i membre del Nuclear Consulting Group.
@FuturNoNuclear 4/8 Aqui la gravació en vídeo de la seva conferència.
-Enllaç al vídeo:
@FuturNoNuclear 5/8 Entre els incomptables treballs que ha fet, n’hi ha un que referència als materials necessaris per a la nuclear. Jan Willem ha comptabilitzat l’entrada i sortida de materials en tot el cicle del combustible nuclear per a un reactor d’1 GW. . . .
Cicle comb nuk.
@FuturNoNuclear 6/8 i aquí, la imatge gràfica del flux de materials necessaris
-flux de materials
@FuturNoNuclear 7/8. . . i compara la generació d’electricitat mitjançant nuclears i el vent (tant off-shore com on-shore). La conclusió: per generar 1 kWh amb nuclear es necessiten gairebé 40 vegades més materials que no pas generar 1 kWh amb eòlica.
-Imatge comparant 1kWh nuk amb 1 kWh eòlic
@FuturNoNuclear 8/8 Si es vol saber més de la feina feta per Jan Willem Storm van Leeuwen, podeu passar una bona estona de lectura i d’aprenentatge a la seva web, stormsmith.nl/index.html
1/18 CIPRIANO MARIN CABRERA (1952-2026),
in memoriam
2/18 Hem conegut la trista noticia de la mort, el passat 27 de gener, d’en Cipriano Marín, a La Laguna, on vivia. Una persona que va dedicar una bona part de la seva vida a la sostenibilitat, les illes i el patrimoni. menorcatalayotica.info/ca/El_Consell_…
3/18 Els que vàrem tenir la sort de conèixer en Cipri a finals dels anys 70 a Barcelona, el recordem de quan era una de les ànimes del grup TARA – Tecnologies Alternatives Radicals i Autogestionades que publicaren Energías Libres I i la revista Alfalfa revistaalfalfa.blogspot.com
01/28 Mentre Catalunya està dormida en l’anomenada TE (#TransicióEnergètica), al món s’està gestant una gran disrupció tecnològica (una real transformació), que capgira radicalment els fonaments de tot el que fins avui hem conegut i viscut.
02/28 en @ToniSeba de @RethinkX ho explicava molt clarament a The Great Disruption: Rethinking Energy, Transport, Food & Agriculture
@toniseba @rethinkx 03-28 Les 8 tecnologies que ho capgiren tot són: Sol-Vent-Bateries; Vehicle a demanda Autònom i Elèctric (‘Transport as a Service’); Fermentació de Precisió-Agricultura cel·lular (‘Food as Software’)
1/25 Em plau compartir el missatge d’any nou rebut del savi mestre i vell amic, Walt Patterson, un pioner en repensar l’energia, que porta publicats nombrosos articles i un bon grapat de llibres. Si el voleu conèixer deixo aquí l’enllaç al seu web waltpatterson.org
2/25 En Walt Patterson va participar a la XXV CCFSNiES (abril 2011), que amb el títol Mudant l'energia: Què s'ha fet malament i què s'hauria de fer?, es va reunir a Barcelona, on la seva aportació va ser Changing the way the world Works. energiasostenible.org/ca/gctpfnn/con…
3/25 Comença així el missatge rebut, traduït al català:
“Acabo de rellegir el meu últim llibre, Electricity vs Fire, per primera vegada des que el vaig escriure, i em plau descobrir que en realitat és força bo.” waltpatterson.org/evf.htm
@Unplugnukes 1-La TVA - Tenneessy Valley Authority, empresa federal creada per Rossevelt, va tenir fins à 4 projectes nuclears en dança, i va ser un intrepid director (David Freeman) que, l’any 1984, les va cancer.lar totes.
@Unplugnukes 3-David Freeman posteriorment va liderar la SMUD (Sacramento Municipal Utility Distric) l’any 1990 i la LADWP (Los Ángeles Department of Water and Power) l’any 2001
Dues empreses electriques d’àmbit municipal, molt innovadores en renovables.
1) Fa vint-i-dos anys, Marwan Barghouti es va presentar en un tribunal israelià i es va negar a parlar hebreu. Es va negar a reconèixer l'autoritat del tribunal. Es va negar a inclinar-se.
L'havien intentat matar diverses vegades... i van fracassar.
via @Adbusters 🇵🇸🇵🇸🇵🇸
2) Així que el van enterrar viu: cinc condemnes a cadena perpètua més quaranta anys. L'home que una vegada havia cregut en els acords d'Oslo, que s'havia assegut a taules diferents intentant forjar la pau, que somiava amb dos pobles vivint un al costat de l'altre, va . . . . . .
3) . . . va desaparèixer en una cel·la. Ha estat languint allà des de llavors.
Avui, Palestina s'està morint.
Israel està assolant Gaza i Cisjordània. Hamàs es troba en ruïnes. L'OAP és un fantasma de si mateixa. Els governs occidentals pronuncian homilies mentre les bombes . .