Robert van der Noordaa Profile picture
Jan 4, 2022 15 tweets 5 min read Read on X
Draadje 1/x Ik heb wat tijd besteed aan analyseren wat er nou precies gebeurde in dat filmpje waar die hond ingezet werd. De exacte locatie waar dit gebeurde is precies voor de deur van restaurant Smalltalk op de van Baerlestraat 52 te Amsterdam.
2/x Nog even de locatie opgeocht op Google Streetview.
3/x Kaartje van Google Maps. De demonstranten lopen dus door de Van Baerlestraat en syteken het kruispunt over. Rechts hebben we dan de Paulus Potterstraat, links staat niet op kaart maar dat is de Willemsparkweg. Pijlen kom ik zo op terug.
4/x In tweet 3 tekende ik een rode lijn, die is om aan te geven dat daar een hele linie aan agenten staat. Dat is bewust, politie wil dat de mensen door lopen de van Baerlestraat in (niet naar P. potterstr). Op 19 sec van dat filmpje is goed te zien hoe veel politie/ME er is
5/x Op 2 sec vh filmpje zien we de agent nog rustig staan met de hond. Naast hem staat nog een collega ook met hond. Hij staat naar schatting 4,5 meter van de politiebus af waar de hond de man zal bijten. Deze agenten met hond staan dus op enige afstand van die eerste rij politie
6/x Die agent met hond draait zich en begint dan te rennen richting de man die de hond dus seconden later zal bijten. De agent had de man in de gaten en rent er met hond heen. Hij trekt de hond ongeveer mee.
7/x Even een zijstap, de meeste van de mensen zie je rustig op de achtergrond lopen nog tussen 3 sec en 7 sec. Maar aangezien dat de politie met personeel en bussen die van Baerlestraat flink heeft afgezet is de ruimte wel beperkter en is er wel sprake van een trechterwerking
8/x die agent rent niet zo maar met die hond naar die man. Ik speel ff een fragmentje af in slow motion en dat reverse ik op het eind nog even. Die man lukte het dus om door die linie van agenten heen te breken. Hij knalt met hoge snelheid tussen die agenten door.
9/x Filmje is niet super van kwali. Maar duidelijk te zien hoe die kerel gebukt met hoge snelheid aan komt en voor dat hij gebeten wordt bijna valt. Of hij bukte omdat politie sloeg, of hij hield zich laag en ramde door die linie van agenten heen. Rode cirkel om de man zijn hoofd
10/x Kennelijk is de man die door de hond gebeten wordt niet de enige die op dat moment met de politie in gevecht is. Die in het midden de agent met opgeheven knuppel.
11/x Het werd nog wat duidelijker toen ik er een filmpje naast hield dat ook daar gemaakt is maar vanuit een andere hoek. Stond op dat propagandakanaal van Ruptly, die willen altijd graag de ellende in andere landen breed uitmeten.
12/x Je kan duidelijk zien dat dit de soort trechter is waar ik het eerder over had. Sommige mensen hebben geen zin om rustig via de versmalling door te lopen en breken hier door de politielinie heen. Kort fragment
13 Dit is gefilmd net achter de bus waar de man gebeten werd door de hond. Google Streetview laat zien dat dit idd de locatie is waar ik in tweet 11 een screenshot van plaatste. De Groene Pijl uit tweet 2 dat zijn de mensen die hier dus door de politielinie heen breken
14/x Of die agent terecht zijn hond ingezet heeft, dat weet ik niet. Maar er was dus wel degelijk een knap gevecht aan de gang met meerdere lui die weigerden via de versmalling verder de van Baerlestraat in te lopen. Diverse lui gingen op de vuist met politie.
15/x zo maar framen dat er onnodig geweld door politie gebruikt is met die hond is kan je niet zo maar claimen. Inzet van politiehonden is hetzelfde als inzet van pistool. Onderzoek is gestart en wordt ook meen ik door externe instanties beoordeeld.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Robert van der Noordaa

Robert van der Noordaa Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @g900ap

May 26
1/x draad. Theater Amsterdam laat twee Russische propagandisten optreden. De show heet JOURNEY OF POZNER AND URGANT. Vladimir Pozner zijn propaganda is echt heel extreem, ik zal eea laten zien. Maar er lijkt meer aan de hand hier. Image
2/x Het theater kreeg honderden reacties per e-mail en telefonisch maar weigert zich iets aan te trekken van commentaar. Zie blog blog op de site van het theater. De heren zouden zijn vertrokken uit Rusland en hebben de oorlog veroordeeld. Dit is niet waar. zie 3/x Image
3/x in deze ruim uur durende ooname legt Pozner extreem uitgebreid dat Poetin deze oorlog MOEST beginnen en dat kwam puur door de VS en NATO.
Read 17 tweets
Mar 21
1/X We need to watch this again now. In February 2017 @johnsweeneyroar interviewed Geert Wilders who is the far right leader of the political party PVV. Geert Wilders can't admit that Russia shot down MH17.
2/x in 2016 JIT reported that the airliner had been downed by a Buk surface-to-air missile launched from pro-Russian separatist-controlled territory in Ukraine. So the chance that it isn't Russia who downed MH17 is very small.
3/x in 2017 relatives of MH17 victims were very upset that Wilders went to Russia. Wilders was complaining that Dutch people were russophobic. Wilders called Russia an ally! So he doesn't care at all about Mh17 being shot down and the people who died. nos.nl/artikel/220405…
Read 5 tweets
Dec 18, 2023
Draad 1/x Gisteren verscheen het artikel met de titel 'Radicaal-links spreekt zich stevig uit op internet. Is er serieuze dreiging?' in @NRC , auteur @keesversteegh . Er gaat hier flink wat mis. Kijk even met me mee! nrc.nl/nieuws/2023/12…
2/x Het artikel begint op een zeer extreme manier, waarin het X-account van ene 'Asha Promes Eekhout' wordt gepresenteerd als een persoon die dreigt in actie te komen op een manier vergelijkbaar met Volkert van der Graaf. Image
3/x Bij de vorige verkiezingen deden @trollrensics en @DefendDemocracy onderzoek naar de verkiezingen. Dat project heet @Kieskijker In 1 van deze onderzoek vonden we een klein trollenleger waarvan de accounts deden alsof ze van politieke partijen zijn. kieskijker.org/kieskijker-waa…
Read 13 tweets
Jun 14, 2023
1/x DRAADJE. Ik word hier echt moedeloos van. Dit soort evenementen is schadelijk. Die @JongeJakob schrijft n.b. voor de pro-Russische 'de Andere krant, dat an sich is al knap ziek. Dit is puur dienstbaar zijn aan Poetin.
2/x Dat The Hague Peace Projects kende ik niet maar een board member is Jakob de Jonge, de broer van Hugo de Jonge. Die ging even bij propagandakanaal BLCKBX vertellen dat de oorlog moet stoppen, er moet onderhandeld worden volgens hem.
3/x Als je echt iets weet van die Minsk agreements (onderhandelingen Rusland en Oekraïne) en die onderhandelingen voor de oorlog echt hebt gevolgd dan snap je dat het nu ook niet gaat werken. Iemand die het echt snapt want die deed die onderhandelingen is Mikko Kinnunen. Dit… twitter.com/i/web/status/1… Image
Read 7 tweets
May 15, 2023
Draadje 1/x over Russische beïnvloeding in Frankrijk met een rol voor John Laughland van FvD. Ik vond bij toeval dit omdat er een onderzoek gedaan is naar de Russische beïnvloeding in Frankrijk dat ik aan het lezen was. Image
2/x Link naar het hele onderzoek is neweurope.org.ua/wp-content/upl…
Printscreen is over de partijen die betrokkenm zijn bij het onderzoek. Image
3/x Op pagina 14 van het rapport staat ineens dat de tweede meest invloedrijke organsiatie inzake Russische beinvloeding 'The Institute of Democracy and Cooperation'is waar Laughland genoemd staat als manager. NB het rapport is van 2019! Image
Read 10 tweets
Mar 23, 2023
1/x Thomas Mulder @Thms_Pointer en ik hebben een fors dataonderzoek gedaan naar de fophef over #lentekriebels @pointer_kroncrv Alle ophef is pure propaganda. Lang stuk van 3000 woorden geworden pointer.kro-ncrv.nl/hoe-misinforma…
De data die is opgehaald is dus van Twitter. Zoektermen zijn oa lentekriebels en de Rutgersnl. Data is binnengehaald van 1 januari dit jaar tot nu (23 feb 2023). Software is @trollrensics Grafiek is van 12:00 vandaag en laat de data van de laatste 7 dagen zien. Image
3/x Data vanaf 1 januari geeft de volgende grafiek. NB vanaf 12:00 vandaag loopt de hoeveelheid data nog steeds op. Image
Read 10 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(