Xavier Climent Profile picture
Jan 4, 2022 53 tweets 14 min read Read on X
Aquest debat es va fer quan jo tenia 17 anys, any 1989, el q em va quedar a la ment són les pallassades de l'Arrabal, recordo destornillar-me de riure amb el meu germà, suposo q gent q teniu una certa edat el recordareu,
Algú volia q fos un debat "graciós" i no "seriós"?

Fil
El debat anava sobre l'apocalipsi, diverses opinions amb diferents persones q anaven del punt de vista més racional al punt de vista més espiritual, un debat interessantíssim trepitjat contínuament per la borratxera del Fernando Arrabal.
Us recomano q el vegueu complert aquí,
rtve.es/play/videos/pr…
Jo he fet un resum, q no posaré amb ordre d'intervenció.
Quan un parla de l'apocalipsi, com no, ha de sortir la bèstia, el 666.
A aquest tertulià se'l va interrompre contínuament, no obstant el q diu és molt interessant.
La bèstia "anda suelta", i quí és per ell la bèstia?
El sistema és la bèstia pq compleix les 5 virtualitats:
1) Devasta la natura
2) Imposa la seva llei mitjançant la colonització política, cultural i econòmica
3) Actua com intel·ligència envoltant
4) Ens te captiva l'ànima
5) Té el monopoli del poder i de la força
Quan parlem de sistema, parlem entre altres coses, de cognoms q fa 400 anys dominaven el món, i són els mateixos q ara, per tant, el món és tal com ells volen, han preparat el món per l'apocalipsi?
I si és així com vencem al sistema?
Espiritualitat, és possible q aquest sistema ens hagi fet oblidar d'aquesta espiritualitat del mateix ésser humà, per sotmetren's al seu materialisme?
Quan parla d'espiritualitat jo no ho entenc com éssers creients devots religiosos, això no seria espiritualitat sino sectarisme.
Al llarg del debat diverses persones apel·len a aquesta espiritualitat representada amb molts noms diferents, però el concepte és el mateix.
No té raó? Cada persona q no té per menjar, q no té una habitatge, q no pot treballar, no és l'apocalipsi per ells, jo diria q sí i la prova la tenim amb els suïcidis. niusdiario.es/sociedad/sanid…
Ens hem acostumat a acceptar com normalitat coses q no són normals, i les veiem com alienes a nosaltres, ens han deshumanitzat, el sistema, si us ho pareu a pensar ens ha deshumanitzat, començant ja amb el sistema educatiu, has de ser el millor, no importa a qui trepitgis.
Però no només ens hem deshumanitzat vers nosaltres mateixos, sino q tb ho hem fet amb la natura q ens envolta
Destrossem el medi per adaptar-lo a la nostra vida, però totes les cultures fan o han fet això?
El sistema es Roma i cita Babilònia, recordeu q els Khàzars eren adoradors del deu Babilònic Baal?
I diu va haver-hi societats no depredadores minoritàries, a mi em ve al cap els indis americans i quí va eliminar-los? qui els va posar en reserves en la seva pròpia terra?
Per tant, cada vegada és més evident q el sistema ens ha modelat tal com ells volien, i això ens porta a l'apocalipsi, possiblement si els q dominessin el món, no fossin els qui són, o aquest algu no fos depredador, la humanitat seria molt diferent.
Si us fixeu abans han citat q ens cal espiritualitat, aquest senyor ens parla de cosmologia, una visió cosmològica de la realitat, és una altra manera de dir-nos cal q canviem internament si volem canviar el sistema
Cada vegada q fem alguna cosa alterem l'ordre de l'univers, si tu vas en una direcció entròpica ajudes a q es destrueixi, som idiotes, irresponsables, injustos, els responsables de l'apocalipsi som nosaltres mateixos, valorem diners no les persones.
Si us fixeu els diners són originaris, segons diuen alguns estudiosos, de la màgia negra babilònica, el sistema actual el mouen els diners, amb el q com nosaltres tb som part del sistema, som corresponsables i tb còmplices.
A què ens evoca el sistema? Segons aquest tertulià "ens evoca a un gran aparador a on es ofereix, ofereix, i ofereix, és una màquina boja q no deixarà d'alimentar-nos i crear-nos nous desitjos, i aquesta màquina boja està destruint la natura"
I tb parla d'espiritualitat
On ens porta aquesta màquina?
Bombes atòmiques, 1600 bombes atòmiques, 600 atmosfèriques moltes d'elles megaatòmiques q han alterat l'estratosfera i s'ha menjat l'oxigen, i això al 1989 ara ja ves a saber... a veure si els càncers o alguna cosa més no sigui d'aquestes proves atòmiques...
I quan estava profetitzant el q passaria en un futur va l'Arrabal i el talla directament
Interessant visió de les profecies
Quan diu el valor de la terra em ve al cap aquesta noticia
enter.co/cultura-digita…
Com se li pot donar més valor a un asteroide metàl·lic q a la terra? Aquesta és l'evidència més clara de q el sistema només valora el diner, per tant els qui dominen el sistema només valoren una cosa per sobre de tot, els diners.
I aquest tertulià l'encerta, l'home actual explota la natura, no la respecta.
Com els recursos de la terra ja s'estan acabant ara ha d'anar a buscar asteroides i altres planetes per tb explotar-los.
I atenció ara pq és molt important el que diu
El sistema no dona senyals al principi de perill, però a mida q es va fent més transparent els perills es veuen més clars, és exactament això, ara bé, la gran pregunta seria: sabem interpretar els perills, o els tenim davant i no els veiem? I si no els veiem per quina raó?
Aquest és el tros més brillant del debat, i voldria q us fixeu en la cara del Fernando Sánchez Dragó quan és l'interpel·lat pq amb la cara paga.
El sistema té moltes formes d'actuació, i una d'elles és que no siguem conscients del q succeeix i actua com una tela q posa un vel a la realitat.
Dragó va convidar a Arrabal per esgarrar aquest interessantíssim debat i q la gent el recordes com la borratxera de l'Arrabal?,

Sense l'Arrabal aquest debat hagués estat un dels més interessants de la televisió.
Curiosament, aquell dia tal com diu hi havia 7 tertulians i no 6 com sempre, és conspiranoic dir q algú tenia intenció d'esgarrar el debat i fer-lo pintoresc en comptes de seriós?
Qualsevol persona seriosa hauria convidat a marxar a l'Arrabal i no es va fer.
Avui en dia si us fixeu la tècnica és semblant, treuen un negacionista pintoresc, ja no són experts i un molestant contínuament pq no puguis parlar, directament posen un "Arrabal" als debats.
Tb ridiculitzen a qualsevol persona q tingui opinió crítica o contrària, com li va passar a la @BeatrizTalegon amb el gag del Polonia, q és el mateix q va succeir a aquest debat del 1989 la gent el recordava, jo el primer, per les tonteries de l'Arrabal i no pel contingut.
I les altres estratègies del sistema ara ens les expliquen i són més actuals q mai, excés d'informació i censura.
Tenir la ment ocupada pq no siguem conscients de q cal despertar i no deixar-nos pensar, i el q volen és que no despertem. La censura Youtube i Facebook borra tot el q no segueix una linea oficial
Consciència crítica, cosa q avui no es pot tenir, pq no és acceptat per la pròpia societat.
La terra està arribant al seu final? que opinen els tertulians?
La mort no sempre és un fi, pot ser un cicle, acaba un comença un altre, el q no sabem és si el precedeix un holocaust, una destrucció
Els homes a l'any 1000 tb veien l'apocalipsi, l'apocalipsi i la gènesi es toquen
A l'any 999 hi havia pànic del canvi de mil·lenni, la gent pensava q era el final
Hi ha dues forces, l'entròpica i sintròpica
Com aconseguir q la consciència dels homes utilitzin la raó, el raonament?
La fi del món desde el punt de vista de la física és possible
Pq vegeu en quin estat estava el Fernando Arrabal
El meu comentari i reflexió sobre el debat
Tots els tertulians coincideixen, o canviem o anem a la destrucció del planeta i la nostra existència
En aquests moments el teu cos i la teva vida els pertany, si volen et poden tancar a casa tant temps com vulguin o marginar-te i excloure't sino vols acatar el q ells ordenen
El model q s'ha imposat és el model Romà, model Babilònic
Tots els que han intentat canviar el sistema han estat aniquilats, tota la gent q ha intentat treure el poder al sistema han estat assasinats.
El sistema s'ocupa de q no pensem
1600 bombes atòmiques!!
El q consumim és el q vol el sistema

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh

Keep Current with Xavier Climent

Xavier Climent Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @ivaxsirc

Feb 5
Vull explicar una experiència personal que explica per què tinc serioses reticències amb la prohibició de les xarxes socials als menors.

Fil
1️⃣
Durant la pandèmia vaig publicar a YouTube vídeos de metges i científics acreditats, amb opinions contràries al relat oficial.

Quan els vaig publicar, NO incomplien cap norma de la plataforma.
2️⃣
Temps després, YouTube va canviar les seves polítiques internes.
Resultat:
-vídeos eliminats
-sanció al canal
-prohibició temporal de publicar
Podia entendre q els eliminessin, però castigar amb efecte retroactiu???
Read 42 tweets
Nov 29, 2025
Avui comparteixo una conferència que m’ha agradat especialment. De la @ParrenyoEncarna diu coses que, agradin o no, interpel·len. Crec que és molt encertada en molts punts. Faré un petit resum i trossos del vídeo sencer

Filyoutube.com/live/ebhsEDC6-…
1/ La seva idea central és clara:
👉 Sense recuperar el caràcter català, no recuperarem ni la llengua ni la nació.
No és només política: parla del nostre esperit, de la voluntat d’ésser i de com s’ha anat erosionant.
2/ Parla de la por com a arma de dominació. Segons "No ens dominen perquè siguin més forts, sinó perquè ens han afeblit la voluntat, ens han fet creure febles i ens han tret caràcter".
Read 16 tweets
Nov 27, 2025
1/11 Joan, quan la Sílvia Orriols assenyala que el sistema de pensions actual és insostenible, no va desencaminada. El sistema de repartiment depèn que hi hagi molts actius pagant per pocs jubilats. Però això ja no és així: som menys, vivim més i cotitzem menys anys.
2/11 Això no és opinió, és matemàtica bàsica. Si cada cop hi ha més gent cobrant i menys gent aportant, el sistema no pot aguantar eternament només afegint pedaços. Algú ho havia de dir en veu alta, encara que incomodi.
3/11 I aquí ve la part incòmoda: l’edat de jubilació seguirà pujant. Arribarà un punt en què molta gent es morirà abans d’haver pogut gaudir del que ha estat cotitzant tota la vida. Per això em remeto a una frase que ho il·lustra:
“Els homenatges, en vida”
Read 11 tweets
Nov 22, 2025
La normalització de la barbàrie (i per què és tan perillosa)

Fil
1/ Quan era adolescent vaig veure Robocop. Una peli trencadora, sí, però el que més recordo no és el robot: són les notícies fictícies que apareixien a la tele… Assassins, apunyalaments, terrorisme, drogues… coses que a la tele d’aquella època no sortien mai.
2/ Recordo perfectament pensar: “Quina exageració. Això no passa. Això a la tele no ho dirien mai.”
Però l'altre dia la vaig tornar a veure de gran… i em vaig adonar d’una cosa inquietant: ara aquelles notícies ja no em sorprenien.
Read 25 tweets
Nov 18, 2025
LA GRAN TRAMPA QUE NINGÚ EXPLICA SOBRE LES FAMÍLIES I EL TREBALL A CATALUNYA

Fil
1/Una reflexió importantíssima.
La trampa en què viu la classe mitjana catalana no és casual.
És un model perfectament dissenyat.
I quan ho veieu, tot començarà a encaixar.
2/Fins ara hem parlat del cas d’una persona treballant.
Però… què passa quan treballen els dos adults d’una família (parella o matrimoni) amb dos fills?

Prepareu-vos, perquè aquí és on tot fa clic.
Read 24 tweets
Nov 17, 2025
Voleu saber per què tanta gent votarà Aliança Catalana? No és radicalització: és supervivència.

Fil
1️⃣ Vaig trobar-me un company de carrera. Feia molts anys que no ens veiem i parlant de tot, em deixa anar:
“Jo a les següents votaré AC. I se me’n fot si em diuen q soc d’ultradreta. Això ja no es pot aguantar més. Cal posar ordre".
Aquesta frase no és anecdòtica. És un símptoma.
2️⃣ Parlo possiblement d’un perfil concret: classe mitjana treballadora, gent normal, molts formats en escoles privades o concertades, fills de famílies dels 70–90's que van créixer amb l’ideal d’ascens social. Forquilla de 35 a 55 anys
Read 22 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!

This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(