Marianne Zwagerman Profile picture
Feb 17, 2022 6 tweets 6 min read Read on X
Waarom was de belastingdienst in april 2020 al betrokken bij de ontwikkeling van de coronapas maar mochten ambtenaren dat niet zeggen? @VegtDoor en @waukema nemen ons in #opznkop mee in hun WOB speurtocht. Hele uitzending hier nporadio2.nl/podcasts/op-zn… en in je podcastapp
En spreek @VegtDoor even aan bij de bakker @PieterOmtzigt, hij wil je graag helpen. nporadio2.nl/podcasts/op-zn… #opznkop
Wij hebben van @VegtDoor en @waukema een powerpoint meegekregen met allemaal screenshots uit de WOB documenten. Maar zoals gezegd, deelt @VegtDoor deze info ook allemaal op zijn timeline. #opznkop nporadio2.nl/podcasts/op-zn…
De discussie over "immuniteitspaspoorten" -later werd dat de coronapas- begon al in april 2020.
Het aantal bezette coronaziekenhuisbedden wordt om politieke redenen opgehoogd. Hoe lang zijn @WybrenvanHaga en @lientje1967 niet aan het drammen geweest om het echte aantal bezette bedden in de cijfers te krijgen #WOBdocumenten
De belastingdienst was betrokken bij de ontwikkeling van de apps (toen waren dat nog de contactapps maar er werd toen ook al volop gesproken over de 'immuniteitspaspoorten') maar dat mocht niet benoemd worden.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Marianne Zwagerman

Marianne Zwagerman Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @mariannezw

Apr 25
Nederlandse boeren worden kapotgemaakt door EU wetgeving ZONDER ENIGE WETENSCHAPPELIJKE onderbouwing. Wij spoorden de WUR wetenschapper op die al 25 jaar geleden (!) vaststelde dat het EU mestbeleid op drijfzand is gebaseerd. Straks @NPORadio1 #mestdebat nporadio1.nl/podcasts/op-zn…
Schröder bevestigt dus in #opznkop wat @Herman_deBoer recent ook wetenschappelijk onderzocht. De EU norm voor mest slaat nergens op voor de Nederlandse grond. Bovendien is hij gewoon verzonnen door een EU ambtenaar!! Zonder onderbouwing. #mestdebat

@Herman_deBoer Zonder mest groeit er niks. Maar politici doen alsof het vergif is. En zo worden onze voedselmakers kapot gemaakt, terwijl we die moeten koesteren in tijden van oorlogsdreiging #mestdebat
Read 7 tweets
Feb 19, 2023
Al jaren noem ik ze de #GroeneMaffia en dan zeggen mensen: nou nou nou, tut tut tut. Ik moest er zelfs eens voor op het matje komen bij de krant waarvoor ik toen columneerde.

Maar zelfs ik ben in shock nu. De openbaarheid! Het misplaatste gevoel van morele superioriteit. =>
Maar vooral de domheid van de useful idiots die hier in meegaan. De gehersenspoelde suffers die straks de straffen uit mogen zitten.

Het totale gebrek aan wil tot waarheidsvinding, tot de dag van vandaag, over Volkert en zijn achterban.
Alles. Alles. Alles.

Doodeng. #shock.
Maar ga vooral door met vanaf je kreupele morele paard iedereen die niet in deze gekte meegaat tot extreem rechts bestempelen.

Maak deze zieke wereld nog gevaarlijker. En ja, dan bedoel ik jou @SigridKaag.
Read 8 tweets
Feb 19, 2023
Bedankt Postcodeloterij. Dit is wat jarenlang hersenspoelen en bangmaken met mensen doet.

Waar eindigt dit?

Als geweld al gewoon openbaar in zaaltjes besproken wordt, wat bespreken ze dan in het geheim? mariannezwagerman.nl/groene-leugens…
Wanneer ben je trouwens beginnend klimaatactivist? mariannezwagerman.nl/groene-leugens…
Read 4 tweets
Feb 17, 2023
Is de hoogleraar te koop? 1 op de 5 (!) hoogleraren in Nederland wordt door een externe partij gefinancierd, vooral in de zorg

'Voor het eerst in kaart gebracht: wie betalen onze hoogleraren? ' fd.nl/samenleving/14…
2 miljard euro per jaar. Denk daar maar even aan als je weer een hoogleraar als onafhankelijke wetenschapper op tv ziet 🤓 Image
Zeker 3 farmaceutische bedrijven sponsoren hoogleraren #transparantewetenschap Image
Read 5 tweets
Jan 6, 2023
De Postcodeloterij is de grootste vijand van Nederland. Oprichter Poelmann, de meest begenadigde manipulator die Nederland de laatste decennia heeft gekend, begint de grip op zijn sinistere loterij te verliezen en dat is nu al het beste nieuws van 2023.

telegraaf.nl/watuzegt/11534…
Poelmann mag vandaag uithuilen in de krant die in de jaren 90 (terecht!) een hetze tegen hem voerde die bijna tot de ondergang van de Postcodeloterij leidde. Hoe anders had Nederland er nu uitgezien als de regering zich toen niet had laten chanteren?

telegraaf.nl/financieel/867…
Read 4 tweets
Dec 30, 2022
Klopt. Er waren tientallen getuigen. Ik heb talloze journalisten daar in 2020 op gewezen. Zelfs na mijn vaginaballerina column op BNR kreeg ze nog grote interviews bij @EvaHoeke en anderen. Terwijl het bij Atria toen al een bloedbad was.
Darmoni stuurde de hele dag haar advocaat op iedereen af. Ook op mij. Rechters gingen vaak nog met haar mee ook. De vader van haar zoon heeft ze zo het zwijgen opgelegd.
Read 4 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(