Atenció! El llibre que va ofendre l’alcaldessa de #Navarrés perquè estava en “valenciano” és #ValencianismeLíquid d’@antonirubio. Alguna cosa bona deu tindre, llavors… v’itat? No deixeu de llegir-lo!
Mentre ahir vivíem la pitjor gota freda en un segle, a TVE parlaven d'Errejón i Vinícius. Al 24h no varen connectar amb VLC fins a les 0h i el primer que varen dir va ser que l'AVE amb Madrid s'havia suspés i que "esto recuerda a Filomena".
I les portades dels diaris? Vegem-ho.
Per a ABC, ahir no va passar res significatiu al País Valencià. Puto Perro Sanxe i Begoño.
Per a La Razón, poqueta cosa. La faixa de baix de la capçalera i els principals problemes que s'hi destaquen és que els hivernacles han quedat fotuts i sobretot que l'AVE Madrid-VLC s'ha interromput. Prioritats.
Tant de bo m'enganye, però diria que hem viscut la pitjor tragèdia natural en més d'un segle.
Es podrien haver evitat morts i esglais de mort? Jo dic clarament que I TANT QUE SÍ.
Però fem una miqueta d'història per a contextualitzar bé què ha passat.
Fil.
El sistema fluvial que arriba a València és típicament mediterrani. Al meu país, la pluja o sap ploure, que canta Raimon. Patim sequera habitualment, però, quan trona, trona una barbaritat, de manera que el sistema de barrancs, que sol estar sec, rebenta per totes parts.
El Túria periòdicament se n'ix de la llera i afecta la ciutat de València.
L'última gran riuada que havíem tingut va tindre lloc en 1957, que es coneix com "la riuà", sense que calga més precisió, i que va marcar un parell de generacions, almenys.
Perdoneu, però faré un cordell per a explicar batalletes de joventut d'una crisi dels quaranta acabada d'encetar.
Com tot bon adolescent polititzat a l'institut, de tant en tant apegava adhesius en les carpetes, agendes, llibretes, etc. Des de 1rBUP, vaja.
Un dia, uns companys en varen veure un adhesiu que portava en l'agenda. No recorde què era exactament, però hi havia Jaume I i una senyera. Em varen dir: "molt d'esquerres, però ací tens un rei. Tu preferiries abans una monarquia valenciana que no una república espanyola".
Jo els vaig respondre que jo era val i no era esp i que, per tant, eixe dilema era fal·laç, perquè ells mateixos, que s'identificaven amb Esp, amb l'esquerra esp, preferien abans una monarquia esp -que és el que teníem de veres i tenim- que no una república val.
Per què Espanya té tant d’interés a ampliar el port de VLC, si sempre som els últims en inversions i en finançament?
Perquè beneficia Madrid i ens perjudica a nosaltres.
Som una colònia. Se’ns usa per a uns interessos que res tenen a veure amb els nostres.
Encete cordell👇
Aurelio Martínez, exconseller del PSOE, responsable de l’enfonsament del Banc de VLC, i 8 anys president del Port de VLC va justificar l’ampliació perquè “somos el puerto de Madrid”.
Ayuso ho va deixar més.
1.- No inverteixen al PV: inverteixen en “el seu port”.
Seguim.
Les inversions territorialitzades en els #PGE sempre deixen la mateixa foto, no importa el color polític a Madrid o l’exercici: el PV, els últims.