NI-TECH #BjørnlandMåGå Profile picture
Jun 22, 2022 8 tweets 3 min read Read on X
Når Ole Vidar Øiseth skal lære tegn og symptomer viderefører han så klart Mørland og Bramness sine ville teorier om langtidsvirkningen til cannabis./1
Han har så klart grafer med seg../2
Veldig saklig med FØR og NÅ. Altså #afghan har vært på markedet leeenge, den er sterk nok for selv de mest innrøkte! Og give me a brake.. 50/50 må du lenger ut på landet med og du får tak i hasj med cbc, også i 2017./3
Veldig spesifikk han er her, og begrunner alt i "det ryktes"./4
Han slenger også inn en bekymring om rusbruk blant unge./5
Det er da for faen ikke vi "rusliberale" som blander debatter! /6
Med andre ord - om en er stressa er tegn og symptomer ubrukelig(som om ikke det var tilfellet fra før)./7
Nyttige redskaper han presenterer her! Mangler bare pupillometeret.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with NI-TECH #BjørnlandMåGå

NI-TECH #BjørnlandMåGå Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @NITECH30

Feb 16
Det er nå slik at @Politidir sladder og tilbakeholder kommentarer over en lav sko når @stiangd og jeg søker innsyn på kilden. I dette tilfellet sitter vi på fasiten på grunn av en saksbehandlingsfeil. Jeg kan derfor sammenlikne sladdet og usladdet dokument, we are not amused.🧵/1 Image
@Politidir har fått strenge føringer på hvordan innsyn av denne arten skal behandles. Vi fikk sist de facto innsyn ved at de oversendte oss alle kommentarene ved en feil. Vi er derfor i den unike posisjonen å ha både usladdet versjon og det som @Politidir har sladdet./2
Image
Image
Saken gjelder innsyn i kommentarfeltet på denne saken der @Politidir informerer om at #NarkoTwitter har fått innsyn i navn på 3000 politifolk med medlemskap i NNPF. Kommentarfeltet leverer på alle måter, men hadde det vært opp til @Politidir hadde vi ikke fått lest det../3
Image
Image
Read 20 tweets
Aug 17, 2023
Kom i prat med Bjørn Eirik Vandvik i dag. Vi fikk en god tone, spesielt etter jeg sa det var jeg som bad om innsyn i lønnstalla hans. Det var for å avkrefte/bekrefte hans eventuelle medlemskap i NNPF, noe han ikke hadde vært. Så den er grei.. /1
#NarkoTwitter
Jeg spurte om han kunne forklare meg, slik at jeg forstår, hvorfor jeg fortsatt jeg nektes innsyn i lønnstall for NNPF?
Han mente at i en slik sammenstilling av navn vil noen av disse være utsatt for fare. Problemet med det er/2
at de lønnstalla jeg ber om innsyn i gjelder i hovedsak 700 personer som ikke lenger jobber i etaten og nå jobber i sivil sektor. Listen vi bruker nå er kun tall fra 2019 og 2020, det jeg vil ha er gamle tall fra 2019 tilbake til 2009./3
Read 6 tweets
Mar 17, 2023
🧵Da jeg fikk innsyn i lønnstall for Håkon Skulstad søkte meg og @stiangd parallelle innsyn.
Det tok over 8 måneder, de løy til oss, tilbakeholdt informasjon, når blir dette tjenestefeil @HFMarthinussen @jcelden @jcfnordrum @dagfinnhessenp?/1 Image
Jeg søkte 3. juli i fjor innsyn i komplette lønnsdata inkludert medlemstrekk for de øverste politilederne i @Politidir.
Jeg mistenkte Bjørnland og Skulstad ikke var helt sannferdige med @fvn_no da de uttalte at ingen av dem er eller har vært medlem av NNPF./2 Image
Jeg får etter relativt kort tid et delvis avslag fra @Politidir. De bruker forvaltningsloven paragraf 13 og mener lønnstrekka er å anse som personlige forhold og er taushetsbelagte opplysninger./3
Image
Image
Read 17 tweets
Jan 27, 2023
Listen over hvem i politietaten som er medlem av NNPF var ikke enkel å få tak i! Denne tråden illustrerer hvor vanskelig det faktisk var.

Første som skrev om det faste trekket til NNPF var Julia Thommessen i @NRKno og sendte et innsynskrav/1 #NarkoTwitter
nrk.no/norge/trakk-ko…
Julia sendte så det første kravet om innsyn medlemslister fra @Politidir. Samtidig var det andre som leste artikkelen hennes og tenkte som at om det har vært fast trekk i lønnssystemet, da finnes det en oversikt, men hvordan be om dette fra POD?/2
En av disse var @stiangd som tenkte at her kan jeg jo ha det moro! Han har også jobbet med å data-systemer i alle år og kjenner politiets systemer godt. Nesten alt jeg vet om offentlighetsloven og forvaltningspraksis har jeg lært av han, så han ber så klart om en sammenstilling/3
Read 25 tweets
Jan 24, 2023
I dette klippet fra #OSL finner tollerne #testkits, hva sier de?
"Jeg vet ikke hva denne personen skal med dette, men jeg vil jo tro at han skal teste stoff og kanskje videreselge", så blir politiet varslet! #NarkoTwitter
Testkits er lovlig i Norge!!!!🤬
@TUngdom @tryggere @RIOorg @NormalNorway @ForHN sjekk i videoen hva tollerne gjør når de finner testkits.
Read 4 tweets
Jan 7, 2023
Forebyggingsarbeidet i @krskommune og @politiagder er mildt sagt kritikkverdig. Metodene brukt av Håvard Berge og Anette Skeime underviser de i på @uiagder, studiet «cannabismisbruk: forebygging og behandling». Urovekkende tråd på de kontroversielle metodene/1 #NarkoTwitter
Anette: «Jeg skal ta over for Håvard når han skal spille golf på heltid»(Håvard Berge har nå gått av med pensjon).
Berge åpner med en quiz, spør spørsmål han mener er essensielle. «Hvor mange canabinoider er det i cannabis? 483, det var færre før, det blir viktig etter hvert.»/2
Anette: Rusundervisning er timeplansfestet for alle 10. klassene i Kristiansand, i noen tilfeller 9. klasse alt etter skolens behov. *Flirer med Håvard Berge som også underviser/3
Read 23 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(