Roger (Campru) Profile picture
Jun 26 11 tweets 3 min read
Mini-fil amb una proposta de CRITERIS D'AVALUACIÓ genèrics i interdisciplinars que permeten una progressió d'un ensenyament (sí, ensenyament, no educació) basat en els continguts a un ensenyament basat en les competències. Som-hi 👇
AS: memorització reproductiva del contingut (dates, conceptes, algorismes...).
AN: aplicació del contingut a situacions noves/explicació (*) del context del contingut.
AE: AN però amb un nivell de qualitat alt (vocabulari específic, relacions entre contingut, nous exemples...).
(*) Explicacions descriptives, justificatives, argumentatives o valoratives, depèn.

A ningú se li escapa que, tradicionalment, el focus estava al voltant de l'AS, malgrat que, com sempre a la vida, ja hi hagués docents que el movien (el focus).

Segueix👇
Tb és evident q, segons aq proposta, hi ha una manca d TEMPS si es vol assolir TOT el contingut q hom es capaç de memoritzar d'una manera + competencial.

Davant d'aq dilema, no queda més remei q prioritzar el contingut, I AQUÍ ÉS ON HI HA EL MERDER ENTRE NOSALTRES.

Segueix👇
De ben segur que a TOTS ELS TIPUS de docents ens agradaria aquest AE, però RENUNCIAR a contingut és el que sembla que sigui inacceptable perquè s'associa a BAIXAR EL NIVELL.

I és veritat, depèn de com es faci.

Segueix👇
D'una banda, si baixar conting. significa RETALLAR contingut curricular (no explicar temes) és evident q hi ha una baixada d nivell.
D'altra banda, un conting. basat en una gran quant. d dades memoritzades q només se saben aplicar reproductivament és un FALS alt nivell.
Segueix👇
Per tant, uns i altres no ens podem fer trampes al solitari. Una mirada competencial de l'ensenyament ben entesa és la que tots voldríem però no és gens fàcil.

Segueix👇
Cal CONDENSAR el contingut en la comprensió de les GRANS IDEES i memoritzar el mínim necessari per poder-les aplicar.

Com? Aahhh.. Aquí és on entra l'art de cadascú, la didàctica específica, la #Pedagogia i la FORMACIÓ.

Segueix 👇
Fixeu-vos que aquí no he concretat #Metodologies, sinó finalitats (com diu en @jordi_a en el seu tweet fixat).

Segueix 👇
I és que explicitar #Metodologies sovint és percebut com una imposició. Soc partidari de consensuar finalitats i apel·lar a la professionalitat de cada docent, que, a més, és el que coneix millor la realitat de cada centre i sabrà com aconseguir aquestes finalitats.

Segueix 👇
Bé, ja estaríem. Espero que hagi estat un fil de (re)trobament entre docents.

Ens devem al nostre alumnat i tenim el deure de remar tots junts en un sistema que, ara per ara, fa aigües.

#Docència
#CompartimSignificats
#Reflexions d'un professor

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Roger (Campru)

Roger (Campru) Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @rogerCampru

Mar 11
Les 3 lleis de la #Docència van ser escrites per Isaac Pedagov. Tots els docents dels seus relats i novel·les estan dissenyats per complir-les. Apareixen per primera vegada en un relat del 1942, recollit dins del llibre "Jo, docent", el 1950.
Es transcriuen a continuació (👇):
PRIMERA LLEI: Un docent ha de vetllar perquè l'alumnat aprengui els màxims coneixements i que aquests siguin profunds, significatius, transferibles i funcionals.
SEGONA LLEI: Un docent ha d'utilitzar el #Currículum o altra informació que li subministri l'administració pertinent.
Read 4 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(