زمانی که احمدشاه قاجار در پاریس،فارغ از ملت و مملکت در هتل ماژستیک و در اپرای بزرگ آن شهر سرگرم عشقبازی با رقاصه های طلایی بود،در همان موقع ملت فقیر و مستمند و بینوای اودر جهل و بیسوادی و بدبختی دست و پا میزدند!یک سیاح فرانسوی⬇️⬇️
که در آنزمان به ایران آمده بود و اوضاع رقت بار این کشور را از نظر گذراند،در مراجعت شرح خجالت آوری درباره ایران نوشت که موجب سرافکندگی و شرمساری هر فرد میهن پرستی میشود! نوشته بود:آن چیزهایی که من در تاریخ ایران خوانده ام و آن مطالبی که، هردوت،گزنفون،پلوتارک درباره این قوم ⬇️⬇️
باستانی نوشته بودند بهیچوجه با وضع کنونی ایران وفق نمیداد. اگر به ایرانیان که هنوز در مهمون نوازی سنن و خوی دیرین را حفظ کرده اند، برنخورد و از من نرنجند،باید بگویم مردمی که امروزه در ایران زندگی میکنند،یکمشت قاطرچی،ورمال،روضه خوان و آخوند بیسواد هستند که از فرهنگ و تمدن ⬇️⬇️
بهيچوجه خبری ندارند! اینان در جهل و تعصب عمیقی بسر میبرند که مشکل است به این زودی ها بتوان،آنها را از این خواب عمیق بیدار کرد و اگر بگویم در بین هر صد نفر ایرانی،همه آنها بیسوادند گزاف نگفته ام!!
این بود نظریه یک سیاح در عهد قاجار درمورد ملتی که بنیانگذار تمدن دنیای کهن ⬇️⬇️
بوده و بعد به آن تباهی و خواری افتاده !
و اما "خدمات فرهنگی رضاشاه کبیر"
روزیکه رضاشاه روی کار آمد و دست به اقدامات اصلاحی زد،نخستین کاری که کرد این بود که آن ملت عاطل و باطل و بیسواد را که نه از اوضاع داخلی خود و نه از اوضاع دنیای خارج اطلاعی داشتند و معلومات آنها منحصر به⬇️⬇️
همان داستانهای شاهنامه بود که در قهوه خانه میشنیدند، با علم و فرهنگ آشنا کند و بر کالبد بیجان آنان روحی تازه بدمد. برای انجام این منظور شروع بکار کرد و بجای مکتب خانه ها، مدارس نوین ایجاد نمود و کودکان و نونهالان میهن را که در میان ولگردان و رجاله ها درس ناپاکی و رذالت⬇️⬇️
میخواندند، در مدارس به تعلیم علم و دانش وادار ساخت. کم کم در شهرها و دهات دور دست نیز مدرسه ها ایجاد شد، و کار بجایی کشید که حتی بچه چوپانها و اطفال زارعین و کودکان پنبه دوزها و سبزی فروش ها و افراد طبقه سوم همه با میل و رغبت مشغول فراگرفتن علم و دانش شدند. آنگاه⬇️⬇️
دانشکده ها ایجاد شد و جوانانیکه آرزوی آموختن علوم و فنون عالی را داشتند در دانشگاه مشغول تحصیل در رشته های مختلف شدند . گروهی نیز که علاقمند بودند دارالعلمها و دانشگاههای بزرگ خارجی را ببینند همه ساله بخارج کشور برای تحصیل دانش اعزام میگشتند. بطوریکه بجای ملاها و ⬇️⬇️
آخوندها، مهندسین و پزشکان و حقوقدان ها و دکترهای متخصص در رشته های اقتصاد،ادبیات ، علوم، صنایع ظریفه، راهسازی ، معدن شناسی، برق ، شیمی ، فیزیک روی کار آمدند.
در مدارس بجای ملاباجی ها و روضه خوانهای بیسواد، استادان عالیقدر و تحصیلکرده مشغول کار شدند و به آموزش و پرورش جوانان⬇️⬇️
پرداختند.
رضاشاه با بنیان گذاشتن فرهنگ نوین، بزرگترین خدمت را به ایران کرد بطوریکه امروزه اینهمه مهندس و پزشک و حقوقدان و نویسنده و ریاضی دان و افراد دانشمند که در کشور وجود دارند همه کسانی هستند که از کارخانه آدم سازی او بیرون آمده اند و همینها هستند که شالوده سعادت ⬇️⬇️
چگونه نیمی از بدن فلج شده ایران بکار افتاد ؟
در دورانی که در کشور های اروپا و آمریکا،زنان دوش به دوش مردان در کارهای اجتماعی و سیاسی و علمی و ادبی مشغول کار و فعالیت بوده و نیمی از امور میهن خود را بعهده داشتند،در همان هنگام در کشور ما ⬇️⬇️
زنان و دختران ما در سیاه چادرها مثل مردم هزارسال پیش زندگی میکردند. اینان از کلیه امور اجتماعی برکنار بودند و کارشان خانه نشینی و تحمل زجر و محنت و مصیبت و غوطه ور شدن در جهل و خرافات و موهومات بود . عده ای از مردان جاهل و نادان ،زنان را محکوم و برده و کنیز و ⬇️⬇️
زر خرید خود میدانستند و از هیچگونه ظلم و شقاوت و بیرحمی نسبت به آنان فرو گذار نمیکردند. حتی قتل و جرح و همه گونه شکنجه و عذابی را در مورد آنها مجری میداشتند. بدین ترتیب نیمی از بدن ایران فلج شده و در شدیدترین محرومیت ها و ناکامی ها بسر میبرد! برای بیگانگانی که ⬇️⬇️
شخصی یهودی نزد علی رسید و گفت چند سوال از شما مینمایم در صورتیکه جواب آنها را بدهید اسلام میآورم! علی(حضرت گوریل) گفت:آنچه خواهی بپرس کسی را داناتر از ما اهل بیت نخواهی یافت!!!:-(
یهودی عرضه داشت :⬇⬇
الف:کره زمین بر چه استوار است؟ ب:چرا فرزند گاهی به عموها و گاهی به دایی ها شباهت دارد ج:منشا پیدایش مو،خون و گوشت و استخوان و رگ و نطفه مرد بوده یا نطفه زن؟ د:چرا آسمان را آسمان نامیدند؟
-پاسخ های دروازه علم حضرت گوریل 👈الف:کره زمین روی دوش فرشته ای است و دو پای آن ⬇⬇
فرشته روی سنگی است و سنگ بر شاخ گاوی بوده و چهار دست و پای گاو بر پشت ماهی که در دریای اسفل میباشد قرار دارد و دریا روی ظلمت و ظلمت و تاریکی بر عقیم و عقیم بر ثری استوار است و کسی جز خداوند از زیر ثری مطلع نیست! ب و ج:هرگاه نطفه مرد زودتر از نطفه زن خارج شده و در رحم ⬇⬇
تمام انديشه و خواب وخيال محمد،فتح جھان وبخصوص ایران و سروری بخشيدن به عرب است!اين مھم چنان فکرو ذھن اورا به خود مشغول داشته که ھر پديده ناچيز و پيش پا افتاده ای را به اين مسئله ربط داده وبه خيال پردازی و خلق داستانھا و قصه ھا مینمايد!⬇⬇️
دعوت محمد در آغاز کار و برای مدت ده سال در مکه،از طریق آيات قرآنی آنهم آیه هایی چون (در دين اجباری نیست،هدایت از گمراهی بخوبی آشکار شده است..۲۵۶ بقره)و(بگو ای كافران: من آنچه را كه شما می پرستيد،نمی پرستم و شما نيز معبود به حق مرا عبادت نمیكنيد. ومن به آن صورت كه شما عبادت ⬇⬇
میکنید، عبادت نمیکنم و شما نيز بمانند من عبادت نمایید دین شما برای خودتان و دين من نيز برای خودم! آیه ۵و۶سوره کافرون)صورت می گرفت،زيرا فاقد آن نيرويی بود که با توسل به آن بتواند کسی را قھرأُ و با تھديد به شمشير، مثله کردن،مصادره ی اموال،نفی بلد،و.. وادار به پذيرش دعوت و آيين⬇⬇
صحیح البخاری کفر را بدين شرح تعریف کرده است، کفر نداشتن اعتقاد به اصول ایمان است، اصول ایمان عبارتند از ۱.عقیده به الله ۲.ایمان به فرشته های الله ۳.اعتقاد به پیامبر الله ۴.عقیده به الهامات الهی ۵.ایمان به روز قيامت و ۶.عقیده به تقدیر (هر آنچه که الله ⬇⬇
برای انسان مقدر کرده است، به وقوع خواهد پیوست)
فرهنگ دهخدا کفر را بدين شرح تعریف کرده است، کفر عبارتست از دینی بجز دین اسلام پیروی کردن (فرهنگ دهخدا، جلد حرف 'ک' صفحه ۱۶)
قرآن در آیه های زیادی از کفر نام برده است، کتاب قرآن مفهوم کفر را تا آن اندازه وسیع گرفته که ⬇ ⬇
نه تنها نداشتن ایمان به الله و نیروهای متافیزیکی اسلام، بلکه حتی ناسپاسی را نیز کفر میشمارد، برای مثال، آیه ۴۸ سوره شوری میگوید :هنگامى كه ما رحمت خودرا شامل حال انسان کنیم، شاد میشود ولی هرگاه سزای اعمالش رابا وارد کردن ضرری به او بدهیم، ناسپاس (کفور)میشود! ⬇⬇
قتل ابن ملجم هم از دیگر داستانهایی است که شیعیان معمولا برای علی میگویند،ببینید نویسنده شیعه درمورد این قتل چه گفته است:👈شیعیان همه میدانند که مولاعلی(حضرت گوریل)هنگامی که در بستر شهادت قرار داشتند وقتی برایش شیرآوردند فرمودند:آیا⬇⬇
برای اسیر خود(ابن ملجم ضارب)نیزغذا برده اند و توصیه می فرمودند که نه تنها بدرفتاری بااو نشود حتی گرسنه یا تشنه هم نماند و باز فرمودند:اگر زنده بمانم خود میدانم بااو چگونه رفتارکنم واگر زنده نمانم شما اجازه دارید فقط یک ضربه همان گونه که او زده است بزنید و نکند اورا مثله کنید⬇⬇
یا شکنجه نمائید!(محمدرضاسعادت،حکومت اسلامی یا ارزش اسلامی)
نکته:توجه کنید که براساس نوشتار بالا علی نمیدانسته است آیا خواهد مرد یا زنده میماند این باید برای شیعیان خردباخته دلیلی باشد براینکه او غیبگو نبوده و بسیاری از چیزهارو نمیدانسته!
آیا میدانستید 'قتال العرب' همان امام اول شیعیان است؟!
علی بن ابیطالب آنقدر آدم کشته است که در بین خود اعراب به قتال العرب یعنی قاتل عربها معروف است!درطول سالیان در گوش ایرانیان خواندن که علی دوستدار ایرانیان بوده! اما تابحال کسی بما نگفته چرا!وقتی علی تازی برای هموطنان خودش⬇⬇
دلسوزی نمیکرده و آنها را براحتی از دم تیغ میگذرانده، به ایرانیان دلبستگی داشت؟! به تصاویری که ملاها از علی برای فریب ما ساختن توجه کنید و با تصویر واقعی علی که در موزه نگهداری میشود مقایسه کنید!!!
به شرح برخی جنایت ها و کشتار های علی میپردازیم :
۱.علی پس از پیروزی بر ⬇⬇
قبیله بنی قریظه ۹۰۰ نفر از مردان قبیله را بهمراهی زبیر و بدستور پیامعن اسلام سر برید (تاریخ طبری جلد ۳ صفحه ۱۰۸۸ و صفحه ۱۰۹۳)
۲.کشتار خاندان اَزْد، علی و يارانش تعداد ۲۵۰۰ نفر از افراد این خاندان را در یکروز سربریدند! (مروج الذهب، جلد ۱، صفحه ۷۲۹)