Sander Schimmelpenninck Profile picture
Aug 26, 2023 8 tweets 3 min read Read on X
Mensen vragen weleens: waarom noem je bepaalde lieden toch domrechts? Dat is toch niet aardig? Nee, dat is het niet. Maar het is wel waar. Ik zal eea illustreren aan de hand van één van de vele domrechtse columns op het domrechtse ‘Wynia’s Week’. wyniasweek.nl/van-heilige-ko…
Allereerst is logica en gevolgtrekking altijd lastig voor domrechts. Hier wordt eerst omschreven waarom het volkomen logisch is dat autorijden in een propvol land als NL duur is, maar de schrijver schrijft ‘desondanks’, in plaats van het logische ‘daarom’. Image
Dan is daar de altijd ongedefinieerde ‘sommigen’ of ‘velen’, bedoeld om een vage vijand te scheppen. Gelul natuurlijk, er is werkelijk niemand die betoogt dat de persoonsauto helemaal weg moet. Klassiek domrechts. Image
Minder CO2 uitstoten leidt volgens deugers tot… minder CO2 uitstoten! Fantastisch belachelijke ‘zou zijn’. Klassiek domrechtse passage. Image
Ook klassiek domrechts: tegen klimaatactie zijn, maar wel de klimaatkaart trekken om klimaatbeleid te beklagen met whataboutisms over elektrificatie. En natuurlijk dat venijnige ‘stekkerauto’. Image
Hele stuk zeiken dat autorijden te duur is en automobilisten superzielig zijn (verpleegkundigen!!!!), maar zijn opeens quote/aanhalingstekens nodig omdat de feitelijke constatering dat autorijden duur is nu van een stomme deuger komt. Image
Top de boel nog even af met wéér een klimaatargument om klimaatbeleid te saboteren, hondenfluitje erbij, sympathie kweken bij een domrechtse subspecie, en strik eromheen. Image
Concluderend is het een kwestie van tijd voordat De Telegraaf deze Bina Ayar presenteert als nieuwe columnist.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh

Keep Current with Sander Schimmelpenninck

Sander Schimmelpenninck Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @SanderSchimmelp

May 6, 2023
Zijn Sander van Dam en Wierd Duk een reisbureautje begonnen? Of wat is dit nou weer voor intens droevigs?
Klinkt als een frisse jongen, geheel neutraal tov Poetin ook, die eigenaar. rtlnieuws.nl/nieuws/nederla…
Inspelen op de haat van extreemrechts internettuig als marketing, benieuwd wat de @ANVR daarvan vindt.
Read 7 tweets
Jan 28, 2023
Johan Derksen zei deze week dat ik de VVD maar eens moest gaan leiden, geinig. Maar deze VVD is geen liberale partij, maar een electoraal gedreven gedrocht zonder visie en ideologie. En met cynische mensen die iedereen naar de mond willen praten. telegraaf.nl/nieuws/9151876…
Afgeven op een niet-bestaande vijand (‘links’) om de echte vijand (extreemrechts) alleen maar groter te maken. Het is al jaren de maatschappelijke destructieve koers van de VVD; als de VVD maar ‘het midden’ kan spelen.
De VVD zou het midden kunnen zijn, als zij weer een liberale partij zou worden, en ophoudt met conservatief en extreemrechts naar de mond te praten. Wat voor de VVD goed is als machtspartij, het likken bij domrechts, is een drama voor het land, want verdere verrechtsing.
Read 5 tweets
Jun 7, 2022
Vintage Sywerttweet
Vraag me weleens af hoe ver hij meegegaan was in het konijnenhol. Ik bedoel, sure, zowel fascisme en grafeenkapjes zijn coronaverdienmodellen, maar ik ben toch benieuwd waar de opiniemaker Sywert nu had gestaan.
Van de hierboven genoemde 4 millennials is er overigens 1 niet kwaadaardig.
Read 5 tweets
Sep 5, 2021
Iedereen die het niet kan laten om voortdurend over mijn achternaam te beginnen, mij afrekent op mijn afkomst en ongeïnformeerde onderbuikonzin over mij roept, gaat in de block. Ook ‘collega’s’. Dat maakt Duurvoort anders dan bijv. @ashatenbroeke, die zich nooit verlaagt.
De misplaatste slachtofferrol van vrouwen als Duurvoort, die zelf voortdurend met het schadelijke en lasterlijke ‘seksisme’ smijt, omdat ze eenvoudigweg niet in staat is tot een macro-economisch gesprek, is beschamend.
En dan dat ‘daar schrik ik van’. Schoolpleinretoriek van een peuterleidster. Schrikken zou je moeten doen van de hoeveelheid vrouwen in een kwetsbare financiële positie, waar nepfeministen als jij mede-verantwoordelijk voor zijn.
Read 4 tweets
Sep 4, 2021
Wie fulltime werkt, heeft geen tijd voor burnouts. Burnouts komen het meeste voor bij parttime werkende vrouwen. Merkwaardig idee dus dit, economisch destructief bovendien.
Voor de woedende hordes. Dit is meermaals onderzocht. We werken niet teveel in NL, maar te weinig. focusnederland.nl/Nieuws/Parttim… Image
Wat ik maar wil zeggen: ik gun iedereen de rust en voldoening van een Fulltime Baan.
Read 6 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!

This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(