Een vraag voor journalisten (hallo @TijsvandenBrink) die hun eigen functioneren tijdens de covidcrisis evalueren.
Wie had de crisisaansturing in handen in NL, en waarom zagen wij deze mensen zelden of nooit aan de praattafels en werd daar niet of nauwelijks over geschreven?
De Nederlandse bevolking was in de veronderstelling dat het bij VWS met OMT en RIVM lag.
1/
De verantwoordelijkheid lag politiek dus bij minister van J&V, Ferd Grapperhaus.
Hij had dan ook wel een podium verdiend. Of misschien zijn hoogste ambtenaar Dick Schoof (ex-AIVD tot maart 2020, ex-NCTV)
Een lijst met fiatteurs van Kamervragen toont enige betrokkenheid.
Waarom dit interessant is? Raad eens waar de maatregelen vandaan kwamen.
Spoileralert: Niet uit het OMT of VWS, maar vanuit de NCTV.
Zoals de mondkapjes voor gedragsbeïnvloeding.
Zo erg zelfs, dat Binnenlandse Zaken er af en toe op moest wijzen dat de Tweede Kamer moest worden geïnformeerd omdat het een inperking van grondrechten betrof.
Sterker nog, het was zelfs zo erg dat VWS vraagtekens zette bij de maatregelen en om onderbouwing vroeg.
VWS werd wel geïnformeerd over de op handen zijnde maatregelen van de NCTV.
Dat nog net wel.
De keuze om de leiding bij de NCTV te leggen, was vanuit een bepaald perspectief wel begrijpelijk.
Bij nieuwe maatregelen vormden zij de Haarlemmerolie tussen de crisisfacade van VWS, het OM en de Rechtspraak. Die zaten dus gewoon aan tafel.
Korte klappen, gauw thuis. Quarantaineplicht voor inreizigers stond op de planning op 12 augustus 2020.
Wetgeving was in de maak, ondanks het heerlijke zomerweer met 0 coronapatienten op de IC.
J&V regelde het alvast, maar nog niet communiceren op Rijksoverheid.nl
VWS werd achteraf meestal netjes geinformeerd over de maatregelen, als dat zo uitkwam.
Die maatregelen werden dus door de NCTV aangedragen en in het Torentje, waar Aalbersberg ook in zat, besloten.
Zoals de mondkapjes, zonder OMT-advies.
Niet alleen VWS werd zo af en toe verrast door die strenge maatregelen. Ook Binnenlandse Zaken was zo nu en dan 'not amused'.
Als Binnenlandse Zaken door de NCTV werd gevraagd om even mee te lezen op de nieuwe maatregelen, leverde dat wel eens wat gedonder in de glazen op.
OMT-advies nodig, wankele basis, grondrechten.
Lastig allemaal.
Ook na de aantreding van Niels Obbink in juli 2020, lag de regie nog bij de NCTV.
Ter illustratie plaatje 2. Nieuwe maatregelen ui de koker van de NCTV. 14/12/2020
Dus, @TijsvandenBrink, de vraag is waarom er binnen het journaille dit tot op de dag een omerta heerst over dit puntje.
Als jullie het niet geweten hebben, bij deze.
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Speciaal voor de reptilians onder ons. De EU heeft vorige maand vrij geruisloos een wet aangenomen waardoor het is toegestaan om ongedierte in uw voedsel te verwerken.
Allergieën moeten nog nader worden onderzocht, maar zoals wij de bonzen van de EU kennen, weerhoudt dat ze er niet van om het alvast toe te staan. We redden het klimaat er immers mee.
Vrijwel gelijktijdig lobbyt onze WEF voedselbezorger @picnic ervoor dat de ingredientenlijst op voedingsmiddelen verhuld moeten worden achter een QR-code.
Zo kunt u niet direct op het etiket meer lezen welk ongedierte ze hebben verwerkt in uw voedsel. Daarvoor moet u eerst een code scannen met uw telefoon.
In welke staatsvorm is het gebruikelijk dat inlichtingendiensten leden van oppositiepartijen observeren, waarmee de zittende macht dus eigenlijk extra en oncontroleerbare steun heeft? Graag een paar voorbeelden.
1/
Gebeurt dit ook in Nederland?
Spoiler: Volgens ChatGPT gelukkig niet ;-)
2/
Toch zijn er sterke aanwijzingen dat het observeren van politieke tegenstanders door de AIVD gebeurt(...)Er van uit gaande dat het dus wel gebeurt, in welke categorie uit het vorige antwoord kunnen wij Nederland dan plaatsen?
Volgens Ank Bijleveld (Defensie) was het #LIMC dat burgers observeerde een 'experiment'.
Zij had de activiteiten van het LIMC op 27/11/'20 gestaakt.
Drie maanden later, na de rechtszaak over de #Avondklok, deelde ze zelf nog een omgevings- en sentimentanalyse op 16/2/'21.
1/
In het kamerdebat over de uitwassen van de militaire eenheid LIMC die in opdracht van de NCTV, zonder wettelijke grondslag de eigen burgers bespioneerde, gaf ze aan pas in november 2020 hierover geïnformeerd te zijn
2/
Uit #WOB-documenten blijkt echter dat Bijleveld al in maart 2020 is gebriefd door Defensie over de Behavioural Dynamics Methodolgy (BDM). De omstreden Psyop-methode met feedbackloop die het LIMC toepaste.
Op de NAVO-top worden de orders uitgedeeld. Laat je niet afleiden door oorlogshitsende taal, een demente bejaarde of een in oorlogsplunje verklede acteur.
De afspraak wordt dat wij naar een #oorlogseconomie overschakelen.
De oorlog is tegen ons, niet Putin, Trump of Donald Duck
Die oorlogseconomie is voorwaardelijk voor de implementatie van het nieuwe financiele systeem, de CBDC, het Digital ID en het vergunningenstelsel van CO2, vlees, stikstof, brandstof, etc.
Kortom het social creditsysteem ofwel de digitale gevangenis.
De overschakeling van een #oorlogseconomie terug naar een vredeseconomie maakt dat bepaalde spelers als winnaar uit de bus komen.
Dat zijn de usual suspects: de multinationals.
Bijvoorbeeld de noodlijdende autoindustrie kan een nieuwe impuls krijgen.
Hey ChatGPT, schrijf nu een NOS nieuwsbericht over dit NCTV dreigingsbeeldrapport, inclusief pakkende kop, in de voor de NOS gebruikelijke bewoordingen.
2/
Hey ChatGPT, schrijf nu een Algemeen Dagblad nieuwsbericht over dit NCTV dreigingsbeeldrapport, inclusief pakkende kop, in de voor het AD gebruikelijke bewoordingen. 3/