santiago! Profile picture
May 30, 2024 70 tweets 31 min read Read on X
RELAT
Isaac Asimov, 1952. Juventud
Uns xiquets troben uns extraterrestres diminuts que han arribat en una nau espacial. Els prenen per animals, però són intel·ligents i estan en missió de trobar matèries primeres. Els pares dels xiquets ho descobreixen i _el final et sorprendrà_
DISC
Maria Jaume, 2024: Nostàlgia Airlines
Techno d'autor? No ho sé, però de sobte tot el món en parlava i l'he escoltat moltes vegades i m'agrada.
DISC
Blue Man Group, 1999: Audio
Instrumental amb ritme bastant rocker, però per a mi un poc massa experimental.
RELAT
Isaac Asimov, 1953: Button, button
Les peripècies d'un advocat i el seu oncle (científic boig), que ha inventat una màquina que fa viatjar mol·lècules en el temps. Ciència ficció clàssica, amb molta ciència, i comèdia.
ASSAIG
Gustavo Ernesto Piñeiro, 2012: Los teoremas de incompletitud. Gödel. La intuición tiene su lógica
D'una col·lecció de divulgació de matemàtiques de National Geographic. Té un subtítol horrible, però està bé, amb dades biogràfiques de Gödel, anàlisi de l'època... (segueix)
... en la qual va publicar els teoremes del títol i reflexions profundes sobre les matemàtiques. La idea del llegat de Gödel, a qui se li dona tracte de matemàtic cabdal en la història, és que mai es podrà demostrar tot.
El nom de l'autor del llibre no apareix a la portada (?).
RELAT
Isaac Asimov, 1953: Everest
L'any en el qual es va fer el cim per primera vegada, es va publicar aquest relat en el qual es diu que la muntanya no es pot escalar: porten un home a dalt de tot en avió. El relat va dels yetis i el final et sorprendrà. @isaacasimo
@IsaacAsimo DISC
Renaldo i Clara, 2014: Fruits del teu bosc
El seu primer disc. En van parlar al programa #NotadeVeu d'@iCatfm amb la mateixa Clara Viñals. Sembla que és molt diferent a l'estil actual del grup, (segueix)
@IsaacAsimo @iCatfm i potser aquest sona al que sonava fa 10 anys, però m'agrada molt. Diu que ho van gravar de forma bastant analògica i tocant tots alhora. Em pregunto com sonaria amb uns altres mitjans... (segueix)
@IsaacAsimo @iCatfm Em va agradar molt l'anècdota que va explicar la Clara: que l'havia escoltat feia poc perquè havia agafat el cotxe dels seus pares i portaven allà aquest CD, el primer disc de la filla. Em va semblar una imatge molt bonica.
@IsaacAsimo @iCatfm 8–4 RELAT
Isaac Asimov, 1953: Creencia
Un professor de Física descobreix, de cop, que és capaç de levitar. El seu món es desmorona. És una reflexió sobre la percepció de la ciència i el sistema de creences de les persones.
9–4 DISC
2princesesbarbudes, 2023: Som i serem
Encara no sé si és música infantil o no, però m'encanta! No tenen la millor veu i algunes cançons són un poc irregulars, però és molt original: cada tema està dedicat a un insecte i té temarrals, com Groc i negre (Vespes).
10–5 RELAT
Isaac Asimov, 1954: La Pausa
No sé si influït per l'ambient de la Guerra Freda, però pareix que la por a l'esclat d'una guerra mundial nuclear va fer pensar a l'autor que això només ho podia evitar... Déu? No sé si he entès el relat, la veritat...
11–5 DISC
Al·lèrgiques al pol·len, 2023: Cants, crits, baralles
M'ha agradat molt, és molt popi. Pareix com si ara l'original fos no fer música urbana: amb una sonoritat clàssica sona... fresc! I crec que està fet per escoltar-lo en ordre, sense random
@alergiquespolen
@alergiquespolen 12–6 RELAT
Isaac Asimov, 1954: No cejemos
És que no sé per a que feu ficció post-apocalíptica si, en 4 pàgines escrites fa 70 anys, ja hi ha una història simplement genial, molt millor que el que fareu ara vosaltres...
13–1 SÈRIE
Juanjo Sáez (@JJSaezDomper), 2023: Roni
Una temporada, 10 capítols, al @som3cat. M'ha encantat! És molt bonica, divertida i fins i tot aprens! M'encanten les veus de @nessbu, @olivaresdavid, @oyesherman, @joeldiazbrah... Però mai podré veure Jaume Plensa seriosament!
14–2 NO FICCIÓ
Keum Suk Gendry-Kim, 2017: Hierba
Còmic, duríssim. La guerra és el pitjor. Image
Image
15–6 DISC
Balkan Paradise Orchestra (@balkanparadise_), 2024: Nèctar
Encara que en directe són molt millors, aquest disc m'agrada molt, transmet festeta i bona música,amb un poc d'electrònica i tal ben dosificada. Però aneu als concerts!
16–3 NO FICCIÓ
Clara Mas Bassas (@clara_masbassas, @lanauespacial, @astrodemocions), 2022: Ho vull ara! Consells i eines per ajudar els nostres fills a tolerar la frustració.
Clar, proper i pràctic sobre el que diu el subtítol. En resum: educació emocional, amor i acompanyament.
17–7 RELAT
Isaac Asimov, 1954: Engañabobos (Sucker bait)
Moltes coses: un capítol de House, visions de la intel·ligència artificial
reflexions sobre el treball científic i sobre la condició humana, com no, que al final és del que va la ciència ficció.
18–1 PÒDCAST
Ana Polo (@anapolo___) i Maria Rovira (@oyesherman), 2020-2024: Oye Polo (@oye_polo)
79 capítols, acabat. El meu pòdcast preferit. Són boníssimes, les escolto i em sembla que les conec personalment. Han creat una comunitat preciosa. Amb l'últim capítol vaig plorar.
19–4 NO FICCIÓ
Janet Recasens, 2016: Auxili! Rebequeria a la vista. Què fer abans, durant i després
Em va agradar més "Ho vull ara" (16–3 d'aquest fil): no aporta gaire res més, està menys fonamentat, hi ha algun aspecte reprobable, però té alguna reflexió interessant.
20–1 LLIBRE INFANTIL
Gusti, 2020: Aquesta caca és meva!
Àlbum il·lustrat. Dues mosques es barallen per una caca de gos fins que un humà les xafa i es fan amigues. Els infants no pillen la metàfora, però és divertit i defensa el compartir.
21–1 NOVEL·LA
Jakob Wegelius, 2014: La mona de l'assassí
Novel·la juvenil d'aventures i viatges. Llarga per als més menuts, entretingudíssima, amb les limitacions naturals, bona per inculcar el gust per la lectura. El missatge és que als bons i treballadors les coses els van bé. Image
Image
22–7 DISC
Antònia Font (@Antonia_Font), 2022: Un minut estroboscòpica
És molt bo, però no sé si per a qualsevol o només per als qui ja érem fans i esperàvem el disc amb deler. Gens d'experimentació, van anar a lo segur... i ens va agradar igual, algunes cançons ja són mítiques. Image
Image
23–2 PÒDCAST
Aina, Clàudia, Lluís i Martí, 2022-en curs: La Llauna
Conversa informal entre quatre amics, amb irreverència i molta gràcia, sempre amb un tema com a fil conductor i sovint amb col·laboradors. Si no vius al Penedès fa gràcia igual. A @rtvvilafranca i @Spotify. Image
24–1 CURT
Ted Petok, 1971: The Crunch Bird
(pres d'aquest fil: x.com/samsummers0/st…, de @samsummers0)
Acudit dolent fet curt d'animació que va guanyar un Òscar. L'autor del fil el destaca com el pitjor de la història en la categoria. Es pot veure aquí: youtu.be/imFOrbIwV04?si… Image
25–2 CURT
Jimmy Picker, 1983: Sundae in New York
Animació en plastilina bastant currada. Burla cap a l'aleshores alcalde de Nova York, ara no fa gràcia. Es pot veure aquí: youtu.be/5KnObpbQmH0?si… Image
26–3 CURT
Eric Armstrong, 2002: The ChubbChubbs!
Un poc d'slapstick, ciència ficció, referències a Star Wars i altres, i poc més, no fa gràcia ni és visualment atractiu. Es pot veure aquí: youtu.be/4gypFBKLIk4?si…. Image
27-4 CURT
Lee Mishkin (director), 1970: Is it Always Right To Be Right?
Animació que ara es veu raruna. Missatge clar des del títol, intenció lloable, però de vegades la equidistància està de més. Es pot vore ací: i l'he pres del fil de @samsummers0 Image
28-1 PEL·LÍCULA
Carla Simón, 2022: Alcarràs
Ja s'ha dit tot, però és que és molt bona, més del que m'esperava. Tracta molts temes i la naturalitat amb la que està rodada és preciosa, t'oblides de que és cine. L'he trobada molt propera. 💙🍑 Image
Image
Image
Image
29–2 LLIBRE INFANTIL
Margarita del Mazo (@MargaritadlMazo) i Cecilia Moreno, 2019: Els Planetes
Mai és massa aviat per introduir l'astronomia! Està dedicat als bebès, els dibuixos són bonics, però algunes rimes no em fan molta gràcia i es perden amb la traducció al català. Image
30–2 PEL·LÍCULA
Belén Funes (@BelenFunes), 2019: La filla d'un lladre
L'he mirat sobretot per veure junts Greta Fernández (@gretafernandezb) (a qui mai havia vist) i son pare (@edu_fernanndez) (que m'encanta). Ella ho fa perfecte i la pel·licula m'ha agradat molt, però és dura. Image
Image
Image
31–3 LLIBRE INFANTIL
Chris Haughton (@chrishaughton), 2014: Shhh! Tenim un pla
Molt i molt bonic, com sol passar amb aquest autor. Poca lletra i dibuixos molt xulos, amb un estil especial. I missatge bonic també, clar. Image
Image
Image
32–5 CURT
Nicole Van Goethem (1986): A Greek Tragedy
(del fil dels curts guanyadors d'Òscars de @samsummers0). Un curt d'animació protagonitzat per cariàtides pot ser bona idea, però no l'acabo d'entendre: potser el missatge és que pot ser bo lliurar-se del pes de la tradició? Image
Image
Image
33–8 RELAT
Isaac Asimov (1955): Riesgo
La cosa és que la robotista Dra. Susan Calvin fa quedar a tots els altres com a tontos, però ella queda un poc com una psicòpata... Sí, un personatge femení fort als anys 50 en ciència ficció, però... Image
34–4 LLIBRE INFANTIL
Chris Haughton (2019):No tinguis por
Acompanyem una cranqueta i el seu pare en la primera excursió a mar obert d'ella. M'agrada molt, és molt bonic! Per posar-li un però, més que "no tinguis por", seria "fes-ho encara que tinguis por". Recomanable totalment Image
Image
35–9 RELAT
Isaac Asimov, 1956: Primera Ley
A priori sembla una disquisició filosòfica sobre les lleis de la robòtica o un cas greu d'incompliment de la 1a, però és breu i no aprofundeix. Queda un poc com un acudit. Una vegada posats, per què no anar més enllà? Com es va produir? Image
Image
36–5 LLIBRE INFANTIL
Anna Kemp i Sara Ogilvie, 2011: El meu rinoceront també menja creps
M'agrada molt el dibuix, m'agrada molt la història i el missatge: els xiquets i xiquetes han d'estar al centre de tot. Conté brometes que fan gràcia als grans. El recomano! Image
37–3 PEL·LÍCULA
Ali Abbasi (@_aliabbasi_), 2017: Border
Em fa la impressió que hi pensaré molt de temps. Remou bastant, està catalogada com fantàstica, però és molt real... Missatge: totes les realitats són vàlides, ningú hauria de quedar al marge per cap motiu. Image
Image
Image
38–4 PEL·LÍCULA
Hayao Miyazaki, 1992: Porco Rosso
Molts motius per a veure-la: l'animació molt ben feta (com ja no se'n fa), els moments divertits, el fet de ser un clàssic, la gran frase ("m'estimo més ser un porc que no pas un feixista"). Encara que alguna coseta ara grinyola. Image
Image
Image
39–6 CURT
Hayao Miyazaki, 1995: On your mark
És el videoclip d'una cançó de Chage&Aska (@chage_aska_net), però conta una història (sense paraules): és un curt. Flashbacks un poc confusos, però és molt bonic i sincronitza amb la música perfectament.
Image
Image
Image
40–2 NOVEL·LA
Manuel Vázquez Montalbán, 1990: Galíndez
És com novelar un recull de la documentació existent sobre un cas interessantíssim, complex i bastant desconegut. Lectura densa i de vegades pesada; uns monòlegs... Però m'ha agradat, una prosa que no deixa de sorprendre. Image
Image
Image
Image
41–5 PEL·LÍCULA
Marcel Barrena (director), 2021: Mediterrani
Com va començar @openarms_fund d'Òscar Camps. No sé quanta fantasia hi ha, però en essència està bastant ben explicat, un poc pel·liculero, però bé. Me la imaginava pitjor, però es pot veure. Image
Image
42–8 DISC
Tarta Relena (@tartarelena), 2019: Ora pro nobis
Té mèrit que atreguin públic: cançons antigues, sacres, en llatí, grec... Era escèptic, em pensava que molts ho seguien per les aparences, però està molt bé, inclús se m'han enganxat cançons. Les veus tenen alguna cosa. Image
Image
43–6 PEL·LÍCULA
Ventura Pons, 2016: Oh, quina joia!
No sé què acabo de vore. Un divertimento? Però també pot ser un homenatge a Teresa Gimpera, un experiment, un vodevil, un recull d'expressions populars catalanes i valencianes... Image
Image
Image
44–7 CURT
David Hand, 1935: Three Orphan Kittens
Un altre del fil x.com/samsummers0/st…
Clàssic de Disney. L'animació patina un poc, però és millor que algunes actuals; un poquet de racisme i the internet is made of cats. Poca cosa.
Es pot vore ací: archive.org/details/walt-d… Image
Image
45–8 CURT
David Hand i Wilfred Jackson, 1936: The Country cousin
Un altre antic de Disney, que es pot vore al mateix lloc que l'anterior. No és molt bo, per això està on està al fil que menciono. Música i animació bé, com els de l'època, però coses com humor de borratxos... Image
Image
46–7 PEL·LÍCULA
Hayao Miyazaki, 1997: La princesa Mononoke
M'ha sorprès un poc, no me l'esperava tan complexa, potser de vegades un poc massa i tot. Però està molt bé, dibuix i animació excel·lent, amb el missatge tots estem d'acord i és molt bonica. Image
Image
Image
Image
47–8 PEL·LÍCULA
José Skaf (@JoseSkaf), 2015: Vulcania
És que no m'ha agradat... Fa bona pinta, però... No sé què és, trobareu crítiques que analitzen per què no acaba de funcionar. El protagonista, Miquel Fernández (@miquelfergarcia), em va agradar molt més nitidiaTV3 Image
Image
48–6 LLIBRE INFANTIL
Bianca Schulze i Samara Hardy, 2019: No despertis mai un drac!
Està molt bé: il·lustració graciosa, dinàmic, fa participar l'infant, s'entén bé, para atenció als rols de gènere... Funciona bé com a conte per anar a dormir! Image
49–7 LLIBRE INFANTIL
Wilfrid Lupano, Mayana Itoïz i Paul Cauuet,2016: Els calçotets del llop
Infantil, perquè ensenya els infants a no tenir por del llop i a ajudar-se, però també hi ha una lectura adulta, perquè és una metàfora del món actual: ens fan tenir por! Image
Image
50–3 PÒDCAST
@JuliaBacardit i @annapazos, 2020-en curs: Les golfes (@les__golfes)
Per fi vaig al dia! No pago, així que escolto la meitat dels episodis. Estan bé com a "prescriptores de cultura", són molt llegides, sovint tenen opinions diferents a les habituals i és divertit. Image
Image
51–9 CURT
Jorn Leeuwerink, 2022: Pig
Faula amb animalets per a adults sobre el col·lapse de la societat. _Te hase reír pero también te hase pensar_. Està molt bé. Image
Image
52–8 LLIBRE INFANTIL
Anthony Browne, 1987: El llibre dels porcs
És tan a saco que podria ser un llibre per a adults disfressat d'àlbum infantil. Però és adequat per a molt menuts, ja va bé que s'acostumin a aquest nivell. Potser en el seu moment tenia més sentit que ara. Image
53–10 RELAT
Quique Garcia (@kikegdelariva), 2022: Todos los locos que recuerdo
Però què acabo de llegir? Feia temps que no llegia res que m'impactés tant... Tal i com està escrit, és impensable que no sigui tot absolutament cert. Es pot llegir aquí: poesiacompleta.com/2022/09/23/tod…
54–9 DISC
Amic dels Cirerers, 2023: Amic dels cirerers
Josep Sánchez és amiguet meu i ha fet un disc homònim al seu nom artístic. Cançó d'autor amb una producció original, un poc electrònica. M'agrada molt, té cançons molt xules, tant música com lletra. La cançó de bressol és ❤️
55–9 LLIBRE INFANTIL
Arthur Miller, 1963: La manta de Jane
Estereotips de gènere inacceptables avui en dia (es pot anar "editant" sobre la marxa), però plorant com una magdalena m'he quedat...
Sí, és eixe Arthur Miller.
SPOILER: les xiquetes es fan grans. Image
56–10 DISC
Mar Pujol, 2024: Cançons de rebost
El que es diu "cançó d'autor intimista"; molt bonic, de vegades em recorda un poc a María del Mar Bonet. És del Lluçanès. Vaig votar "Verd avellaner" al Premi Cerverí. Image
Image
57–4 PÒDCAST
Quique García (@kikegdelariva) i altres, 2014–2024: International Podcast (@interpodcast)
Per fi he escoltat tots els capítols! Potser en tornen a fer a @LaLlamaFest. Són els d'
@elmundotoday, humor absurd i improvisació. A mí m'ha encantat, els tornaria a escoltar! Image
Image
58–11 DISC
Mic del SX3 (@SomSX3), 2016: Toca't el melic
Al seu públic li encanta, és el que compta. Ben fet, producció treballada (de vegades la música infantil se sent regular), equilibri entre cançons tradicionals i noves molt boniques. Potser abusa un poc del parlar infantil Image
59–2 SÈRIE
Venga Monjas (@vengamonjas), 2012-2013: Coneix la teva ciutat
Dir-li sèrie és una broma d'ells. Humor no apte per a tothom, però crec que és una bona manera d'entrar-hi, entre altres coses per les col·laboracions:
@MiguelNoguera, @picuetin,@Berto_Romero,@pepecolubi... Image
Image
59-1 PROGRAMA DE TV
Míriam Pina (@MiriamPina), Marc Ribas,2024: Cuina com puguis
No és el millor programa de TV3 (@som3cat), però no està malament. Té moments graciosos i es veu @joeldiazbrah amb tupè. Podria estar millor. L'han fet els de Joc de Cartes. Image
60–11 RELAT
@AlbertMonteys, 2024: UNIVERS! #07 Explicant històries a la colònia perduda de Kepler-36
Per poc que t'agradi el còmic o la ciència ficció, llegeix aquesta sèrie (còmic). D'estil clàssic però amb girs originals: aquest capítol ho és molt!

panelsyndicate.com/comics/universeImage
Image
61–9 PEL·LÍCULA
Dani de la Orden (@danidelaorden), 2024: Casa en flames
M'ha impactat, la veritat. No m'estranya que hagi agradat tant.
Un poc "problemes de rics" i, segons quines coses, massa explícita i caricatura. Però està molt bé. E. Vilarasau i C. Segura, excel·lents. Image
Image
62–12 DISC
Tarta Relena (@tartarelena), 2020: Intercede pro nobis
Una poc més d'acompanyament musical i electrònic que el primer disc; algunes cançons sonen molt a missa, però globalment té alguna cosa hipnòtica i que atrapa. Seguiré escoltant els altres discos. Image
Image
63–3 NOVEL·LA
Terry Pratchett, 1991: Brujas de Viaje
12è llibre del Discmón, 3r de la saga de les bruixes. Magrat, Yaya i Tata han d'anar a l'altra punta del disc per solucionar un tema. Allà troben personatges interessants i aventures. Està molt bé, com tots, diversió i enginy. Image
Image
64–10 LLIBRE INFANTIL
Eve Bunting, LeUyen Pham, 2000: Avi, tu saps fer això?
El Petit Teixó fa cabrioles que l'Avi Teixó ja no pot fer, però aquest li explica coses: joventut i experiència, respecte als grans, amor de la família. Dibuix bonic i tot molt natural. Image
Image
65–3 SÈRIE
David Martín Porras, Elia Urquiza, 2024: Vintage
Dos senyors de 50 anys que no acaben d'entendre com va el món d'ara. Podria ser un plantejament molt cunyat, però està ben resolt. No està malament. Actuacions un poc sobreactuades. Bons guionistes (@cot_julia et al). Image
@threadreaderapp unroll

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh

Keep Current with santiago!

santiago! Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @snt_go

May 10, 2024
Qui anirà abans a @LaSotana_: Laura Rosel o Mònica Terribas?
@laura_rosel @monicaterribas (no té twitter, però m'és igual)
Qui anirà abans a @LaSotana_: Ricard Ustrell o Roger (el que s') Escapa?
@RicardUstrell @rogerescapa
Qui anirà abans a @LaSotana_: @AitanaBonmati o @alexiaputellas ?

(seguríssim que ja ho han intentat).
Read 14 tweets
Feb 12, 2022
Un 🐘 a dalt d'un penya-segat a la vora de la mar, subjectant un llum amb la trompa, seria un elefar?
Un 🐘 després de menjar-se 150kg de fulles de cop està elefart?
Un 🐘 que és seguidor incondicional d'un determinat músic és un elefan?
Read 11 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!

This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(