Chris is erbij Profile picture
Sep 21, 2024 20 tweets 4 min read Read on X
Flashmob voor vrede. #Erbij Live #Draad Image
Dit is de aankondiging van de demonstratie. Onder andere verspreidt door ‘de Vierde Golf’. Image
Het is echt op de Dam. Over zeven minuten. Image
Er staat hier een standje met foto’s van Gaza, plus luidspreker. Een boodschap over de genocide aldaar. Image
Ik zag ergens dat je iets wits aan moest doen. Dat is niet gelukt. Bijna geen mensen in wit. Er staan wel witte tenten aan de andere kant van de Dam, maar dat is voor de Dam tot Damloop morgen.
De boodschap over Gaza gaat steeds door. Het is een bandje in afwisselend Engels en Nederlands. Maar twee keer Engels, dan een keer Nederlands. ‘De omvang van deze genocide is verbijsterend.’
Vervolg: ‘Het is hartverscheurend om te zien hoe Palestijnen gedwongen worden om met zulke onvoorstelbare verschrikkingen om te gaan’. Daarna twee keer de Engelse versie.
Waar is de flashmob? Image
Dit is hem. Image
De Falung Gong staat hier ook. Image
Nou ja, er zijn wat zwart-witte bordjes met een vogeltje erop en de tekst ‘Peace now’
Interessant: de Falung Gong heeft de beste plek bij de Bijenkorf, Gaza ook want aan de weg. Het geluid van Gaza overstemt de boel. Ondertussen maakt de groep een soort halve cirkel om het monument. Image
Je kunt ze op een rijtje wel heel goed tellen. Ik denk ongeveer 1/10.000ste van wat de bedoeling was.
Opkomst valt wat tegen.
Image
Image
Er gaan nu toeristen op de foto met de flashmob Image
Nu zijn zelfs de toeristen niet meer geïnteresseerd. Image
Nou ja. Ik geloof dat dit nu officieel de meest mislukte Chris is erbij ooit is vanwege de lage opkomst. Dit was het verslag.
Slechte dag voor Poetin, dat dan weer wel. Een fijne middag. #eind
@threadreaderapp unroll

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh

Keep Current with Chris is erbij

Chris is erbij Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @ChrisIsErbij

Feb 7
De #PvdA is jarig. Feest! #draad #erbij #live Image
De PvdA is tachtig en omdat dit de laatste verjaardag is, is er een manifestatie in Amsterdam Noord. Tot in de late uurtjes.
Het is hier. Image
Read 47 tweets
Feb 2
Klimaatalarm met Extinction Rebellion. #draad #erbij #live Image
Het is naast de Stopera bij het Spinoza-monument. Ik wist niet dat dat hier stond. Handig: het staat erbij. Image
Het is erg koud dus ik ben even in de Stopera gelopen om warm te worden en te twitteren.
Read 36 tweets
Jan 31
Het #CDA-congres in Den Bosch. #draad #erbij #live Image
Het congres is in de middag, deze ochtend zijn er deelsessies. We kunnen niet wachten, dat spreekt voor zich. Programma hier. cda.nl/congres/
De urgentie van dit congres is me niet duidelijk in alle eerlijkheid maar we zullen zien. Ik meen dat de CDA-leden hier niet zijn omdat ze moeten instemmen met het coalitieakkoord. Is niet echt een traditie van het CDA, meen ik.
Read 63 tweets
Jan 24
Nu ben ik bij Links Boven, een linkse ledenbeweging binnen GroenLinks-PvdA. #draad #erbij #live Image
Ik ben te laat dus ik heb de terugblik op de hoogtepunten van afgelopen jaar gemist. Er zijn ook een vooruitblik geweest.
Ik heb een verhaal gemist over wat de mensen aanspreekt. Sybren Kooistra heeft dat verteld. Hij weet dat.
Read 44 tweets
Jan 24
Vandaag is in Utrecht het #Volt-congres. Ik neem deze ochtend een kijkje. Even fietsen. #draad #erbij #live Image
Het congres gaat o.a. in op de evaluatie van de mislukte Tweede Kamerverkiezingen en de campagne voor de aanstaande raadsverkiezingen waar Volt in ruim dertig gemeenten op het stembiljet staat.
Inloop is vier minuten begonnen. Enthousiasme volop. Image
Read 68 tweets
Jan 19
De Den Uyl-lezing van Marleen Stikker. In de Balie. #draad #erbij #live Image
Het gaat over dat we onze grip op technologie en sociale media kwijt zijn. Discussie met Marjolein Moorman is na afloop. Zaal is uitverkocht. debalie.nl/programma/den-…
Present. Rij om naar binnen te kunnen. Image
Read 66 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!

This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(