@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s Wordt nog een interessante wedstrijd wie het eerste dood is, ik of Chris. Ik heb eerlijk geen idee.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s Het blijkt dat diverse mensen, ook @ChrisKlomp zelf, kennelijk niet begrijpen wat ik hiermee bedoel. Ze zoeken er iets kwaadaardigs achter, wat er helemaal niet achter zat.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s @ChrisKlomp bedreigt me hierom zelfs impliciet met geweld, als hij me in het echt tegenkomt: x.com/chrisklomp/sta…
Of juridische stappen? x.com/chrisklomp/sta…
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s Goed, dan moet ik het maar uitleggen. Ik benoemde feiten en medische verwachtingen. 1) Zowel ik (@rudharcom) als @chrisklomp hebben kanker (hij prostaat- en ik heldercellige niercelkanker), met uitzaaiingen.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 2) Beiden hebben dat zelf, op Twitter en beider blogs, in de openbaarheid gebracht. Er is dus geen probleem wat betreft medische privacy. Artikel 9, lid 2e AVG.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 3) In beide gevallen zijn nog medische maatregelen mogelijk. In zijn geval hormoontherapieën, daarna chemo, in mijn geval immuuntherapie.
Die genezen waarschijnlijk niet, maar kunnen de ziekte wel sterk vertragen. Dus tijdwinst.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 4) Hoe sterk therapieën de ziekte vertragen en met welke bijwerkingen, is naar medische ervaring per persoon verschillend. Bij mij slaat het goed aan met minimale bijwerking. Bij Chris hopelijk ook.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 5) Artsen wagen zich terecht niet aan concrete toezeggingen over levensverwachting, omdat inmiddels duidelijk is hoe divers kanker is, en hoe verschillend individuen op behandelingen reageren.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 6) Zowel Chris als ik gaan vast niet binnen een paar maanden dood, een jaar halen we ook nog wel, en wie weet duurt het nog wel 5 of 7 jaar. Niemand weet dat, het zal moeten blijken.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 7a) Bronnen: ik dichtte in februari 2025 al, in :
“Plus menses, anno, annos?”, interlingua voor:
Nog maanden, een jaar, jaren?rudhar.com/musica/3rdstrq…
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 7b) Chris Klomp schreef in :
“Levensverwachting? Lastig te zeggen, maar eerder jaren dan maanden.” en:
“Als dat namelijk goed aanslaat, kan alleen die combi je al anderhalf jaar extra tijd geven.”chrisklomp.nl/kanker-is-niet…
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 8) Levensverwachting bij ons beiden onzeker, maar vergelijkbaar. Dus weten we niet wie eerder dood gaat.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 9) Chris schreef ook:
“Dat schept toch een band, zullen we maar zeggen.”
Dat gevoel heb ik ook. Wat betreft de ziekte zet ik de meningsverschillen aan de kant. We zijn lotgenoten.
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 10) Waar speel ik nu met vuur? Hoe kan iemand hier iets kwaadaardigs in lezen? Hoe kan dit een reden zijn dat @ChrisKlomp me hierom op m’n bek gaat slaan als hij me tegenkomt? Of bedoelt hij dat niet en lees ik hem verkeerd?
@JodocusDraak @chrisklomp @splint_s 11) Leg het naar uit. Ik snap het oprecht niet. Schrijf ik echt zo onduidelijk dat mensen dit niet snappen, en dat ik het uit moet leggen? Of is dit ook weer getrol om me uit de tent te lokken?
Bijvoorbeeld hier , aan de timing kun je horen dat het “tudo o que tenho” is en niet ‘tudo que tenho’, wat verder onhoorbaar is wegens in elkaar vloeiende klinkers. Tekstbehandeling. Zo jong nog, en dan dit zo beheersen.
@scorpio1044 @wierdduk 1) Mijn gezicht staat van nature een beetje zo, ik had voor deze foto speciaal meer versies gemaakt om dat er een beetje uit te krijgen. In het echt ben ik heel vrolijk van aard.
@scorpio1044 @wierdduk 2) Die halfzacht pro-Russische gezindheid van Trump c.s., en rechts in het algemeen, is buitengewoon zorgelijk, en een bedreiging voor het Vrije Westen.
@scorpio1044 @wierdduk 3) Dat geintje van Trump toen met Noord-Korea laat wel zien wat een kluns hij op dit gebied is. Hij laat zich gewoon inpakken, en heeft te weinig kritisch denkvermogen om dat te merken.