Chris is erbij Profile picture
Jun 30 37 tweets 6 min read Read on X
We zijn bij het afscheid van de beste stadsdeelbestuurder die is afgevoerd door #D66. #Draad #erbij #live Image
We zijn bij een buurthuis genaamd Ramses Shaffy. Image
Jan-Bert Vroege gaat naar Almere. Hij heeft een mooi interview gegeven. De liefde in amsterdam is over. parool.nl/amsterdam/best…
Er is gedoe over stadsdeelbestuurders in Amsterdam. In nieuw west wil men geen van de benoemde bestuurders, behalve die van D66, die hier wel is. Bij de borrel dus. Jan-Bert wilden ze ook niet. Maar dat lag anders.
Dit is de lijsttrekker van D66 in Noord-Holland. Hij is ook jarig! Image
Om half zes geeft Jan-Bert (JB) een speech. Hij is dus door de coalitie afgekeurd als stadsbestuurder voor de tweede termijn, niemand weet waarom. Nu gaat hij naar Almere, lekker puh.
Eigenlijk is het dus zo dat JB werkloos zou zijn maar dat bij verrassing niet is omdat hij emplooi heeft gekregen in de satellietstad van Amsterdam. Dat wist niemand dus dat is revanche.
Wat je hier ziet is dat sommige stadsdeelbestuurders niet terugkomen en niemand weet waarom. Ook voor bestuurders die wel terugkomen.
Daan Wijnants is er ook. Hij is VVD-opperhoofd in Amsterdam. Hij wil niet de Kamer in. Dat belooft hij.
Ik krijg pils. Image
Melanie van der Horst, D66-leider in Amsterdam, is er nog niet. JB wacht met speechen tot zij er is.
Dit is de borrel. Er is ijs maar er zijn geen bitterballen. Image
Melanie van der Horst is er nog steeds niet. We moeten naar binnen want het buurthuis heeft geen vergunning voor het terras buiten.
Er is binnen een pianist maar die hoor je door het lawaai niet. Image
Hapjes. Image
JB gaat speechen!
Er is ook een PvdA-wethouder maar geen Melanie van der Horst.
De pianist zingt Margootje. JB gaat nu iets zeggen. Hij drinkt eerst nog wijn. De pianist gaat weg. Er komt zo samenzang, zegt een of andere man. JB wilde geen toespraken, zegt de man.
Yasmine zegt nu iets. Zij is stadsdeelbestuurder in Noord. Van D66. Ze vertelt faites divers, JB is heel toegankelijk en voelt zich ondergewaardeerd.
JB was een heel goed raadslid. Dat was hij ook acht jaar. Hij wist ook veel nieuws te maken. Hij weet dat journalisten lui zijn. Ik sta hier naast iemand van het Parool. Image
Amelie is nu iets aan het zeggen. Zij bestuurt het centrum. Ze kent JB als bestuurder. JB leerde haar dat je nooit zelf moet mailen en dat je tijd nodig hebt km na te denken. En je moet weten waar je fiets staat. Image
Amelie praat nu over ‘het team van stadsdeelbestuurders’, JB heeft het heel goed gedaan. Amelie maakt grapjes voor insiders. Veel dank.
Nu ‘Suzan’ die kennelijk uit Almere komt. Ze hebben daar zin in JB. Applaus.
JB noemt Almere nu geweldig. Hij weet al een tijdje dat hij erheen gaat en mag het nu aankondigen. De coalitie in Almere is namelijk vandaag rond gekomen. Image
JB heeft genoten dat hij stadsdeelbestuurder was. Het Ramses Shaffy huis staat daarvoor. We zijn daar nu. Hij zei ja tegen elke opening, ook hier.
JB begint nu zijn prestaties op te sommen. Melanie van der Horst is er nog steeds niet. JB prijst sociale huurwoningen die hij heeft laten bouwen.
De wethouder die er wel is - Heinhuis - vertrekt nu. JB somt nog steeds meer dingen op. De VVD’er Wijnants is heel blij met de verkoop van sociale huurwoningen. Daar is JB ook voor. Praat gewoon verder.
JB maakt nu grapjes over landelijk jargon. Iemand van D66 tekent nu een kaart voor JB. Het verhaal duurt nu wat lang. Hij neemt lessen mee naar Almere.
Dit is een soort insidershumor. Je moet ervan houden. Ambtenaren waren voor JB heel belangrijk. Zonder hen was hij niets. Applaus voor de ambtenaren.
Nu gaat JB zijn vriend danken die hem aan de afwas zette. Applaus en nu meer drank. Melanie van der Horst is er nog steeds niet.
Nu gaan we zingen.
Je moet ervan houden.
Er is vis. Image
Wethouder Alexander Scholtes is er nu wel. Maar Melanie van der Horst niet.
De mensen vinden het leuk maar nu is het afgelopen. Doneren? Altijd welkom. chrisaalberts.nl/steun-mijn-wer…
Melanie van der Horst bleef weg maar dat maakt niet uit. Niemand mist haar. U kunt mijn werk volgen via de volgende socials. Tot zaterdag. #eind linktr.ee/chrisaalberts
@threadreaderapp unroll

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh

Keep Current with Chris is erbij

Chris is erbij Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @ChrisIsErbij

Jul 10
Pride in tijden van toenemende intolerantie. Een gesprek bij het Goethe Instituut. #draad #erbij #live Image
Dit is aan de Herengracht in Amsterdam. Dit pand heeft een enorme tuin. Dat had ik niet gedacht. Image
De tuin is zo groot dat niet duidelijk is waar we moeten zijn. Het blijkt binnen te zijn. En Thomas van der Dunk is er ook, heel leuk!
Read 45 tweets
Jul 4
In Erfurt, de hoofdstad van Thüringen. Hier vindt vandaag (en morgen) het partijcongres van de uiterst rechtse #AfD plaats. #draad #erbij #live Image
Klein ‘detail’: er komen naar verwachting vandaag 50.000 demonstranten naar Erfurt. De vraag is dus of ik - en vele anderen - wel in de Messe van Erfurt geraak. Sfeerverslag van gisteren: volop verzet tegen de AfD. chrisaalberts.nl/2026/07/03/in-…
Grote vraag: mag je een partijcongres hinderen? Politie beschermt zowel de vrijheid van vergadering als die van demonstratie. Niet zo transparant stuk over de regels. tagesschau.de/inland/innenpo…
Read 62 tweets
Jun 27
Warme dag, vergaderen met #JA21. #draad #live #erbij Image
In de Mauritskazerne in Ede. Geen airco maar wel ‘klimaatbeheersing.’ Is energieneutraal, hoor ik. Image
Zaal met 265 stoelen. Flesjes water op de stoelen. Image
Read 60 tweets
Jun 17
In Didam. Vanavond een azc-demonstratie plus een toespraak van Geert Wilders. #erbij #live #draad Image
Heel handig. Bij het station staat meteen waar je naartoe moet. Image
Ik volg de bordjes ook al ben ik veel te vroeg. Image
Read 56 tweets
Jun 15
In maart 2027 zijn er weer waterschapsverkiezingen. We kunnen niet wachten en daarom is het tijd voor waterschapscafé. #draad #erbij #live Image
Dit wordt georganiseerd door waterschap Stichtse Rijnlanden, het gebied in Zuidelijk Utrecht en een stukje Zuid-Holland. hdsr.nl/werk/werkgebie…
We leren vanavond het waterschap kennen en krijgen inzicht in de keuzes van het waterschapsbestuur. Ik denk zelf dat dit bedoeld is voor mensen die zich wellicht verkiesbaar gaan stellen. Maar dat staat zo niet in de uitnodiging. waterschapscafe.hdsr-events.nl
Read 52 tweets
Jun 13
In Den Bosch. Een bijzondere dag. Oprichting van Progressief Nederland. #draad #erbij #live Image
Ik ben te vroeg dus zelfs op het station nog geen Pro-aanhangers maar er komen naar verwachting 5000 mensen naar de Brabanthallen.
Eerste mensen zijn er. De Brabanthallen hebben een nieuwe ingang, ondertussen. Er wordt hier geflyerd. Ik zoek uit waarvoor. Image
Read 85 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!

This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(