Discover and read the best of Twitter Threads about #PKP

Most recents (10)

[Infografik] Perutusan Khas PM @MuhyiddinYassin #PKP 2021 - 1
[Infografik] Perutusan Khas PM @MuhyiddinYassin #PKP 2021 - 2
[Infografik] Perutusan Khas PM @MuhyiddinYassin #PKP 2021 - 3
Read 4 tweets
Kawasan #PKP: Sesi persekolahan bersemuka hanya melibatkan murid calon SPM, SVM, SKM, STPM, STAM dan DVM - KPM
Semua tadika swasta berdaftar dengan KPM di kawasan #PKP dibenar beroperasi secara bersemuka - KPM
Bagi tujuan pengoperasian sekolah, semua guru hendaklah kembali ke stesen bertugas sebelum 20 Jan - KPM
Read 4 tweets
Menteri Kanan Pertahanan @IsmailSabri60 membuat tinjauan di Pusat Pemindahan Sementara di SK Seri Rantau Panjang 2, Pasir Mas, hari ini.
@IsmailSabri60 Orang ramai diminta tidak sebar maklumat tidak sahih berhubung spekulasi pelaksanaan semula PKP - @IsmailSabri60
Implikasi sebar maklumat palsu pelaksanaan semula #PKP hanya akan sebabkan perkara luar jangka seperti pembelian panik - @IsmailSabri60
Read 6 tweets
I noticed during #pkp #cmco , ramai org spend masa dan duit utk deco bilik masing2. Ada tu sampai spend beribu-ribu. So, am gonna share w you some items that i bought at Romantika for your consideration as decoration accessories. Surprisingly harga dia x semahal Kaison/IKEA (1/5)
Romantika Plaza Alam Sentral (PAS) Shah Alam. Tingkat 3. 1 level dgn gadget floor. I suka pergi situ sbb kedai tu bsr gila mcm main kota sesat. Kejap masuk sini keluar situ. Ada section masing2. Flowers, carpets, plants, curtains, etc. (2/5)
1. Deco Lamp
- Price: RM39
- Ada multiple designs. So pilih ikut flavor masing2. Kang kena kecam ckp flavor tak taste. AHAHA.
- Lampu dalam tu mashaAllah murah gila compare to KAISON! Ceteka berapa? RM2! Wallahi. RM2/5 metre. I saje letak dalam tu as decor.

(3/5) ImageImage
Read 11 tweets
Sidang Media Khas: Perintah Kawalan Pergerakan (20 April 2020)

1. PDRM bersama ATM telah mengadakan sebanyak 820 Sekatan Jalan Raya & pemeriksaan ke atas 369,106 kenderaan.

2. Sebanyak 42,482 pemeriksaan mengejut telah diadakan dan 6,856 premis telah diperiksa
3. 1,174 individu ditahan kerana ingkar PKP, 1,012 direman & 162 dijamin polis

4. Jumlah tangkapan kumulatif ingkar PKP sehingga 19 April 2020 adalah sebanyak 15,924

5. Kerajaan minta rakyat terus patuh kpd PKP Fasa ketiga & tidak keluar rumah kecuali atas urusan kecemasan
6. #PKP - Warganegara asing yg ditahan kerana ingkar PKP & mempunyai dokumen perjalanan sah atau permit akan dikenakan tindakan sama seperti warganegara Msia

7. #PKP - Warganegara asing yg tiada dokumen, mereka akan ditahan & dihantar ke Depot Imigresen utk tindakan selanjutnya
Read 18 tweets
"I am sorely disappointed though that the private enterprises who have benefited during this difficult period have not stepped up to make meaningful contributions to the industry they proclaim to support", said Angie.

#MCO #PKP #Covid_19 #StayHome #CeritaKita #KitaJagaKita
Since the beginning of the MCO, the SME owner Angie has seen her business sales evaporated. Despite the government assistance, the future of her business is still uncertain, as there is no significant change to her fixed cost of doing business.

#MCO #PKP #Covid_19 #StayHome
Whether it is Angie or Mak Cik Kiah, SMEs need more than government aids to see the light at the end of the tunnel. At this unprecedented time of #MCO and #Covid_19, private entities should step up for one another, especially for the SMEs.

#PKP #StayHome #KitaJagaKita
Read 4 tweets
Aku bersyukur sangat aku di Malaysia 🇲🇾.

1) USA 🇺🇸 yang konon superpower pun koyak healthcare dia. 300k kes. Tak MUSTAHIL capai 1mil.
2) Eropah 🇪🇺 baru sedar kemampuan sebenar diaorang handle krisis, walaupun ramai pakar segala bidang di sana tetap koyak bila ribuan mati setiap hari. Boleh kata lepas ni silap2 diaorang lagi teruk dari Asia nak bangun balik.
3) India 🇮🇳 memang dah jadi macam drama dah. Polis sebat, rotan, penampar, sepak semua orang yang keluar. Quarantine fasiliti dia???? Toilet awam kita lagi cantik 10x.
Read 10 tweets
[LANGSUNG] - Perutusan Khas Pakej PRIHATIN PKS (Tambahan) oleh Perdana Menteri Tan Sri @MuhyiddinYassin pada 6 April 2020 (Isnin)

facebook.com/BernamaTV/vide…
@MuhyiddinYassin Bayaran Prihatin dibuat mulai hari ini bagi yang layak - PM @MuhyiddinYassin
@MuhyiddinYassin PKS tunjang ekonomi negara, penting untuk pastikan ia mampan - @MuhyiddinYassin
Read 56 tweets
[LANGSUNG] - Sidang media mengenai Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) oleh Menteri Kanan (Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob pada 3 April 2020

facebook.com/BernamaTV/vide…
Perintah : 483 individu dituduh di mahkamah semalam - Menteri Kanan @IsmailSabri60

#PerintahKawalanPergerakan
Semua institusi perbankan mengecualikan caj RM1 di mesin ATM rangkaian MEPS bermula 6 April hingga tamat PKP-@IsmailSabri60
Read 9 tweets
#Covid_19 antara bala dan rahmat Allah Subhana Wa Ta’ala. Ianya boleh menjadi bala dan ianya boleh menjadi rahmat dariNya. Bagaimana? Baca lanjut...
Ianya akan menjadi bala andai #Covid_19 menyebabkan kita mula meragui kewujudan Tuhan kerana akal kita yang terbatas tidak dapat memahami kenapa ada wabak begini melanda dunia.

Bukannya dengan menolak kewujudan Tuhan, golongan ateis ada jawapan untuk persoalan itu! Mereka buntu!
Ianya akan menjadi bala andai sepanjang #Covid_19 menjadikan manusia lebih syirik (menyekutukan) dengan mendekati bomoh, tukar ramal, memohon pada makhluk dan bukan pada makhluk.

Kufur nikmat apabila tidak bersyukur kepada Pemberi Nikmat tetapi kepada makhluk ciptaanNya!
Read 17 tweets

Related hashtags

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3.00/month or $30.00/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal Become our Patreon

Thank you for your support!