Manuel Puerto i Ducet Profile picture
Economista. Prof. Mercantil. Vaig viure envoltat d'hereus del franquisme. Ho vaig explicar en un llibre presentat a "Singulars" (TV3). Més avall teniu el vídeo.

May 23, 2020, 7 tweets

Molt atents a la coordinació entre els dirigents d'ERC i els sipais mediàtics dirigits per #SergiSol per a soscavar l'esperit del 1er. d'Octubre. L'esment a "la carlinada" de @soler_toni és un atac pervers i molt calculat contra el cor de Catalunya. Permeteu-me aquest enfillal.

La 2a. guerra carlina es va centrar a CAT. Per damunt de ideologies de les classes dirigents, el poble lluitava contra els impostos, els aranzels -que afavorien la importació de cotó anglès- i la política de quintes que desposseïa a famílies dels seus millors treballadors.

El concepte liberal/tradicionalista res té a veure amb l'actual progressista/conservador. La liberal Isabel II, es va fer construir el 1851 un ferrocarril Madrid-Aranjuez amb aplics d'or, que arribava a la portes de palau. És l'esquerra en la qual es veu reflectit @soler_toni.

Les zones rurals i empobrides van ser els baluards carlins a partir de 1833. La disputa dinàstica entre Borbóns va ser una raó de menor importància entre les causes de les guerres carlines. Barcelona no va ser carlina. El míssil que llança Soler, apunta al cor de Catalunya.

L'aliança amb bascos i navarresos a les guerres carlines no va ser casual. Ells lluitaven per arrencar poder a l'Estat central a favor del local, la defensa de les institucions i les lleis forals. L'objectiu de Catalunya era eradicar els vestigis del Decret de Nova Planta.

Titllar de carlins als independes que aposten per la via unilateral no és innocent. El general Cabrera va capitular a Amer el poble del president @KRLS. A la 1a. guerra carlina, Berga (CUP), va capitular davant Espartero després d'una defensa numantina.

Cal desemmascarar aquesta gent que s'han passat la vida presumint d'indepes. De fet són vassalls del règim del 78’ i de retruc del 36’. Utilitzen arguments fal·laços per fer-nos oblidar el 1er. d'Octubre i l'autèntica lluita pòr les llibertats de Catalunya. No ho aconseguiran.

Share this Scrolly Tale with your friends.

A Scrolly Tale is a new way to read Twitter threads with a more visually immersive experience.
Discover more beautiful Scrolly Tales like this.

Keep scrolling