My Authors
Read all threads
1/ Gerçek çevrimiçi (online) eğitim ile şu anda tüm üniversitelerin ve diğer eğitim kurumlarının yapmaya çalıştıkları "acil uzaktan ders verme" arasındaki farkları gayet iyi anlatmış.👇

er.educause.edu/articles/2020/…
2/ Yıllar içinde gelişen farklı uzaktan eğitim modelleri (distance learning, distributed learning, blended learning, online learning, mobile learning, vb) ile şu anda eğitim kurumlarının acil durum nedeniyle geliştirmek zorunda kaldıkları çözümlerin birbiriyle pek alakası yok.
3/ #koronavirüs gibi ne zaman sona ereceği belli olmayan mevcut acil durum öğretim personelini ve akademik kurum yöneticilerini standart çözümler dışında yaratıcı ama kaçınılmaz olarak ideal olmayan eğitim modelleri bulmaya zorluyor. Bunu çevrimiçi eğitimle karıştırmamak lazım.
4/Bu kadar hızlı bir şekilde ve özellikle de gerekli alt yapının yokluğunda "acil durum eğitimi" hayata geçirildiğinde bazı sıkıntıların ve zaafiyetlerin olması kaçınılmazdır. Öğrencilerin bunlara odaklanmak yerine öğrenme deneyimlerini geliştirmeyi hedeflemeleri daha doğru olur.
5/ Öte yandan, akademik personelin de yapılan işin eksikliklerinin ve öğrencilerin sıkıntılarının farkında olarak, acil durum eğitimini basitçe sınıftaki didaktik ders anlatımının farklı bir mecrada yapılan türü olarak görmemeleri gerekir.
6/ Gerçek çevrimiçi eğitimin basitçe internete bağlanıp, kamera önünde konuşmak veya ders anlatımını kayıt yapıp internete koymanın ötesinde çok farklı boyutları vardır. Şu anda yapılmaya çalışanın kaliteli bir öğretim olmadığının/olamayacağının herkes farkında olması gerekir.
7/ Bu zaafiyetin farkında olarak, eğitmenler de en az öğrenciler kadar anlayışlı olmak ve öğrencilerden beklentilerini durumun aciliyetine uyarlamak zorundadırlar. Bu nedenle dünyada alanda pek çok üniversite sınavsız, notsuz veya basitçe geçti/kaldı yöntemlerine geçiyorlar.
8/ TR'deki mevzuat bu tür esnekliklere cevap verebilecek yapıda olmayabilir; ama öğretim elemanları açısından "klasik sınav yapmak" ya da basitleştirilerek veya kısaltılarak anlatılan dersin sınavında öğrenciden yüz yüze dersten beklenen öğrenme çıktılarını beklemenin anlamı yok.
9/ #koronavirüs tehlikesi eninde sonunda arkamızda kalacak. Fakat bu dönemdeki eğitim deneyiminin tamamen unutulacağını ya da arkasında eğitim kurumları ve öğretim elemanları için önemli dersler bırakmayacağını düşünmeyelim. Eğitimin bir daha geriye dönemeyeceği açık.
10/ O nedenle eğitim kurumları, eğitmenler ve öğrenciler olarak içinden geçmekte olduğumuz "yaratıcı yıkım" dönemini, ortaya çıkan sıkıntı ve sorunlar yerine, hep birlikte öğrenmeye odaklanarak en verimli şekilde geçirmeye çalışalım.
Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh.

Enjoying this thread?

Keep Current with Mustafa Aydın

Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

Twitter may remove this content at anytime, convert it as a PDF, save and print for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video

1) Follow Thread Reader App on Twitter so you can easily mention us!

2) Go to a Twitter thread (series of Tweets by the same owner) and mention us with a keyword "unroll" @threadreaderapp unroll

You can practice here first or read more on our help page!

Follow Us on Twitter!

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just three indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3.00/month or $30.00/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal Become our Patreon

Thank you for your support!