My Authors
Read all threads
Ας ξαναδούμε λίγο τι σημαίνει «ανοίγουν τα σχολεία». Δε θα ήθελα να το κάνω, όμως κάποιοι επιμένουν να διαρρέουν πληροφορίες με πιθανές ημερομηνίες επιστροφής, που αποκαλύπτουν, επιεικώς, προχειρότητα.
1α. Πολλοί εκπαιδευτικοί, ειδικά αναπληρωτές, δεν κατοικούν στις περιοχές που εργάζονται. Το άνοιγμα των σχολείων, λοιπόν, σημαίνει ότι θα μετακινηθούν αρκετές χιλιάδες άνθρωποι από μεγάλα αστικά κέντρα προς νησιά και απομακρυσμένα χωριά.
1β. Αν δημιουργηθεί επιδημιολογικός θύλακας στην Τήλο, τη Γρανίτσα ή τα χωριά της Εύβοιας από εκπαιδευτικούς με μόνιμη κατοικία την Αθήνα, ποιος θα αναλάβει την ευθύνη για τη μετακίνηση τους;
2. Ομοιώς, μέσα σε κάθε νομό υπάρχει καθημερινή κίνηση εκπαιδευτικών από την πρωτεύουσα, και μαθητών από τα μικρά χωριά, προς τα χωριά που λειτουργούν Γυμνάσια/Λύκεια. Και αυτό δημιουργεί κίνδυνο εξάπλωσης - ακριβώς αυτό που προσπαθούσαμε να αποφύγουμε το Πάσχα.
3α. Ξέρουμε, όσοι έχουμε παιδιά, ότι ειδικά τα πρώτα χρόνια, φέρνουν στο σπίτι ό,τι μικρόβιο κυκλοφορεί. Ειδικά στις πρώτες χρονιές, αρρωσταίνουμε πολλές φορές το χρόνο, επειδή τα παιδιά δεν έχουν ακόμη ανοσία.
3β. Επειδή είναι λογικό να εικάσουμε ότι αυτό θα συμβεί με τον κορονοϊό, σε κάποιες τουλάχιστον οικογένειες, μέχρι πόσα κρούσματα και μέχρι πόσοι νεκροί θεωρούνται αποδεκτή απώλεια για να συνεχίσει απρόσκοπτα η εκπαιδευτική διαδικασία;
4. Τα τμήματα των σχολείων έχουν μέχρι 25 μαθητές στα δημοτικά, ή 28 στη δευτεροβάθμια. Υγειονομικά φαίνεται ριψοκίνδυνο να λειτουργήσουν με αυτούς τους αριθμούς και πρακτικά είναι αδύνατο να σπάσουν (ποιος θα κανει μάθημα στα νέα τμήματα;). Τι σχεδιασμός υπάρχει;
5α. Πάρα πολλά παιδιά στο δημοτικό, τα παραλαμβάνουν οι παππουδες τους. Αυτό θα είναι ακόμη πιο απαραίτητο αν δε λειτουργήσουν τα ολοήμερα, ώστε να χρησιμοποιηθούν οι αίθουσες από «απογευματινή βάρδια».
5β. Θα χορηγηθεί ειδική άδεια στους γονείς να παραλαμβάνουν και να προσέχουν τα παιδιά τους μετά το πέρας του ωραρίου, και αν ναι, τελικά ποιο το οικονομικό όφελος στο να ανοίξουν;
6α. Γενικότερα, δεν υπάρχει κανένα εκπαιδευτικό όφελος στο να ανοίξουν τα σχολεία γιατί στο χρόνο που απομένει μέχρι το καλοκαίρι είναι απίθανο να καλυφθεί ύλη, ειδικά μετά την αποδιοργάνωση που επήλθε.
6β. Στη Γ’ Λυκείου ειδικά, για την οποία φαίνεται ότι λαμβάνεται ειδική μέριμνα, είναι αμφίβολο αν θα έρθουν καν για μάθημα οι μαθητές, αφού δικαιούνται να κάνουν απουσίες και έχουν να προετοιμαστούν για τις εξετάσεις.
7. Τελικά λοιπον, τι εξυπηρετεί η βιασύνη να ανοίξουν τα σχολεία; Να δημιουργηθεί μια επίφαση κανονικότητας; Να πληρωθούν τα δίδακτρα των ιδιωτικών σχολείων; Να καλυφθεί, στα χαρτιά, εξεταστέα ύλη που δε διδάχθηκε;
Αυτή τη στιγμή θα βοηθούσε νομίζω περισσότερο να απαντηθούν αυτά τα ερωτήματα, παρά να αναλωνόμαστε σε ένα ανεπίκαιρο παιχνίδι κολοκυθιάς με την πιθανή ημερομηνία επιστροφής. [/fin]
Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh.

Enjoying this thread?

Keep Current with Achilleas Kostoulas

Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

Twitter may remove this content at anytime, convert it as a PDF, save and print for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video

1) Follow Thread Reader App on Twitter so you can easily mention us!

2) Go to a Twitter thread (series of Tweets by the same owner) and mention us with a keyword "unroll" @threadreaderapp unroll

You can practice here first or read more on our help page!

Follow Us on Twitter!

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3.00/month or $30.00/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal Become our Patreon

Thank you for your support!