Sr Illa: (1) Fins ara NO HI HA HAGUT co-governançå sinó imposició i autoritarisme del govern central. (2) NO, no ha funcionat. Si hagués funcionat hauríem tingut menys morts, més material hagués arribat a temps i no estariem fent desconfinament sense prou tests. Prou de mentir!!!
És cert que les corbes de mortalitat estan baixant. Però ho fan a (gairebé) tot el món. La diferència entre països NO és aquesta sinó la quantitat de morts que han patit. I en aquesta dimensió vostès NO PODEN DIR QUE HA FUNCIONAT perquè tenen el rècord de morts per càpita.
I pel que fa a la gestió econòmica les ajudes a les persones i a les petites empreses van lentes o no arriben (a diferència de les ajudes a la premsa amiga que van arribar a l'instant). No hi ha transparència, ni claredat, ni rigor. I això augmenta innecessàriament la incertesa.
O sigui que en lloc de treure pit i llençar-se floretes per la seva gestió, potser a vostè, senyor ministre, i a la resta del seu govern, els caldria mostrar una mica d'humilitat (o, humildaZ amb aquella Z exagerada que tan li agrada pronunciar a vostè).
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Trump ha dit que els productes electrònics (telèfons, ordinadors, microxips, etc) queden exempts dels aranzels. Una baixada de pantalons que demostra que: (1) després de negar-ho mil vegades, finalment ha entès que els aranzels augmentarà els preus QUE PAGUEN ELS AMERICANS. 1/n
(2) En el joc del gallina que ell mateix va començar, Trump ha estat el primer a tremolar. Per tant: covard, gallina, capità de la sardina. 2/n
(3) La carrera de les empreses i els països per obtenir exempcions, convertirà els Estats Units en un paradís de la corrupció on els que obtindran els favors de l’emperador taronja seran els que més diners li paguin. 3/n
Crec que confons "els catalans" amb "la Generalitat". Com que el que heu negociat és la condonació del deute de TOTES les comunitats, la propoció del deute que pagaran els catalans serà LA MATEIXA. La Generalitat s'ho estalvia. Els catalans no. @gabrielrufian #QueNoNosEmbauquen
És a dir, el que està passant NO és que es condoni el deute sinó que el deute de la GENERALITAT AMB L'ESTAT (el FLA) el pagarà l'estat i no la Generalitat. Però el deute es pagarà.
Si només s'hagués "canviat" el deute de 17M de Catalunya, el fet q el passi a pagar l'estat faria que els catalans només paguesim el 20% dels 17M (el % dels impostos ESP que paguen els catalans). És a dir, que els catalans passaríem de pagar 17M a 3,4M. Això seria un gran guany!
NO, Juanjo Pallàs, tu no ets el Barça. I com a cap d’esports d’un diari important, és trist que utilitzis la tècnica del “no admetis mai que t’has equivocat, nega-ho tot i ataca, ataca, ataca”. Jo hagués pensat que... 1/n lavanguardia.com/deportes/fc-ba…
Jo hagués pensat que, arran de la roda de premsa de Laporta, els periodistes intel·ligents es preguntarien coses com: Qui, a dins de la Liga, va canviar de criteris a meitat de la partida i per què? 2/n
Per què primer es va dir que amb el contracte de Nike n’hi havia prou i després es va canviar d’opinió? Com pot ser que la Lliga un dia digui una cosa i un altre digui una altra? Qui interpreta les normes i quins criteris utilitza? 3/n
Si salaris i preus augmenten un 10%, l'ingrés REAL ni canvia. Si els llindars fiscals de l'IRPF no s'ajusten i són progressius, el fisc augmenta automàticament els tipus impositius. Així és com l'estat ha ROBAT 11.000 milions als ciutadans aquest any. lavanguardia.com/economia/20240…
És més, si salaris pugen MENYS que els preus, l'ingrés real BAIXA i els espanyols són més pobres. Però com que l'ingrés nominal ha pujat, el sistema fiscal tipus impositius més alts i recapta més. És a dir, els ciutadans són més pobres i paguen més impostos.
Jo no sé si els polítics no entenen la diferència entre ingrés nominal i ingrés real (ajustat pel poder adquisitiu) o si ho entenen però no fan res per ajustar el sistema fiscal perquè així poden augmentar la recaptació sense haver-ho d'aprobar amb una llei.
Los datos de hoy del PIB de USA no son buenos: caída del 0,9% (segondo trimestre de caída consecutivo). Consumo sube un 1%. Inversión empresarial cae menos de lo esperado (-0,1%). La SORPRESA es la caída del 14% de la inversión inmobiliaria del 14%!!!
Comentarios: (1) Aunque saldrán hoy los gurús a decir que en EEUU hay recesión, la DEFINICIÓN DE RECESIÓN no es una caída de 2 trimestres seguidos como comunmente se comenta. Es probabable que NO estemos en recesión aunque el PIB caiga 2 trimtres seguidos....
En EEUU quien decide si hay recesión on no es el NBER que mira una constelación gigante de datos y no solo el PIB para identificar recesiones. El NBER todavía no ha dicho que estemos en recesión.
Un fet documentat és que, quan avaluen la seva vida, els fills de papà tenen la tendència a atribuir tots els seus èxits al seu propi talent... però obliden tant l’herència rebuda com l’herència que deixen. Sandro Rosell NO és una excepció. 1/n
Sandro va heretar el millor equip de la història (liderat pel Pep amb Messi, Valdés, Puyol, Xavi, Busquets, Iniesta, etc): sense que la directiva hagués de tocar res, aquell equip va guanyar la lliga i la champions... però Sandro s’atribueix aquest èxit com a propi. 2/n
A més, com que aquell equip era ple de gent de la Masia, les regles comptables deien que no tenia cap valor... però gràcies a aquell equip Sandro va poder signar contractes lucratius que van permetre ingressar centenars de milions. Sandro s’atribueix aquest èxit com a propi. 3/n.