שרשור על הקריסה של המשפט הפלילי הישראל - תבהלת בוקר.
***
גם בתחום המשפט הפלילי יש עליה של חשיבה "מהותית" וקריסה מוחלטת של כללים, פרוצדורות, סמכות, ודאות, הליך תקין וצניעות שיפוטית.
אנשים מורשעים עם ראיות דלות ביותר שפעמים גם נגבו שלא כחוק רק כי השופט פשוט התרשם שמדובר בחלאה.
>>>
הציבור הישראלי שהתחנך על לימודי אזרחות "מהותיים" מריע וצוהל - טיהרנו את המחנה מעוד חלאה. זה מה שחשוב לא?
במקביל אנשים אחרים זוכים להקלות מרחיקות לכת כי השופטים התרשמו שהם אחלה.
ההשלכות מרחיקות לכת.
>>>
א. שוטרים אוספים ראיות בשיטות בלתי חוקיות כי הם יודעים שבסוף בתי המשפט מקסימום ינזפו אבל האדם יורשע. הזכויות שלנו כאזרחים נרמסות על ידי המשטרה והפרקליטות. יש לנו מערכות אכיפה שמורגלות בעבירות פליליות. תמים מי שחושב שאפשר לשמור על חברה חופשית ובטוחה עם תופעה כזו.
>>>
ב. הדעות הקדומות של השופטים הופכות לעיקר. בהיעדר מסגרת של ראיות והליך תקין אין לדיין אלא מה שהבטן שלו אומרת - "מי עוד יכול לאנוס אם לא הבדואי? ברור שזה הוא".
השאלה הבוערת היא לא האם זדורוב או אוליאל רצחו,
אלא מה קרה למשפט הפלילי שאפשר כיום להגיע בתיקים הללו להרשעה?
מבהיל.
עורו.
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
סיפור קצר שמשקף הרבה.
אתמול משטרת ת"א פשטה על מספר בתי בושת.
קרוב ל-20 נשים שהתגוררו שם מצאו את עצמן ברחוב.
מילולית, עם שקיות בגדים, ברחוב.
מישהו רואה אותן? שקופות.
בעוד חודש הייתה אמורה משטרת ת"א להגיב לעתירה שהוגשה לבג"ץ ע"י תושבי נווה-שאנן על כך שאין שם אכיפה.
>>>
ניצב עמי אשד מיהר מיהר כדי שיהיה בידיו מה להראות לבג"ץ.
ממש בסמוך לפשיטה הודיעה המשטרה לעירייה שלא הספיקה להתארגן כראוי לספק מענה רווחה לאותן נשים.
השר וסרלאוף בירך את בן-גביר על מדיניות האכיפה בדרום תל אביב.
---
בג"ץ הפך כאן לגורם רלוונטי בעיצוב מדיניות שיטור.
>>>
אם המדיניות הייתה באמת יוצאת מהרשות המבצעת בצורה מסודרת מן הסתם היו עושים עבודת מטה ונציגי רווחה היו מעורבים.
אבל הכל בחיפזון כדי שיהיה מה להראות לבג"ץ.
אשד, גיבור הפגנות סיפורה של שפחה, משליך שפחות של ממש לרחוב עם שקיות סופר של חפצים אישיים.
כואב הלב.
>>>
האיחוד האירופי יתייחס לישראל כמו לסין אם הרפורמה תעבור? 😲
על לידתו של פייק.
---
מגזין טכנולוגי מבית כלכליסט מפרסם כתבה עם כותרת מבהילה: "האיחוד האירופי עלול להציב את ישראל באותה קטגוריה כמו סין אם הרפורמה תעבור".
תהיו איתי 30 שניות ונפרק.
>>>
הכתב מתאר את דברי ראש הרשות להגנת הפרטיות בנורווגיה טוביאס יודין שאומר שלדעתו אם הרשות השופטת תפסיק להיות עצמאית זה יכול להוביל לקושי רגולטורי מצד מדינות אירופיות לחלוק מידע עם ישראל (הוא עוסק ברגולציית מידע).
מסתבר שמר יודין התארח בישראל ואמר את הדברים בכנס של משרד עו"ד נשיץ.
>
אוקיי מה קשור רגולטור נורווגי צעיר לעמדת האיחוד האירופי בנוגע לרפורמה? לא קשור. פייק.
הוא פשוט אמר שאם לא תהיה רשות שופטת מתפקדת יש לזה השלכות מבחינת תחומי העיסוק שלו.
מישהו יצר מזה אייטם שמשרת את הקמפיין של כלכליסט ופרסמו את זה באנגלית כדי לייצר וייב בין-לאומי "רציני".
נו נו.
>>
מה הקשר בין חוו"ד היועמ"שית לאסטרופיזיקה?
על גבולות המשפט, על הסדרים מבניים ועל איך קשורים השופטים לתאגידים בנקאיים ותאגיד השידור.
מוזמנים לצפות בדברי המלאים מוועדת חוקה היום.
להטביסטן - מחשבות:
החברה הישראלית מיושבת בהליכותיה ובעלת מאפיינים משפחתיים יציבים וקרובים (לשיטת רבים, במיוחד בחגים, קרובים מדי).
מי שמכיר את הנעשה במערב יתרשם שנוצר בישראל איזון בריא מאוד של חירות הפרט בתחום הזהות המינית מבלי לגלוש לתהומות הבלבול שנהוגות בקמפוסים בארה"ב.
<<<
כך לדוג' בתוך המרחב הישראלי אמיר אוחנה מחובק ונאהב ע"י מצביעיו הדתיים ואין איש מעלה על דעתו שצריך להתייחס להיותו הומו - ישראל היא מקום חופשי ונפלא.
קריאת הג'יהאד בנושא הזה דווקא כאן היא מין שאינו במינו ותחזק מלאכותית את הרדיקלים.
לא תמיד משהו מקולקל ולא תמיד צריך לתקן בחרב.
<<<
כיום השמאל נושא על דגלו את הפוריטניות ואת ההתערבות המתחסדת והמופרזת בחדר המיטות ובהתנהגות המינית של אנשים + עריפת ראשים בכיכר העיר.
הימין צריך לשאת את דגל החירות האישית ולהיות הרבה פחות חרדתי.
לשלוף חרבות קרטון מול צללים ולשסף פינים זה מה שאנחנו רוצים לתרום כמחנה פוליטי לישראל?
<
בג"ץ אוקראינה - לייבטוויט.
ב"כ המדינה עמרי אפשטיין: צו הפטור מויזות ביחס לאוקראינה נועד לתיירים שמגיעים הנה והוא לא חל על המצב הנוכחי של נמלטים ממלחמה באוקראינה.
פוגלמן: לא כתוב בצו מטרת תיירות, הוא מאפשר פטור לכל מטרה למעט עבודה לשהייה של 90 יום.
אפשטיין: אבל בעיקר מטרות תיירות.
חיות: אבל אין בצו ציון של תכלית הביקור. יש אנשי עסקים ויש אנשים שמגיעים לטיפול יש הכל.
אפשטיין: אבל אבל זו לא התכלית שעמדה לנגד עיני חברי הכנסת כשאישרו את הצו.
[קו טיעון חלש ואני תולש את מעט השיערות שנותרו לי. הטיעון צריך להיות פשוט - אדם שמגיע ארצה לא יודע האם הוא מגיע ל-90 יום>
בהתאמה גם המדינה מפעילה שיקול דעת מנהלי וקובעת שאין שום וודאות שהם באים ל-90 יום בלבד. על זה יש להוסיף את מדיניות אי ההרחקה שמראש מוציאה אותנו מהתרחיש של הצו ועל זה יש להוסיף את אי אכיפת איסור העבודה, מה שכונה בתקשורת היתרי עבודה - עניין שבמבוהק לא כלול בצו הפטור מויזות]>>>
בג"ץ הסרת החיסיון על דיוני הקורונה בממשלה:
ב"כ המדינה נוגע בלב העניין: אם תקנון הממשלה מורה שהפרוטוקולים יהיו חסויים זה מעניק לשרים חופש לקיים דיונים בלי לחשוש מפני הוצאה מהקשר או פופולאריות נקודתית של רעיון, ואם בדיעבד יחשפו פרוטוקולים השרים כבר לעולם לא ירגישו את החופש הזה.
>>>
עו"ד @shacharbm טוען שחוק יסוד הממשלה קובע מהם הדברים הסודיים והממשלה לא יכולה להחליט שהכל סודי.
הנשיאה חיות: סעיף קטן (4) אומר שכל מה שהממשלה מחליטה שיהיה סודי יהיה סודי אז מה אדוני טוען?
שב"מ: אם הממשלה מטילה חיסיון על הכל אז ביטלנו למעשה את סעיפים קטנים (3) ו(4).
>>>
הנשיאה חיות: יש כאן מדרג של סודיות. האם אדוני חושב שסודיות לפי (3) ו-(4) היא בהכרח באותה רמה כמו (1) ו-(2)?
שב"מ: כן.
חיות: אי אפשר לקבוע דרגות סודיות?
שב"מ: אפשר.
חיות: נו.
עמית: אם נקבל את הפרשנות הזו זה ישליך על כל דיוני הממשלה מקום המדינה.
>>>