@abb_abdi آقای قالیباف در پست های قبلی خود فرمانده جنگی و شهردار بوده و به مدیریت دستوری خو کرده است؛ اداره مجلس که هر نماینده ای مثل او یکرای دارد و فرمانبری ندارد برایش دوشوار است.
@abb_abdi بدون سابقه حضور در مجلس به ریاست این نهاد رسید و بجای انتخاب مشاوران با تجربه در انتخاب انجا هم مشاورانی بی تجربه در امر مجلس را برگزید و مشکل مضاعف شد.
@abb_abdi در دوران شهرداری و فرماندهی؛ معاونانش و یا قائم مقامش #عیسی_شریفی یار شاطر بودند؛ در مجلس چون نایب رئیسان را خودش انتخاب نکرده و رییس دیوان محاسبات و مرکز پژوهشها هم به او تحمیل شدند بار خاطر هستند
@abb_abdi قالیباف احتمالا تازه فهمیده که کسی از رئیس مجلس توقع فعالیت جهادی و میدانی ندارد و شوعاف بر این محورها برای رییس مجلس محبوبیتی نمی آورد؛ رئیس مجلس فقط به سخنوری و درایت می تواند معتبر شود نه با پرکاری و کت نپوشیدن
@abb_abdi قالیباف در میان تمام این مشکلات می خواهد از بهارستان هم به پاستور کوچ کند که راهی طولانی است و دوبار پیش تر در این مسیر شکست خورده است؛ به آنجا نمی رسد و در مجلس هم جایگاهش متزلزل می شود و سال بعد اگر کمک بیرونی نداشته باشد رای کمتری برای ریاست مجلس خواهد داشت
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
آقای کدخدایی @Kadkhodaee_ir گفته اگر نظارت شورای نگهبان نباشد شاید مردم یک قاتل را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند؛ اگر احتمال چنین انتخابی توسط ۴۰ میلیون ایرانی وجود دارد چطور ممکنه ۱۲ نفر از چنین اشتباهی مصون باشند؟
آقای کدخدایی @Kadkhodaee_ir گفته اگر نظارت شورای نگهبان نباشد شاید مردم یک قاتل را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند؛ یعنی در مملکت قاتلی وجود دارد که شناخته شده است اما در بازداشت نیست و به وزارت کشور می رود و برای انتخابات ثبت نام می کند و فقط ممکن است رد صلاحیت شود
آقای کدخدایی @Kadkhodaee_ir گفته اگر نظارت شورای نگهبان نباشد شاید مردم یک قاتل را به عنوان رئیس جمهور انتخاب کنند؛ یعنی ممکن است ۴۰ میلیون ایرانی تصمیم بگیرند اداره امور اجرایی ایران را به یک قاتل بسپارند ولی ما ۱۲ نفر از موضع ورا ایرانی مخالفت می کنیم؟
دهم آذر ماه سالروز کشته شدن آیتالله مدرس و روز #مجلس بود.
متاسفانه مجلس در ساختار حقیقی قدرت در ایران در راس امور که هیچ؛ در مناطق پایینتر امور هم نیست.
سیاستگذاری کلان و خرد کشور از سیاست خارجی تا بودجه و مسائل فرهنگی در نهادهایی بجز مجلس رقم میخورد
تصمیمات جنجالی و پرهیاهوی مجلس یا شبیه بحث عدم کفایت رئیس جمهور با نهیبی فروکش میکند یا حواله به تعلیق در کشاکش شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت میشود.
منحصر به این دوره هم نیست؛ در کل دورهها این بی تفاوتی و وتوی تصمیمات مجلس از سوی سطوح بالادستی متداول بوده است
ساختار شبه الیگارشیک و تئوکراتیک حکومت در ایران به صورت کلی با پذیرش تصمیماتی که توسط جمعی کثیر گرفته شود مشکل دارد.
برای همین چندین نهاد تصمیم گیر محدودتر و نخبگانی تر نظیر شورای عالی امنیت ملی؛ شورایعالی انقلاب فرهنگی؛ شورای سران و... تاسیس و تصمیمات مهمتر به آنها محول میکند