NLZorg Profile picture
Aug 17, 2021 7 tweets 4 min read Read on X
De werkdag is al aardig gevorderd, maar nu start de rondleiding bij @TweetTactus poli Enschede.
De voordeur is sjiek. We zitten in n oud bankgebouw (soms komt er nog iemand op zoek naar de bankbalie. Mijn collega: 'u kunt hier niet opnemen, wel storten' 🤣🤣🤣) 1/7
In de centrale hal een uitstalling met wat producten gemaakt in de kliniek en dagbestedingscentra 2/7
Op de eerste is mijn kamer. Stamt nog uit de tijd dat ik in n rolstoel zat. Deze kamer is ruim, en heeft direct op de gang t kopieerapparaat. De ruststoel is trouwens voor mij, gelukkig steeds minder nodig. Ptn mogen dr ook in hoor, maar hebben dr vaak snel genoeg van 3/7
Op de gang ook flexplekken, met daarbij de kast met LVB behandelmethodieken, educatie materiaal, spellen etc. O ja, en boeken... 4/7
De andere verdiepingen zijn n beetje saaier... 5/7
Maar in de trappenhuizen wel weer mooie aankleding, met mozaieken die door clienten zijn ontworpen en gemaakt 6/7
Overigens door t hele pand van die mooie fotobehangetjes, met lokale attracties. Met een zijn we iets minder blij. Benieuwd of jullie weten waarom.... Het gaat om deze. 7/7

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with NLZorg

NLZorg Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @NLzorg1

Jun 30
Lieve mensen, mijn week zit erop. Bedankt voor jullie interesse hoop dat ik jullie een stukje inzicht gegeven heb in het werk van de huishoudelijke hulp. Tot slot, verschillende mensen vroegen me een ( basis) lijst met schoonmaakbenodigdheden. Wat móet er zijn? Die volgt hier nog Image
Materiaal: Een werkende stofzuiger en indien nodig, stofzuigerzakken. Een dweilemmer en mop/ dweilsysteem. Veilig trapje! Een lange trekker, korte trekker, een schrobborstel met steel, een stoffer en blik, een grote emmer en handemmertje. Passende zakken voor de vuilnisbakken>
10 microvezeldoekjes in 2 kleuren of dessin/ effen, 5 van elk. 10 werkdoeken, katoen ( gescheurd laken mag ook, geen stretch.)
2 microvezeldweilen.
Ev schuursponsjes.
5 theedoeken, enkele keukenhanddoekjes, enkele toilethandoekjes. Keukenrol>
Read 5 tweets
Jun 28
Toilet schoonmaken: 5 minuten.
Read 4 tweets
Jun 25
Het schoonmaken van een rolstoel. Een rolstoel moet 1x per week worden schoongemaakt voor comfortabel gebruik en voor verlengen van de levensduur.
Men neme een lege rolstoel.
Stap 1: Eventuele huisdieren verwijderen. Image
We beginnen met het stofzuigen. Het kussen, en tussen het kussen en de stoel, zit vaak vol leefgruis - kruimels e.d. Op mijn vorige werk was een vaste klacht vd afd. onderhoud grrrmpff heeft er weer een achterlijke hulp met de stofzuigerstang de celletjes gesloopt. Dít mag NOOIT! Image
Niet zó, maar zó, met een opzetborsteltje dus. Elke stofzuiger heeft er wel oorspronkelijk zo'n borsteltje bij en als het kwijt is moet je zorgen voor een nieuwe. Anders verzwak je de lucht- of gelcellen in het kussen en als ze stukgaan leidt dat tot (ongemerkt) scheefzitten!
Image
Image
Read 10 tweets
Jun 23
Ik zal deze week een en ander aan de dagelijkse routine van de huishoudelijke thuishulp laten zien, en wat er zoal bij komt kijken. De ene cliënt is de andere niet en wat zij belangrijk vinden ook niet. Sommigen hebben al jaren hulp, voor anderen is het nieuw en ingrijpend.
Soms heeft men maar tijdelijk huishoudelijke hulp nodig ( denk aan bvb aan de revalidatietijd na een ongeluk if ingreep) soms is het in principe voor "altijd". Van sommige cliënten weet je dat ze er over een tijdje waarschijnlijk niet meer zijn. Soms heb je het daar over. >
Een huishoudelijke hulp heeft een andere rol dan alle andere zorgmedewerkers. Soms zie je iemand het meest, hoor je van alles en denk je van eea het jouwe, maar dat hou je áltijd voor je. Het is belangrijk om discreet te zijn. Je werkt alléén voor de cliënt!
Read 4 tweets
Mar 16
Een lange laatste draad!
Hoe ga je nou als zorgverlener om met patiënten met onvoldoende verklaarde klachten? Het is soms een hele zoektocht, maar in die zoektocht is vaak nog best wat mogelijk! Wat dingen die ik geleerd heb vanuit mijn ervaring als arts/patiënt/hulpverlener:
Het begint altijd bij luisteren en erkenning. Blijf bescheiden, geef eerlijk toe wat je niet weet. Je hoeft als zorgverlener echt niet alles te weten, patiënten hebben vooral moeite met desinteresse en arrogantie. Image
Normaliseer sombere gevoelens. Rouw bij ziekte is logisch en pathologisch. Je hoeft niet alleen maar positief te zijn. Als iemand somber is, probeer dat gevoel dan de ruimte te geven en poets het niet weg met opbeurende adviezen, tenzij de patiënt juist daar behoefte aan heeft. Image
Read 17 tweets
Mar 16
Omgaan met uitputting🧵
We zien veel pt met energieproblemen. Velen van hen hebben geleerd door te zetten, terwijl hun lichaam tegensputtert. Lang niet altijd vinden we het ei van Columbus, maar we kijken dan wel waar we nog iets kunnen verbeteren, ook al zijn het maar procenten.
Hoe ga je om met fysieke en cognitieve uitputting? Waar doe je goed aan? Het is een veelgehoorde hulpvraag. En je kunt het nog zo goed weten, maar als je het zelf moet doen, is het toch lastig. Pacen is geen behandeling, maar een manier om er zo goed mogelijk mee om te gaan.
Om niet steeds je grens over te gaan, maar ook te blijven zoeken naar de ruimte die er wel is. Vaak is de 1e stap: rust. En dat is pittig. IETS MOETEN doen om te herstellen is zoveel makkelijker dan NIETS MOGEN DOEN. Het vergt veel mentale kracht, het is topsport zonder beloning. Image
Read 13 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(