Hola!
Aquesta setmana ha passat una cosa que té MOLT A VEURE amb un vídeo que vam publicar fa 9 mesos sobre el REPARTIMENT DELS FONS EUROPEUS. Títol: D'AMAGAT: PSOE, PODEMOS i els 140.000 M€ d'Europa. ATENTS als primers 100 segons:
La denúncia era greu: exministres del PSOE i del PP utilitzant els seus contactes polítics per aconseguir ajudes dels Fons Europeus a empreses de l'IBEX.
"VENDE POR CARTA SUS CONTACTOS DIRECTOS"
Doncs bé: aquesta setmana s'ha sabut que l'empresa de José Blanco ha de fitxat Miquel Gamisans, que és aquest noi de la foto:
I perquè aquest fitxatge és rellevant? La qüestió és que Gamisans va ser SECRETARI DE COMUNICACIÓ DE LA GENERALITAT entre juliol de 2018 i juny de 2021.
Aquest càrrec és un càrrec de molt i molt poder: ÉS L'ENCARREGAT DE REPARTIR LA PUBLICITAT INSTITUCIONAL de la Generalitat.
Estem parlant d'un pastís de MÉS DE 30 MILIONS D'EUROS que es reparteix de manera MOLT ARBITRÀRIA. Quan aquest juny va marxar Gamisans, es van fer públics els detalls del repartiment. I va haver-hi un enrenou. Per exemple: vilaweb.cat/noticies/publi…
Sobre el tema en @josepcosta va fer aquest "fil amb dades" explicant detalls de la despesa en publicitat de la Generalitat. (
Doncs bé: fa 4 dies La Vanguardia explicava la notícia.
"OPERACIONES CATALANAS"
Segueix La Vanguardia:
"PUENTE DIRECTO"
Segueix La Vanguardia:
"REALIDAD POLÍTICO_INSTITUCIONAL"
Aquesta és la notícia. Ara la nostra opinió.
Primer: No hi ha cap impediment jurídic perquè Gamisans sigui fitxat per aquesta empresa només 90 dies després de deixar el seu càrrec públic. De totes maneres han de sonar totes les alarmes.
Estem parlant que una persona que ha estat encarregada de repartir milions d'euros públics de manera arbitrària entre els mitjans de comunicació ara treballa per una empresa, ACENTO, que obertament.
fa negoci VENENT ELS SEUS CONTACTES POLÍTICS per tal de poder aprofitar-se del repartiment de recursos públics com els Fons Europeus.
La situació és encara més preocupant si a més de repartir milions d'euros entre mitjans de comunicació, Gamisans té des de fa anys estrets contactes amb el partit de qui avui és President de la Generalitat.
Si, com explicàvem al nostre vídeo de fa 9 mesos, CENTO era l'exemple perfecte de negocis PP-PSOE, el fitxatge de Gamisans incorpora ERC a l'equació. I això no és una opinió. És el que diu ACENTO.
És òbvi que NO ES POT CULPAR ERC del que faci Gamisans. Però també és obvi que caldrà estar molt atents a com Gamisans aprofita els seus contactes al Govern català per fer diners. Que per això l'han fitxat.
Segona reflexió: aquí tenim una raó de per què a OCTUVRE no acceptem ni subvencions ni publicitat institucional. Mireu quants silencis eixordadors ha provocat aquest escandalós fitxatge. octuvre.cat/collabora/
PD: Estem enllestint el vídeo sobre el Mercadona que vam prometre. Demà esperem tenir-lo enllestit!
🛑🛑🛑
Ahir a TV3 l'exdirector de La Vanguardia, Màrius Carol, va mentir sobre els diners públics que rep el diari. Mentir a la TV pública no pot sortir gratis. Per això
👉 Expliquem la mentida
👉 I parlem de subvencions a premsa.
Ahir el nostre company @albanodante76 va participar al Tot es Mou.
En principi la intervenció era sobre
✅ La carta d'Oriol Junqueras
✅ La trobada entre Aragonès i Pedro Sánchez.
Sobre aquesta última qüestió l’Albano va dir:
Després d'aquesta intervenció, li va tocar el torn de paraula als presents al plató, que van fer aquest comentari:
🛑🛑🛑
OBRIM MINI-FIL.
----------------
👉 LA VANGUARDIA
▶️Dreta: quan retiren la immunitat a Puigdemont, Comín i Ponsatí.
▶️Esquerra: quan els hi retornen.
👉 EL PERIÓDICO
▶️Dreta: quan retiren la immunitat a Puigdemont, Comín i Ponsatí.
▶️Esquerra: quan els hi retornen.
👉 EL PAÍS
▶️Dreta: quan retiren la immunitat a Puigdemont, Comín i Ponsatí.
▶️Esquerra: quan els hi retornen.
🛑🛑🛑
OBRIM FIL
👇👇👇
A octuvre intentem explicar a les estructures fosques que ens envolten. Però avui la cosa és diferent: volem ajudar a saccejar una d'aquestes estructures. Cal una acció col·lectiva ràpida. Tenim fins al 3 de juny.
Fa 11 mesos a OCTUVRE vam publicar un vídeo titulat "La batalla oculta de l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de Barcelona (ICAB)". Vam decidir fer el vídeo perquè, en aquell moment, aquesta institució (bastant desconeguda pel gran públic)...
estava protagonitzant una polèmica que anava més enllà de l'àmbit dels advocats. La qüestió era que la degana de l'ICAB, MARIA EUGÈNIA GAY, havia decidit convidar a BCN al Fiscal Javier Zaragoza. Si, el del judici del Procés. Mireu això:
La setmana passada vam publicar un vídeo explicant com les elits madrilenyes maniobren per embutxacar-se els fons europeus.
(Va ser un èxit: finalment va ser vist per 1 de cada 42 catalans majors d'edat. )
PERÒ ATENCIÓ: FIL 👇
Aquest dimecres 5 de maig, poques hores després del triomf electoral d'Ayuso, el Boletín Oficial de la Comunidad de Madrid (BOCM) incloïa aquest anunci:
Què té a veure això amb els fons europeus?
Objectiu del contracte:
👇
Creiem que és imprescindible que -ABANS D’ANAR A VOTAR- tothom sàpiga qui és aquesta senyora. OBRIM FIL.
És diu OLGA PANÉ i Salvador llla ha dit que si ell és President de la Generalitat, la farà Consellera de Salut. Els Comuns han dit que hi donarien suport. Per això:
Pané és gerent de l’Hospital del Mar. El 2017 es va saber que era un dels 11 alts càrrecs que cobren per sobre el límit fixat, SALTANT-SE LA LLEI DE PRESSUPOSTOS DE 2014. Una dada curiosa si tenim en compte les “promeses” de Salvador Illa:
Aquesta història comença el 3 de març de 2020 quan PODEMOS presenta aquesta Proposición de Ley que AMENAÇA ELS BOMBERS CATALANS, L’ESTATUT I L’AUTOGOVERN.
SPÒILER: la proposta és de PODEMOS però veurem com VOX la defensa amb ungles i dents.
El mes de setembre la proposta de PODEMOS entra a la Mesa i es fixa el debat al PLENO DEL CONGRESO per al 13 d’octubre de 2020. Qui presenta la llei és el podemita RAFA MAYORAL. I explica això: