Last week I defended my PhD ‘Privilege on a Burning Planet.’
In this thread, I dive into privilege and the climate movement.
Please disagree, engage, refute, and put up a fight for a liveable planet and climate justice
#Thesisthread #PhD #privilege #climatejustice🧵
My own privileges color my research and create gaps in knowledge. Hopefully peoples elaboration on and disagreement with my arguments will help the CJM move further.
#Thesisthread #PhD #privilege #climatejustice
Privilege is a weird, many sided concept. On the one hand, there are people who (rightly so) believe privilege prevents people from engaging with the climate (justice) struggle.
Als onderdeel van de klimaatbeweging en als filosoof die #klimaatracisme, #groenkolonialisme, geweld, politieke emoties en ecofascisme onderzoekt, heb ik wat eerste gedachten over de klimaatmars zondag.
#freepalestine #ExtinctionRebellion #klimaatmars
Ik lees wat verklaringen van witte mensen dat ze 'geschrokken' zijn over 'gewelddadig taalgebruik,' en boos zijn dat 'de weg van dialoog' verlaten is door #ExtinctionRebellion. Klimaat zou 'apolitiek' moeten zijn.
Dat #klimaatontwrichting en de strijd voor #KlimaatRechtvaardigheid apolitiek is, is een absoluut onbegrip van hoe we in deze situatie terecht zijn gekomen en waarom die in stand blijft.
Ik leef nog. Zit nu in de auto terug, met vrienden en partner. Kennis van ons in ziekenhuis met hechtingen, maar zegt ook ‘wel oke’ te zijn. #woonopstand
Fucking naar dat dit gebeurd is. Politie was extreem escalerend. Doodeng ook, de afwisseling rust en op mensen inslaan uit het niets. #woonopstand
Die verdeel-en-heers-politiek van de politie is precies wat er ook gebeurt met de woningmarkt (laatst nog prutartikel over iemand met een ‘jubelton’ die nu pas realiseerde dat ook haar geld haar geen zekerheid zou verschaffen). #woonopstand
“Zij heeft ook wel wat beters te doen dan actievoeren Maar ze moet ervoor vechten, voor haar toekomst en die van andere jongeren.”
Lees dit stuk en laat je inspireren #ExtinctionRebellion#coderood#ShellMustFall