Chris Aalberts Profile picture
Apr 2, 2022 6 tweets 4 min read Read on X
Vandaag interviewt @ijmuidercourant de lokale #FvD-leider Tommy Panis. Hoe ellendig FvD in Velsen is? Zie de draad. [hele artikel achter de betaalmuur: noordhollandsdagblad.nl/cnt/dmf2022040… #koopdiekrant]
Titel van het stuk zegt eigenlijk al alles: 'Zij die weggaan, zijn de chaos'. [en dus niet #FvD]
Velsense #FvD'er Panis over nazi-sympathieën en Holocaust-bagatellisering. 'Zo ervaar ik dat niet'.
Velsense FvD-leider Panis ook gewoon in de appgroep met antisemitische apps. Gaat geen excuses aanbieden.
Panis kan zich niet eens voorstellen dat oud-FvD-partijbestuurder @lennartvdlinden er anders over denkt [nu senator #JA21].
En tot slot: Defend IJmuiden is 'een toffe groep'. Ook in Velsen lijkt me de vraag wat andere raadsleden nu gaan doen. Hoe om te gaan met dit sujet? [eind]

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Chris Aalberts

Chris Aalberts Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @ChrisAalberts

Jul 7
Eenheid op radicaal/extreem rechts in het Europees Parlement. Omdat ik nergens een overzicht vind, maak ik het zelf maar. #draad
Veel nieuws over het nieuwe rechtse blok van Viktor Orban in het Europees Parlement. PVV gaat daaraan meedoen. Hoe bijzonder is dat en hoeveel eenheid is er nu?
Zo ziet de fractie 'Patriots for Europe' er nu uit. Eis van het Europees Parlement: minstens 23 leden uit minstens zeven landen. Daar voldoet deze combinatie aan. Als je goed kijkt, zie je vier partijen die al samenwerkten in de oude fractie ID [ter ziele kennelijk]. Image
Read 17 tweets
May 26
Het nieuws van de dag. Le Pen wil met Meloni in één extreemrechtse fractie in het Europees Parlement. Dat zou de tweede fractie worden. Vraag is: kan het wel? Er is een geschiedenis vol ruzie. politico.eu/article/marine…
Probleem: in sommige landen komen concurrerende partijen in dezelfde fractie terecht. Nederland: PVV komt samen met SGP [indien herkozen] in deze groep. Zou het? N-VA en Vlaams Belang in een groep? Lega en Fratelli? Etc.
Ik sprak toevallig pas met een fractiemedewerker van een van de Ned. Europarlementariërs in ECR. Wat is het verschil tussen deze twee groepen? Antwoord: ECR is Atlantisch, ID niet. Vraag is: kun je dat zo eventjes samenvoegen? Het lijkt me niet.
Read 8 tweets
Apr 5
Het nieuws is: Auke Zijlstra mag terugkomen, terwijl die toch echt was afgehaakt, zei hij jaren terug. Ik ken de meeste van deze mensen trouwens niet. #PVV Image
Lijsttrekker is Statenlid in Overijssel. Kan wel goed uit zijn woorden komen, dus dat is mooi voor ome Geert. Nummer 13 is ook ver uit de mottenballen gehaald. Weet niet eens meer waar die rondliep.
Nog een aanwijzing hoe weinig mensen er waren: nummer 7 liep destijds over naar FvD, werkt nu voor Rob Rooken [ex-FvD en ex-JA21] en is nu weer terug bij de PVV. Joe.
Read 6 tweets
Mar 25
Omdat ik genoemd wordt, even een draadje over BackMe. Volgens mij is deze analyse van de Volkskrant juist. volkskrant.nl/kijkverder/v/2…
Ik sta inderdaad op BackMe. Ik schrijf nu bijna tien jaar en vetpot is het nooit geweest. Daarom heb ik er een baan naast (nou ja: twee). Het zou fijn zijn als mijn schrijfwerk meer oplevert. Donaties zijn een werkend verdienmodel.
Ik heb ervaring met alle vormen: crowdfunding (korte campagnes), incidentele donaties (links onder artikelen) en maandelijkse donaties. Die laatste is de beste vorm vanuit mij gezien als auteur, al zijn incidentele donaties fijn.
Read 11 tweets
Dec 10, 2023
Personeelstekort van de #PVV. Eerste Kamerlijst, deze lente gekozen. PVV heeft vier zetels. #draadje Image
Enige wat u hoeft te weten is dat je niet in de Eerste en Tweede Kamer kunt zitten. Vijf van de elf mensen zitten nu in de Tweede Kamer en zijn dus niet benoembaar in de Eerste Kamer. Faber is daar weg want benoemd als Tweede Kamerlid. Er is een vacature.
Zittende Eerste Kamerleden Van Strien en Van Hattem zijn kandidaat-Tweede Kamerlid, maar relevanter is Nico Uppelschoten [Statenlid in Drenthe], die al bij RTL liet weten dat hij daar eigenlijk geen tijd heeft.
Read 5 tweets
Oct 24, 2022
De kandidatenlijsten van #BBB voor de provinciale staten zijn gepubliceerd. Allemaal hieronder in de draad.
Dit zijn concept-lijsten waar de leden over mogen stemmen maar de invloed is beperkt. Men mag ja/nee zeggen tegen lijsttrekkers en verder tegen alles in één keer. Je kunt als lid dus geen wijzigingen aanbrengen. boerburgerbeweging.nl/stemformulier-…
Ik neem maar even aan dat ik de kandidatenlijsten voor de waterschappen heb gemist, want anders keuren leden die ongezien goed.
Read 17 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(