Lluís Profile picture
Apr 11 8 tweets 2 min read
#opinió Els docents han de construir un recorregut acadèmic pels estudiants.
Això implica establir objectius, planificar i regular activitats i organitzar el temps per tal de conduir la formació. I també prendre decisions, segons factors diversos, per modificar la planificació.
El docent haurà d'avaluar l'eficàcia de les estratègies seguides, i canviar-la si és necessari, individualment o col·lectivament.
També haurà d'avaluar i seleccionar diversos tipus d'estratègies, motivacionals, cognitives i metacognitives.
Aquestes darreres seran importants.
Atès que proporcionaran als estudiants eines per controlar la seva comprensió i modificar la seva planificació d'estudi i de treball, els objectius d'aprenentatge, les estratègies que haurà d'utilitzar i el seu esforç.
Amb això aconseguiran que els seus estudiants:
a) Reconeguin la seva responsabilitat en l'aprenentatge
b) Rellegeixin les seves notes del curs
c) Facin les tasques en el temps que tenen assignat
d) Reflexionin sobre els seus processos d'aprenentatge
e) Participin activament en les sessions de classe
Els docents també han d'incidir en la planificació d'activitats d'aprenentatge per part dels estudiants. En aquest aspecte serà important la realimentació que se'ls proporcioni. Aquest feedback, preguntes, hauria d'insistir sobre els criteris de realització de les tasques.
Exemples:
De què parla el text que has llegit?
Ara que ja has resolt el problema, pots trobar una altra manera de fer-lo?
Preguntes que poden ajudar a guiar el procés d'aprenentatge. I que es poden presentar al llarg del procés o també, en el seu inici.
Amb aquesta manera de fer crec que aconseguirem que els estudiants tinguin recursos per ser capaços d'actuar de maneres diverses segons les necessitats de les situacions a les quals s'enfronten i ser, d'aquesta manera, més autònoms.
Aquest hauria de ser l'objectiu de l'aprenentatge: aconseguir que els estudiants siguin cada vegada més autònoms.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Lluís

Lluís Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @lluismora

Apr 10
Les recerques educatives són difícils de desenvolupar. Han de mostrar que els estudiants realment han après allò que volíem que aprenguessin i que ho han après millor gràcies a ... i no per alguna altra raó.
Per exemple, per poder mostrar l'eficàcia del treball amb projectes cal
a) Avaluar els coneixements previs sobre la qüestió que han d'aprendre
b) Avaluar els coneixements sobre aquesta qüestió després de treballar en el projecte
c) Fer el mateix amb un grup d'estudiants que aprenen la mateixa qüestió, però d'una altra manera, sense el projecte.
Què pot passar?
Estudiants més motivats amb els projectes.
Aprenen més per la motivació o per la metodologia? Caldria esbrinar també el motiu pel qual estan més motivats, la causa és la metodologia o el docent? I si tenen docents diferents?
Read 6 tweets
Feb 14
He organitzat en forma de formulari la prova de competències de #4ESO de l'any passat, 2021.
docs.google.com/forms/d/1Vj2rv…
La prova la podeu trobar en el consell superior d'avaluació
csda.gencat.cat/ca/arees-actua…
És una prova que consta de 6 activitats amb un total de 31 preguntes.
D'aquestes 31 preguntes n'hi ha 4 que són de resposta oberta i la resta són de tipus test.
La vaig passar als quarts del meu centre. En aquell moment, la van fer els 63 (73) que assistien a classe presencialment. Teníem 10 confinats.
Què podem observar de manera general?
a) Les tres primeres activitats les responen pràcticament el 100% d'estudiants. La darrera activitat, 6 qüestions, la responen 56 de 63 (88%)
b) Les darreres preguntes són les que tenen el nombre d'encerts més baix. L'encert en l'activitat 6, amb 6 preguntes, no supera el 75%.
Read 9 tweets
Feb 13
#hellegit Canvis en les notes escolars: cinc preguntes amb resposta ara.cat/130_4126ef?utm… via @diariARA
Primera: Canvi de nom del suspens.
La idea no em desagrada, però si no hi ha canvi social, no arrelarà. I en tenim experiències amb altres noms i en la pregunta: suspens?
Crec que és important no perdre la memòria de les coses que ens han passat, i vull ser insistent. No posar límit als suspensos (es torna a repetir aquesta paraula en l'article) ja es va fer. Recordo estudiants que promocionaven amb 5 àrees suspeses
i en qualsevol curs de l'ESO.
Segona: Quin impacte tindrà el canvi?
Dues opinions, i no me'n convenç cap.
"Professor abandonat" diu @GregorioLuri, potser en casos molt concrets, crec que no majoritàriament. I entenc que és l'equip docent el que decideix, però això fa temps que passa, no és novetat.
Read 15 tweets
Oct 12, 2021
#cercamatemàtica Ja he rebut les primeres tasques d'aquesta fase del treball on els demanava imatges que representessin la idea de nombres, operacions i/o sistemes de numeració. Remarcar la importància de l'explicació de la relació que veuen entre fotografia i matemàtiques.
Observo:
a) En molts casos en l'explicació de la relació fotografia/matemàtiques apareix molta geometria i no numeració que és el que es demanava. Dubte: Tenen clara la diferència entre els diferents blocs de contingut matemàtic?
Quin procés segueixen per fer l'activitat?
b) En alguns casos prefereixen buscar imatges que fer-les. Imagino que google els pot facilitar la feina. Tot i que no veig com atès que si fas una cerca tipus "imatges, numeració" obtens una llista de nombres i quantitats.
Read 10 tweets
Oct 9, 2021
#reflexió No m'agrada catalogar a una persona com a "talentosa" o "superdotada", penso que té el mateix efecte a catalogar-la com a "ximple" per exemple. I crec que això darrer no és molt recomanable.
Però en un grup de 70 estudiants és probable trobar-ne 2 o 3. Què podem fer?
Primer diguem que en aquests casos prefereixo mencionar les capacitats de què disposen les persones, d'allò que poden afrontar i dels problemes que es trobaran en fer-ho.
La importància està en les TASQUES que els proposem. Quines?
Busco informació: Departament i Superdotació Image
Una definició molt genèrica. Algunes indicacions tenen molt a veure amb l'entorn: Il·lusió pel treball o confiança en les seves possibilitats. I la resta molt relacionades amb la quantitat de tasques que poden fer. Però cap indicació sobre tipologia de tasques per proposar-los.
Read 12 tweets
Sep 18, 2021
Aquesta setmana hem acabat de treballar aquest problema de Fermi. Un problema d'estimacions. Tothom veu clar des d'un primer moment que el resultat depèn, i per tant cal fer suposicions per tal de poder donar resposta a la pregunta.
Batecs i llargada de la vida són les variables.
Algunes dificultats:
a) Què afecta els batecs del cor? O a la llargada de la vida? Busquen situacions molt específiques, concretes. I no passen a les genèriques. Se'ls ha d'ajudar en aquest aspecte, en major o menor grau, no tots els grups responen de la mateixa manera.
Ara ho faria al revés. Els proposaria, primer, que fessin un llistat de les coses que fan al llarg del dia, tant ells, com els seus familiars: treball, desplaçar-se, salut, lleure..., I després filaríem més prim en cadascuna d'elles. Com afecta cadascuna d'elles a les variables?
Read 7 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(