João_D Profile picture
May 28 10 tweets 4 min read
Kick-off delayed by 30 minutes due to problems in placing the fans #UCLfinal #LIVRMA 🤦‍♂️
Kick-off delayed by 6 minutes more, starting to think this game won't start #UCLfinal #LIVRMA
Quem é esta que está a actuar na final da Liga dos Campeões, @mjbop? O ecrã só dizia 'presented by Pepsi' mas acho que ela não se chama Pepsi.
Courtois on a good track to be the Man of the Match #UCLfinal #LIVRMA
8 shots for Liverpool, 5 on target, 0 for Real Madrid, this is going to end with Benzema netting a goal 1 minute from the end won't it?
Or maybe one minute before the end of the first half
...or not.
Not Benzema, going against the praxis here #UCLfinal #LIVRMA

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with João_D

João_D Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @Joao_Bx

May 30
Há indícios que apontam para a possibilidade de um teste nuclear norte-coreano em breve, seria o sétimo desde a sua primeira detonação em 2006 e o primeiro desde 2017. Como é que um dos países mais pobres do mundo se tornou uma potência nuclear? THREAD

thebulletin.org/2022/05/making…
A ambição norte-coreana de ter as suas próprias armas nucleares é antiga. Entre o final dos anos 50 e os anos 60, Kim Il Sung tentou - sem sucesso - que URSS e China partilhassem a sua tecnologia nuclear com Pyongyang. Image
Dois acordos científicos de cooperação com a URSS traduzem-se na construção de um reactor experimental em Yongbyon. Enquanto isso, a Coreia do Sul começa a albergar armas nucleares americanas e inicia esforços infrutíferos para ter a sua própria arma nuclear. ImageImage
Read 38 tweets
May 29
The PRC is a regular culprit of everything it denies.
We had 'don't believe anything until the Kremlin denies it'; we can add 'when Zhongnanhai says something, always believe its exact opposite'.
To @koreanforeigner's thread we can also add China's threats against that major power adversary...

...Lithuania.

lrt.lt/en/news-in-eng…
Read 9 tweets
Mar 13
Isto deveria ser uma resposta ao @disputatore mas como tem interesse público (pelo menos para as pessoas que não são omniscientes), fica aqui uma contribuição relevante vinda de pessoas com experiência no tema:
Thread da profª Mary Elise Sarotte sobre a sua obra Not One Inch: America, Russia, and the Making of Post-Cold War Stalemate, acerca das negociações em torno da reunificação alemã e o papel da NATO na arquitectura de segurança europeia:

Thread do prof Paul Poast que apresenta uma série de pontos de vista distintos (incluindo o do livro da profª M.E. Sarotte) e aborda as diferenças de interpretação entre os EUA e URSS/Rússia:

Read 5 tweets
Mar 2
Evito comentar artigos de opinião na imprensa portuguesa porque são apenas isso - artigos de opinião. Quando tratam de um tema sobre o qual eu tenho alguns conhecimentos, abro uma excepção:
A coluna de @carmoafonso afirma que racionalizámos o papel das armas nucleares e a diabolização do outro. Discordo: são instrumentos políticos para a afirmação de potências.

Por isso a decisão sobre a sua utilização pertence a chefes de estado/governo, não aos militares.
Mas nem sempre foi assim - na única vez que foram empregues armas nucleares num conflito não existia uma doutrina ou sequer noção de dissuasão nuclear propriamente dita. Nem Truman ordenou o seu uso.
blog.nuclearsecrecy.com/2020/06/09/wha…
blog.nuclearsecrecy.com/2016/11/18/the…
Read 18 tweets
Feb 21
Não é a primeira vez que esta foto, com uma mensagem semelhante, gera movimento no twitter português.

A verdade é que Portugal pós-25/4 não pretendia sair da NATO - pelo contrário, a NATO e os EUA em particular tiveram problemas com a presença de Portugal na Aliança.

Thread:
Após o 25 de Abril, o governo português manteve que Portugal iria continuar a cumprir as suas obrigações internacionais, incluindo os seus compromissos na Aliança Atlântica. Havia, contudo um problema: a presença de membros do PCP nos governos provisórios.
Um governo de um país da NATO com membros comunistas (próximos de Moscovo) punha em causa a coesão e segurança da Aliança, temendo-se um efeito de contágio aos outros países do sul da Europa (nomeadamente Itália, e o possível entendimento entre o PCI e Aldo Moro).
Read 29 tweets
Feb 20
Regular reminder: Russia is not fighting fascism in Ukraine - Russia is a state where elements of fascism and violent ethnic nationalism are prevalent, and it supports fascists in Europe & North America too:
I've known for a long-time that fascists & nazis are easy to find in Russia, as well as plenty of examples of vile racism, xenophobia, anti-semitism, you name it.

I did not know the head of Roscosmos was one of them - and he previously served as Russia's ambassador to NATO.
...and here's a German far-right MP meeting the self-proclaimed minister of foreign affairs of the Russian-controlled puppet state of Donetsk. It's not the first he gets to express his fondness for Russian rule.

Read 4 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(