Hé goedemorgen en wat leuk! Ik mag een week lang verslag doen van mijn werk via een ander account dan mijn eigen @shossontwits.
Mijn naam is Sander de Hosson. Ik ben longarts.
Mijn aandachtsgebieden zijn longkanker en algemene longziekten.
Deze week gaat het vooral over mijn passie: de palliatieve zorg.
Zorg voor patiënten die niet meer genezen én zorg voor patiënten die gaan sterven.
Zoals Emma. De vrouw van Joost Prinsen. Hij beschreef haar dood. Ik kom later deze week op deze column terug.
‘Niemandsland’.
Al sinds mijn opleiding ben ik erg geïnteresseerd in de palliatieve zorg.
Voor de duidelijkheid: Dat is maar een deel van het werk dat ik doe. Ik behandel vooral veel mensen met astma, COPD, acute longziekten zoals longembolie, corona of embolieen.
Maar ook longkanker.
Kort over mij: Ik woon in de veruit mooiste stad van Nederland: #Groningen met mijn partner en twee kinderen.
Ik ga niet te vaak zeggen hoe geweldig het hier is, want de relatieve rust is één van de aantrekkelijkste kanten van hier wonen. Mogen jullie dus eigenlijk niet weten.
De stad biedt echt heel veel (ik woon niet ver van het Noorderplantsoen met zijn jaarlijkse @noorderzonnl#tip), maar het nieuwe Forum is beslist een bezoekje waard. Zijn we hier erg trots op.
Ik ben gek op het Forum, ga er vaak naar de film. En verder vind ik hardlopen en bootcamp leuk.
Maar komende week gaat het vooral over mijn passie: de palliatieve zorg.
Iedereen een fijne zondag! Tot tweets!
Dit is bootcamp (stockfoto) 💪 lekker bezig, mensen!
Een vakgebied waar heldere taal en communicatie en duidelijkheid zeer geboden is.
Riemen vast. Een week lang over het vak van longarts met overmatige interesse in de palliatieve zorg.
Ik ga draadjes schrijven en tussendoor ook nog wel aparte posts doen. De eerste post ik straks!
Heb je vragen? Ik zal mijn best doen ze te beantwoorden.
Fijne zondag!
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh