1-HOŞ GELDİNİZ,
SEFALAR GETİRDİNİZ
Datça-Mesudiye'deki orman yangınından bir çok hayvan kaçarken,bir böcek türü yanan ağaçlara akın ediyor.
Görevleri külden yeni bir yaşam çıkarmak,ormanı yeniden canlandırmak.
Bilimsel adı, Melanophila acuminata.
Biz "Kara Yangın Böceği" diyoruz.
2- Bu böcekler antenleriyle yangını kilometrelerce uzaktan sezebiliyorlar. Ayrıca orta bacaklarının yan tarafında çukurcuk denen organlarıyla orman yangınından çıkan kızılötesi ışınları algılayabiliyorlar.
Yeni yanmış ağaçlar yumurtalarını bırakmaları için güvenli bir ortam
3-oluşturuyor. Bugünlerde milyonlarcasını yanan bölgelerde gözlemleyebilirsiniz.
Adeta istila ettiler dört bir yanı.
Diyeceksiniz ki, küçücük bir böcek ormanı nasıl yeniden canlandırır.
Kara yangın böcekleri toprağa tohum atan çiftçiler gibidir.
4- Onların gelişinin ardından yakından kuşlar da akın edecek buralara.Onlardan beslenmek için. Önce ağaçkakanlar, sonra sıvacı kuşlar.
Yanmış ağaçlarda yuva kuracaklar. Sonra diğer kuşlar akın edecek yanan ormanlara. Ardından memeliler ve sürüngenler.
5- Külle beslenen toprak ve filizlenen ağaçlar.
Kara Yangın Böceği'nin rehberliğinde tüm canlılar büyük bir işbirliği ve dayanışmayla ormanı yeniden canlandıracak.
Yeter ki bizler, yani insanoğlu müdahale etmesin.
6- Çünkü evrenin en büyük yaşam savunucusudur doğa ve biz insanlara hiç ama hiç ihtiyacı da yok.
O yüzden hoşgeldiniz kara yangın böcekleri.
Sefalar getirdiniz. #archaeology #historyofart
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Küçük Japon kız Sadako, 6 Ağustos 1945' te Hiroşima’ya atom bombası atıldığında 2 yaşındaydı.
12 yaşına geldiğinde maruz kaldığı radyasyon nedeniyle kansere yakalanmış ve hastaneye yatırılmıştı.
Ama durumu ümitsizdi.
2- Hastanedeki tüm doktorlar, küçük kızın ölümü için gün sayarken, küçük Japon kız hayat doluydu.
Koridorlarda koşuyor, oynuyor ve diğer hastalara yardım ediyordu.
Hastaların arasında en sevdiği kişi ise 80 yaşlarında, kendisi gibi kanser olan yaşlı bir kadındı.
3- Küçük Japon kızı, ölüm döşeğindeki bu yaşlı kadını hiç yalnız bırakmamıştı.
Kadın ölmeden hemen önce “Benim için çok geç ama, bizim inanışımıza göre; eğer bir kişi kağıttan 1000 tane turna kuşu yaparsa, her istediği kabul oluyor.
1- Yahudi Kral Herod'un katlettiği binlerce çocuğun anısına saygı için yapılan bir eser.
M.Ö 1. Yüzyılda Roma imparatorluğu tarafından Yehudiye eyaletine Kral Herod atandı. İnsanlık tarihinin şüphesiz en acımasız krallarından biriydi. Ancak Yahudi tarihinin de en önemli
2- kişilerinden biriydi. 28 Aralık günü Kral Herod'un emriyle Beytüllahim'de binlerce masum çocuk katledildi. Bu göz alıcı yaldızlı gümüş ve değerli taşlarla süslenmiş ayak da Beytüllahim'de ölen masum çocuklardan birinin ayak kemikleri kullanılarak onları onurlandırmak için
3)- 15. Yüzyılda tasarlanmış. Sandalet giyen ayak tasarımının üst kısmında, içeriyi görmek için kaya kristalinden penceresi bulunuyor. Bu kıymetli ve Kutsal sayılan şahane eseri Zürih Landes Müzesinde görebilirsiniz.
Ek bilgi:
Hirodes'in çocukları öldürme sebebi
1- ''SİZ TANRILAR BU YOLLARDA MUTLU MUTLU YÜRÜYÜN''
NEBUKADNEZAR'IN TANRILARA ARMAĞANI
Babil'deki İştar kapısının kazı çalışmaları aşamasında arkeolog Robert Koldewey'ı gösteren bu resim 1916'da Irak'ta çekildi. Kazı sonunda İştar kapısının tuğlaları büyük bir lojistik bir çaba
2- ile tek tek numaralandırılarak bir kaç sevkiyat ile Berlin'e gönderildi ve orada''Bergama müzesi'' bünyesinde bire bir tekrar kuruldu. Şu an Berlin Pergamon Museum'da sergilenmektedir. Duvar derin bir mavi renkte boyanmıştır ve bin yıllar sonrasında bile boyasını büyük çapta
3- korumaktadır.
Ek bilgilendirme:
Babildeki iştar kapısı, tuğla tuğla söküldü, bir kaç partide gemi ile almanyada berlin müzesinde tekrar bir araya getirildiler...bunun da çok ayrı bir hikayesi var...tuğlaların arka kısmında bir yan tuğla ile örtüşen işaretler varmış
MÖ 4 yy ait hellenistik bir tiyatrodur.
Roma imparatoru Traianus (MS 98 – 117) döneminde onarılmıştır.
5000 kişilik olan tiyatronun kapasitesi 20000 ‘e çıkarılmıştır.
İmparator Neron (MS 54 – 68 ) sahne binasını iki katlı hale getirmiştir.
2- İmparator Traianus zamanında bir kat daha ilave edilir.
Tiyatronun ön yüzünün genişliği 140 m olup yüksekliğe 40 m’dir.
Sahne binasına ait bazı bloklarda Kabartma şeklinde av sahneleri bulunur.
Tiyatronun Cavea kısmındaki ön sıralarından bazıları, şair ve yahudi gibi belirli
3- kişilere ayrılmıştır. 5. sıradaki ” Yahudinin yeri” 3. sıradaki ” Mavilerin kuyumcusunun yeri ” yazmaktadır.
En alt sırada imparatorun oturma yeri buunur.
Üst diazomanın batı tarafındaki kitabede tiyatronun inşası sırasında bazı işçilerin grev yaptığı ve grevi Didyma Apollon
1- Medler imparatorluğunun tarihi:
Medler, günümüz İran'ının batı ve kuzeybatı kesimlerinde yaşayan Aryan kökenli bir halktı. MÖ 6. yüzyılda ( Pers istilasından önce) Medler, Aran'dan (günümüz Azerbaycan Cumhuriyeti) Orta Asya ve Afganistan'a uzanan bir imparatorluk kurabildiler.
2-Batı kesiminin bugünkü nüfusu İran Platosu'nun (Farsça konuşanlar, Kürtler ve Azeriler dahil), kendilerini eski Medlerin soyundan geldiğini düşünüyor. Birkaç kişisel isim dışında,Medlerin dili neredeyse tamamen bilinmiyor. Büyük olasılıkla Avestan ve İskit dillerine benziyordu.
3- Altı Med Kabilesi
Herodot, altı Med kabilesinin veya kastının adını listeler. Bunlardan bazıları İskitlerin kabile isimlerine benzer, bu iki grup arasında kesin bir bağlantı olduğunu düşündürür. Busae türediği grubunun, buza yerli (yani İranlı olmayan) anlamına gelen
1-SÜMERLERDE KADIN:
Tek eşlilik var.
Ticaret yapabiliyor.
Doktor olabiliyor.
Ebeler sadece kadın
Kadın katipler var.
Kadın tek başına tanıklık yapabiliyor.
Kadın műfettişler var.
Yarı omuzu açık pilili elbiseler veya şeffaf elbiseler giyiyorlar.
Kadınlar makyaj yapabiliyor.
2-Kadınların her tűrlű sűs eşyaları, parfűm ve cilt yağları var,
Kadınlar műzik aleti çalıp, şarkı sőyleyip, dans edebiliyorlar.
Kadınlar cinsellikle ilgili şarkılar sőyleyebiliyor, şiirler yazabiliyorlar.
Sűmerler yazıyı icat eder etmez okullar açıp yazıyı őğretiyorlar,
3- hukuki antlaşmaları őğretiyorlar,
kızlı erkekli matematik, astronomi, geometri őğreniyorlar
Ikinci dil olarak Akatça őğreniyorlar
Çocuklar bűtűn gűn okula gidiyor ve düzenli tatilleri var.
Temizlik çok őnemli
Çocuklar okullarda reçete yazmayı őğreniyor.
Műzik dersleri var.