Lluís Profile picture
Aug 27 5 tweets 3 min read
Reflexions d'orenetes de bon matí

- No estic segura si estic en el punt mitjà de la hipotenusa del triangle o no. Com ho puc saber?
- Potser hauria de saber la longitud del cable, com ho podria fer per saber-ho?
- Quantes companyes ens podríem col·locar en aquest tros de cable?
- Entenem les teves preocupacions, però a nosaltres el que ens té intrigades és saber si els triangles que veiem són semblants o no. Què en penses?
- És possible que la distància que hi ha entre nosaltres sigui la mateixa que la distància entre els cables?
- Quan acabeu ens podeu dir si en aquest tros de cable, el que es veu en la fotografia, hi caben les 12 companyes que estan a punt d'arribar?
- Quina longitud hauria de tenir el cable per tal que poguéssim descansar les 50 que formen l'estol?
- No en facis cas, aquestes orenetes sempre estan igual, no són capaces d'anar més enllà de Tales i Pitàgores.
- Anem! A veure qui troba un caragol amb l'espiral més semblant a la de Fibonacci.
- Crec que ha arribat l'hora d'amagar-me. Espero que no em puguin localitzar!
#miradamatemàtica

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Lluís

Lluís Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @lluismora

Aug 27
Sobre el pensament crític
Segons Daniel Willingham consisteix a:
"veure els dos costats d'un problema, a mantenir una actitud oberta davant de noves proves que refuten idees immadures, a raonar desapassionadament, a exigir que les afirmacions vagin acompanyades de proves,...
... a deduir o inferir conclusions a partir de les dades disponibles, a resoldre problemes, etc."
Com sempre va bé fer-ho a partir de preguntes, ens podem plantejar el que serien els 6 servidors de Rudyard Kipling:
Com?
Quan?
On?
Què?
Qui?
Per què?
I em permeto afegir: A qui?
I a partir d'això, segons Dennis Rader, poder determinar què és el més important en una situació.
És un procés que demana interacció entre docents i estudiants per tal de mostrar l'essència, profunda, del que estem estudiant i no quedar-nos en una de superficial, en la visible.
Read 7 tweets
Aug 7
S'ha publicat el resultat de les proves de competències bàsiques d'enguany.
csda.gencat.cat/web/.content/h…
Els resultats han generat preocupació.
Hauríem d'estar per sota del 15% en el nivell baix, cosa que només passa en llengua catalana i castellana.
Hauria d'haver-hi el 30% d'estudiants en el nivell alt, cosa que no passa amb cap dels 5 àmbits valorats.
És una fotografia d'enguany. Si mirem les sèries temporals veurem que els dos darrers anys hi ha un descens pronunciat en dos àmbits: Llengua anglesa i Matemàtiques.
L'àmbit científic-tecnològic ja estava en un nivell més baix que la resta d'àmbits i es manté on era.
La prova de l'any 2020 es va fer abans del confinament i les altres dues s'han durant cursos que han estat força allunyats del que podríem anomenar normalitat. Característiques:
Read 12 tweets
Aug 7
Algunes reflexions sobre l'aprenentatge de les matemàtiques amb mitjans digitals.
I crec que algunes també poden ser aplicables a altres àmbits.

Punt de partida: En general la tecnologia ha d'estar al servei de l'aprenentatge de les Matemàtiques i de qualsevol altra àmbit.
D'entrada cal prendre decisions pel que fa a:
1) les Matemàtiques que cal treballar a l'aula
2) Els mitjans digitals que utilitzarem
Anem per les Matemàtiques, ens proposem tres preguntes:
a) Quines volem treballar?
b) Com volem treballar-les
c) Com volem avaluar-les?

L'apartat a) és clar, ens guiem pel currículum i aquest, des de fa temps, es fonamenta en els processos matemàtics:
Read 20 tweets
Jul 5
Idees sobre activitat matemàtica de Charlie Gilderdale, mostrades abans de treballar, i que cal tenir en compte:
No hem de fer la feina als estudiants
Sempre és possible millorar.
Substituir "No puc fer això " per "Encara no puc fer això "
Primer pensar i després parlar.
#20jaem
I tenir en compte que aplicar algorismes no ajuda a fer-ho.
I ha d'haver-hi, a classe, moltes maneres de tenir èxit. Els estudiants han de tenir aquestes experiències.
Seguiu @nrichmaths
#20jaem
I estic al·lucinant! som 600 persones assegudes en una sala d'actes fent problemes de matemàtiques. Això és la gestió d'aula amb bones activitats!
Read 4 tweets
Jun 15
Aquest any a #4ESO no he fet exàmens. Al llarg del trimestre anava fent comentaris, realimentació, a les tasques que feien els estudiants.
Hem focalitzat el treball en:
Resolució de problemes. Alguns exercicis reproductius, però pocs
Processos de matematització i abstracció
Comprensió de les diferents representacions de les situacions. (Entre altres)
A banda de #miradamatemàtica m'hauria agradat aprofundir més en aspectes de comunicació.
Podem dir que hem fet Matemàtiques des d'un punt de vista diferent del que, malauradament, és l'habitual.
Què en pensen ells/es? Una mostra
"Sempre he tingut problemes amb les mates, però aquest any he après de veritat." Ainhoa
"He après més que altres anys" Sofia
"Hem après nous continguts i nous mètodes" Carla
"He après una manera de veure les mates més crítica i dinàmica" Patrícia
Read 13 tweets
Jun 13
Crec que hauria de revisar l'opinió que té sobre les escoles bressol. En Matemàtiques fan un treball molt interessant i del qual molts hauríem d'aprendre.
Comento un parell de coses.
Meritxell Blay: “L’ESO s’ha convertit en una escola bressol” vilaweb.cat/noticies/entre…
a) En cap cas l'ensenyament focalitzat en les competències comporta que els estudiants no han de saber. Sincerament, no entenc d'on surt aquesta idea.
El que si comporta, com sempre, és una selecció dels continguts que cal treballar atès que anem introduint matèries, tasques ...
El tema és on col·loquem el focus i quin equilibri donem a les diferents maneres d'enfocar-ho.
b) Crec que hauríem de tenir una mica més de confiança en les direccions dels centres educatius. Organitzaran projectes, i moltes altres coses. I amb els pocs recursos de sempre.
Read 7 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(