Com encarem el nou curs a l'@EAPCcat a nivell estratègic.

Us parlem de
* #LleiEAPC
* Pla Estratègic de l'EAPC 2022-2027
* Nou model d'aprenentatge i desenvolupament
* Pressupost 2023

🧵/1
Primer de tot, recordem d'on venim:

La globalització, la digitalització, les diverses crisis econòmiques i institucionals del s.XXI, etc. ens fan pensar que el model napoleònic/weberià de l'Administració està superat.

Els estats han d'intervenir en el sistema.
Per canviar-lo
/2
Superat no vol dir que el model de funció pública hagi de desaparèixer.
Superat vol dir que s'ha fet molt insuficient.
Que els estats han de tenir un nou paper.
I per tant necessitem una Administració diferent.
I per tant necessitem una @EAPCcat diferent.

/3
Quina @EAPCcat necessitem?
Una que vetlli per una gestió integral del talent a tota l'Administració catalana:
* definició de funcions i carreres professionals i marcs competencials
* selecció
* aprenentatge i desenvolupament
* recerca, innovació i transferència

/4
La #LleiEAPC vol posar unes bases on es faci un nou encàrrec a l'Escola.

A l'Estiu vam enviar l'avantprojecte al Govern i entrem ja en la segona fase: informació i audiència pública.

En molt breu serà públic i debatut.
(ja ho vam fer a la primavera)
/5


llei.eapc.gencat.cat
Si tot va bé -- i tenim motius per ser optimistes -- podríem tenir el projecte llest per ser enviat al Parlament abans de Nadal.

Potser fem curt i no hi arribem. Però serà per poc. La idea és intentar-ho.

Us compartim l'últim esborrany de l'Exposició de motius
/6
La Llei ens permetrà fer algunes coses que ara no podem.
I la Llei ens obligarà a fer algunes coses que ara podríem però no fem.
Però és "només" una Llei. És a dir, a la realitat sempre es pot declinar de moltes maneres. O pot ser un exercici teòric difícilment aplicable.
/7
Així que el que hem fet ha estat veure com i fins on podríem baixar la Llei a la realitat.

Així que hem elaborat un pla estratègic per l'@EAPCcat pel sexenni 2022-2027

(si, comença fa 9 mesos perquè no ens hem esperat a tenir ni lleis ni plans per anar fent feina)

/8
Aquest pla estratègic està en esborrany i esperem tenir-lo aprovat pel nostre Consell Rector a finals d'any.

El pla estratègic respon a dues preguntes:
* Podem dur a la pràctica els powerpoints?
* Què necessitem per fer-ho, a nivell normatiu, polític i tècnic?

/9
La resposta és que hem de desenvolupar prop de 200 actuacions en sis anys, on els tres primers són sobretot de desplegament d'"infraestructures" (crear equips, definir funcions i models, establir procediments, etc.) i tres més d'implantació massiva.

/10
Establirem, això sí, projectes "tractors" que ens ajudin a dissenyar tot fent, així com a testejar a la pràctica el disseny d'aquestes "infraestructures".
I que ens ajudin, també i sobretot, a exemplificar i "visualitzar" de què va tot plegat.

/11
Si tornem a les preguntes
* Podem dur a la pràctica els powerpoints?
Sí, podem. És un model ambiciós, però factible.

* Què necessitem per fer-ho, a nivell normatiu, polític i tècnic?
Necessitarem molta il·lusió i sobretot treballar molt.
I una llei. I estabilitat política.
/12
Òbviament, a nivell operatiu això ens canvia les coses.
Tota la primera línia estratègica del pla és la gestió del canvi.
Una part important serà que desenvoluparem un nou model d'aprenentatge i desenvolupament de l'@EAPCcat.
De fet, tenim un primer disseny des de febrer.
/13
Enguany l'hem anat compartint en petit comitè però no hem pogut anar més ràpid perquè la il·lusió s'ha d'acompanyar de mans, i aquestes han arribat molt tard.

Aquesta tardor implantarem totalment la versió "alfa" que tenim i tindrem una versió "bona" pel Nadal.
/14
El model d'aprenentatge i desenvolupament vol trencar la dinàmica "vull fer un curs" i anar a l'arrel:
* quines funcions volem desenvolupar
* quins marcs competencials permeten desenvolupar aquestes funcions
I, a partir d'aquí, planificar aprenentatge, formació, innovació...
/15
El model ens permet una visió molt molt més estratègica de la gestió del coneixement i el desenvolupament professional més enllà de la formació.
Ens ajuda també a identificar actors, recursos i espais ja existents a l'ecosistema.
Ens ajuda a ser PLATAFORMA de coneixement.
/16
Per tant, què tenim?
* Llei: al forn
* Pla Estratègic 2022-2027: volem aprovar-lo en 2-3 mesos
* Model d'Aprenentatge i Desenvolupament: l'implantem en una primera iteració aquesta tardor
* Una nova Àrea de Model d'Aprenentatge i Gestió del Coneixement per impulsar-ho tot
/17
I què necessitem?

A curt termini, hem fer una proposta de Pressupost 2023 que supera l'hàbitat natural de l'@EAPCcat i proposa avançar-se a totes aquestes "realitats" que hem explicat més amunt.
No podem esperar més.
Hem d'avançar en paral·lel en diversos fronts.
/18
A mitjà termini, necessitem institucionalitzar aquest nou marc.
La Llei no serà suficient.
Hem fet prospectiva dels nostres veïns i les iniciatives que hi ha sobre la taula són nombroses. Aquí una mostra parcial de l'ecosistema de transformació de l'Administració:

/19
El model s'ha de canviar.
TOT.
No podem fracassar.
El cost d'oportunitat de no fer-ho és ja prohibitiu.
El model fa anys que s'ha esgotat.
Fa 20 anys que s'intenta canviar sense èxit.
I la inèrcia de què vivíem s'acaba.

En això estem.

/i 20

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Ismael Peña-López

Ismael Peña-López Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @ictlogist

Aug 28
Voldria compartir un tema de criança perquè a casa estem molt contents de com ens ha sortit.

Per si serveix o inspira a algú altre:
LA CANALLA I LES TASQUES DE CASA

fil/1
L'objectiu era la progressiva assumpció de les tasques de casa per part dels petits (nena i nen):
* de forma igualitària: no hi ha divisió de gènere a les tasques de casa
* de forma responsable: assumir-les com a naturals, no imposades

/2
Ho hem fet en 3 fases, tot i que la veritat és que mai ho vam planificar així... ni de cap manera: ha anat més o menys sortint: una cosa bona dels nens és que no creixen de cop i pots anar dissenyant, implantant i avaluant les polítiques domèstiques amb temps de sobra ;)

/3
Read 22 tweets
Aug 28
Interessant foto de fons sobre l'escenari de l'educació a l'entrevista que la @laiavicens fa a la @francinamarti i la @PiGaOt, presidentes sortints de @RosaSensat i @FMRPc respectivament

Els dos titulars que no hi surten, per mi:
1) allò públic és polític
2) desorganització

/1
A tota l'entrevista hi ha una remor de fons sobre la compatibilitat entre la política i l'educació.

En la meva opinió, a l'educació (que no la pedagogia) li cal encara més política, no menys.
L'educació (que no la pedagogia), és un projecte de país amb impactes diversos.

/2
Impacte en el futur de les persones que formem, sobretot.
Però també en la vida quotidiana de les famílies.
I en la carrera professional de desenes de milers de treballadors (la majoria públics).
I en les polítiques fiscals presents i futures.

/3
Read 11 tweets
Aug 27
TRES informes sobre migración y asilo por motivos de orientación sexual e identidad de género elaborados por @Accem_ong (2018, 2019, 2020):

"La situación de las personas solicitantes de protección internacional y refugiadas LGTBI" de @Accem_ong, 2018

ictlogy.net/bibliography/r…
"Condiciones sociales y legales de las personas solicitantes de protección internacional y refugiadas LGTBI en España" de @Accem_ong, 2019

ictlogy.net/bibliography/r…
"Estudio sobre los condicionantes de salida de los países de origen y pautas de acompañamiento a personas solicitantes de protección internacional y refugiadas LGTBI" de @Accem_ong, 2020

ictlogy.net/bibliography/r…
Read 4 tweets
Aug 26
"Als municipis, la ideologia queda en segon terme i té més a veure amb el benestar de la ciutat"

Trio aquesta cita de @JaumeDulsat a l'@ARApolitica, però podria haver-la dit pràcticament qualsevol alcalde o regidor del país.

I convida a pensar i molt.
/1

ara.cat/politica/elecc…
Primer, la reflexió més òbvia: és com si a nivell nacional "el benestar de la ciutat" (o dels ciutadans en general) no importés.

A la ciutat hem de fer les coses bé. Al Parlament, o a la Generalitat, no cal.

Que tinguem aquesta sensació és pervers.

/2
Però la realitat és aquesta: en la meva (ja extensa) experiència de formador de polítics i gestors de tot el país i tots els nivells, la majoria subscriu les paraules de Dulsat: als municipis, bromes les justes.

I, implícitament: a d'altres institucions, ya tal.

/3
Read 21 tweets
May 8
No t'has d'aixecar de la taula de diàleg. Mai.
Una taula de diàleg és un altaveu de legitimitat immillorable.

Serveix per reafirmar que les institucions actuaran de forma no-violenta sempre.
Serveix per fer inventari de greuges i donar-los a conèixer.

/1

eldiario.es/catalunya/poli…
Serveix per posar de manifest els dèficits democràtics de la situació que es denuncia, les vulneracions de drets, els apriorismes i prejudicis.

No cal que tingui una finalitat última. La taula, l'instrument, el procés de diàleg és prou finalitat en sí mateix.

/2
Per seure a una taula de diàleg "i que no passi res" requereix ser molt valent.
Requereix, primer, no patir pel teu propi orgull.
És un dels problemes de la política actual: l'orgull passa per davant de l'autoritat, la practicitat, el sentit d'estat, els resultats.
/3
Read 11 tweets
Apr 15
Aquesta és una història de
· construcció d'un país
· destrucció d'un país (pel terrorisme) i
· llibertat (d'expressió)
per parlar de tot plegat i les seves relacions.

/1
La nostra història comença el 1937, any en què neix Xavier Valls i Bauzà.

Un desconegut per la major part de la societat.
Un referent en l'àmbit de l'urbanisme català.
Un petit-gran heroi local als moviments populars de Santa Coloma de Gramenet.

/2


ca.wikipedia.org/wiki/Xavier_Va…
Com a d'altres llocs de Catalunya, la població de Santa Coloma comença a disparar-se a partir dels 1960, fent cim en entrar els 1980.

Les condicions en què aquest creixement té lloc, especialment en matèria d'habitatge, són conegudes per deplorables i sovint infrahumanes.

/3 Gràfic amb l'evolució del nombre d'habitants de Santa Colo
Read 23 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(