Mick Blok 💙 #BornAt325ppm Profile picture
Sep 30, 2022 14 tweets 10 min read Read on X
Wat als.... Van Gogh een ander leven had geleid? Een draadje vol inspiratie met behulp van kunstrobots.

We beginnen met zijn stillevens. Als hij gewoon in Brabant was gebleven hadden we misschien dit nu prachtig gevonden 🧵
Of wat als #VanGogh meer het hongerige type was geweest? Misschien hadden we dan dit schilderij als achtergrond op de telefoon?
Als #VanGogh een partner had gehad, hadden we misschien een deze twee schilderijen in print op de muur hangen.
Als #VanGogh nu had geleefd was hij waarschijnlijk naar Las Vegas getrokken en hadden we bij veilingen om dit schilderij elkaar de tent uit kunnen vechten. Mooi toch?
Als #VanGogh deze zomer had meegemaakt had hij prachtige schilderijen kunnen maken van graanvelden die in de fik staan door de hitte.
Als #VanGogh in Oekraïne was geweest daarentegen had hij misschien andere associaties gehad met zonnebloemen? Geniet!
Nog wat variaties van #VanGogh en zijn zonnebloemen als hij wat meer in noord-europa was blijven hangen #Sunflowers
Al deze kunst komt van een kunstmatig intelligentie programma dat kunst op bestelling maakt.
Alles wat in dit draadje staat is volstrekt origineel.

Van deze technologie gaan we nog veel horen de komende jaren. En nu al is het zowel heel leuk als best eng.
Ik vroeg de AI om een bepaalde scène met mijn moeder, een "oudere vrouw met paarse kleding" en het ís haar gewoon. Ook qua houding en setting.
Och was #VanGogh toch maar hier gebleven.
#VanGogh ging in mijn verbeelding naar New Orleans en de AI van #dalle2 verbeeldde er dit bij.
Wat als FC Arles had gespeeld tegen een Brits team? #VanGogh #NightCafe
Hokusai? Klimt? Vermeer? We kunnen alles updaten en moderner maken! Nou ja, zij. #RiseOfTheRobots
Ik heb me in geen jaren zo opgewonden en creatief gevoeld. De machine doet het echte werk, maar het drijft creativiteit en dwingt je je af te vragen wie je bent en waar en hoe. Proberen! Openai.com.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Mick Blok 💙 #BornAt325ppm

Mick Blok 💙 #BornAt325ppm Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @MisterBlok

May 11
#EdenGolan van #Israel wil alleen een liedje zingen, toch? Kunst!
Naast het treitergedrag dat #Joostklein weg kreeg is er meer aan de hand. Ga even zitten.

Ze is naast Israëlisch ook vooral Russisch. Die mensen die niet mee mogen doen, weet je wel. Image
Mevrouw Golan is niet alleen Russisch, ze zong in de Krim na de annexatie door Rusland en heeft op veel manieren te weinig moeite gedaan om afstand te nemen van Poetin en zijn agressie. Image
#EdenGolan wordt ook gesteund door Russische oligarchen. Ze werd lid gemaakt van een girl band, bijvoorbeeld.

Ja, mafiose buddies van Poetin hebben deze zanger groot gemaakt. Image
Read 12 tweets
Oct 22, 2023
Biden brengt de Palestijnse incursie en moordpartijen van 7 oktober in verband met 9/11.
De vergelijking gaat verder dan Biden zich realiseert. Lees mee🔽 Image
De aanvallen in de VS op 9/11 werden gecoördineerd door Osama bin Laden. Deze Saoedische rijkeluiszoon kwam naar Afghanistan toen de VS de lokale rebellen steunden tegen de Sovjet Unie, en buitenlandse rebellen verwelkomden.
Geen CIA? geen 9/11.
msuweb.montclair.edu/~furrg/pol/wtc…
Laat nou een beetje hetzelfde aan de hand zijn met Hamas en Israël.
Chaos en verdeeldheid onder Palestijnen en Arabieren was altijd een Israëlisch doel, maar werd urgent toen de wereld een levensvatbare Palestijnse staat ging eisen in de jaren '80. Image
Read 11 tweets
Apr 20, 2023
Mijn moeder moest voor de knie naar het ziekenhuis. Kreeg daar natuurlijk Covid. Tot zover geen nieuws.
Maar er moet me toch wat van het hart: eigenlijk alles wat Covid aangaat in de zorg is onwetenschappelijk, onverantwoord en onmenselijk.
Mijn moeder maakt het naar omstandigheden goed, niet uw probleem.
Maar de rest zit me dwars.
Natuurlijk was de kans dat ze Corona had opgelopen in het @alrijne ziekenhuis veel lager geweest als daar gewoon preventie is. Maskers, ventilatie, HEPA, UV.
Moe had al 3 jaar met speels gemak Corona buiten de deur gehouden. Ze is gevaccineerd en niet bijzonder kwetsbaar, maar met procenten kans op enorm gezeik wil je toch heel graag niet besmet raken.
Toen ze het ziekenhuis in ging feliciteerde ik haar al met de aanstaande infectie.
Read 15 tweets
Apr 3, 2023
Deze Nederlandse epidemioloog in Denemarken heeft harde kritiek op @rivm in coronatijd.
Geen scheiding beleid en wetenschap, teveel gewicht aan brakke modellen met onzekere inputs, arrogantie. Klopt.
Maar de auteur begrijpt het beleid niet 🔽
eurac.edu/en/blogs/imagi…
Het artikel somt terecht de fouten op in de structuur, voorbereiding en cultuur van @rivm.
Een arrogante organisatie die onafhankelijk en wetenschappelijk is als het uitkomt, gewoon een onderdeel van het ministerie als dat handiger is.
Allemaal heel Nederlands.
Maar helaas begrijpt Dr Wensink het beleid niet.
Dat @rivm zei dat je pas bij koorts getest hoefde was omdat asymptomatische transmissie (erkend dominant) niet welkom is.
Natuurlijk wist Van Dissel dat de ziekenhuizen gingen ontploffen.
Read 5 tweets
Apr 1, 2023
Vliegen is heel vervuilend. Vorige eeuw al bekend.
Uw kabinet pakt dit aan door, u raadt het al, tijd te winnen.
Nu blijkt de uitstoot schrikbarend. Minister doet alsof hij ook echt schrikt. Hij komt in actie met *checks notes* .... onderzoek.
trouw.nl/duurzaamheid-e…
Wat voor soort gif ook uit verbrandingsmotoren komt: je vindt het rondom Schiphol in overvloed. Logisch, want kerosine is vrij zware brandstof en er zit bepaald geen katalysator op een vliegtuig.
Dit is al decennia overbekend. ImageImageImage
Die vervuiling is ook echt slecht voor mensen: werknemers en omwonenden leven korter, meer kanker etc.
Schiphol moet efficiënt draaien, dus de regels voor fijnstofmaskers voor grondpersoneel zijn flexibel (net als bij zware bagage tillen). Ingrijpen is er pas na ophef. Image
Read 7 tweets
Nov 5, 2022
Pessimisme over Twitter?
Veel mensen zeiden na de aankoop dat dingen vaak wel meevallen, het netwerk is ijzersterk en @elonmusk gaat echt niet de tent de grond in runnen voor 44mrd euro.
Maar dat is hij wel aan het doen, en wie stopt hem? Analyseer mee 🧵
Er is natuurlijk veel druk om geld te verdienen met Twitter.
Musk voelt die druk sterk en erkent dat de omzet instort omdat adverteerders bang zijn voor reputatieschade.
Hij zei dat hij daarom de moderation nog intact laat.
Maar diezelfde dag wordt een groot deel van de moderators ontslagen.
Enkele dagen voor de cruciale (ook voor u) VS-Amerikaanse verkiezingen is het nu vrij baan voor radicaal-rechts en anti-democratische trollen/bots.
FYI: Musk stemt Republikeins.
Read 21 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(