Lluís Profile picture
Oct 16 7 tweets 2 min read
Alguna idea curricular(1): Perfil de sortida d'un estudiant de #4ESO, nou currículum.

M'estic llegint les referides a la competència matemàtica i competència en ciència, tecnologia i enginyeria. Les podeu veure en la imatge. O en l'annex 1 del decret.
projectes.xtec.cat/nou-curriculum…
Si un estudiant és capaç de fer tot això, de manera adequada amb els sabers de l'etapa, déu-n'hi-do el que podran fer:
Aplicar mètodes inductius, plantejar-se preguntes, desenvolupar projectes, interpretar processos i raonaments o emprendre accions fonamentades en la ciència.
Aquest perfil de sortida, indicadors associats a les competències clau, es troba reflectit, és obligació de l'administració, en les competències específiques de cada matèria.
Així si en Matemàtiques un estudiant assoleix les competències de l'àmbit, ha assolit el perfil.
El perfil de sortida Matemàtic, explicitat en els indicadors 1 i 4 fonamentalment.
Entenc que hem de procurar dissenyar bones activitats, situacions d'aprenentatge, que permetin descobrir als estudiants totes les competències específiques de la matèria amb els sabers del nivell.
I, per altra banda, si fem algun treball conjunt amb altres àmbits, caldrà concretar quina o quines competències específiques del nostre àmbit voldrem valorar. En aquest cas caldrà tenir-ho en compte en la valoració global.
En el moment de desenvolupar els criteris de valoració, caldrà fer-ho combinant les competències i els sabers que treballarem.
Punts clau al meu entendre: Dissenyar bones activitats i tenir clar que volem que aprenguin en l'activitat, una combinació de competència i saber.
Un parell de dubtes:
a. M'agrada més contingut que saber o sentit. Tot i que aquesta darrera em fa patxoca.
b. No he trobat en cap document quina és la diferència oficial entre tecnologia i enginyeria.
I m'agrada que el de Primària i Secundària tinguin la mateixa estructura.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Lluís

Lluís Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @lluismora

Oct 16
Ahir vaig participar en la #17jornadaconjunta amb una taula de mostra de materials: "Un món de dades"
Idees incorporades en les activitats:
a) Mostrar una manera de treballar estadística i probabilitat.
Del treball experimental al treball abstracte. De les dades als models.
En poden ser exemples d'aquesta manera de fer:
a) el joc del senet
Fent un estudi dels possibles resultats obtinguts en llençar els 4 pals.
Aconseguir atzar sempre ha estat un repte.
b) Experimentar l'atzar
Tenim un dau amb dues cares de color vermell i 4 de color blau. Guanyem i agafem una fitxa si en llençar el dau obtenim una cara de color vermell.
Si juguem moltes persones, el nombre de fitxes final hauria d'acostar-se al previst teòricament. Relacionem dades amb model.
Read 11 tweets
Aug 27
Sobre el pensament crític
Segons Daniel Willingham consisteix a:
"veure els dos costats d'un problema, a mantenir una actitud oberta davant de noves proves que refuten idees immadures, a raonar desapassionadament, a exigir que les afirmacions vagin acompanyades de proves,...
... a deduir o inferir conclusions a partir de les dades disponibles, a resoldre problemes, etc."
Com sempre va bé fer-ho a partir de preguntes, ens podem plantejar el que serien els 6 servidors de Rudyard Kipling:
Com?
Quan?
On?
Què?
Qui?
Per què?
I em permeto afegir: A qui?
I a partir d'això, segons Dennis Rader, poder determinar què és el més important en una situació.
És un procés que demana interacció entre docents i estudiants per tal de mostrar l'essència, profunda, del que estem estudiant i no quedar-nos en una de superficial, en la visible.
Read 7 tweets
Aug 27
Reflexions d'orenetes de bon matí

- No estic segura si estic en el punt mitjà de la hipotenusa del triangle o no. Com ho puc saber?
- Potser hauria de saber la longitud del cable, com ho podria fer per saber-ho?
- Quantes companyes ens podríem col·locar en aquest tros de cable?
- Entenem les teves preocupacions, però a nosaltres el que ens té intrigades és saber si els triangles que veiem són semblants o no. Què en penses?
- És possible que la distància que hi ha entre nosaltres sigui la mateixa que la distància entre els cables?
- Quan acabeu ens podeu dir si en aquest tros de cable, el que es veu en la fotografia, hi caben les 12 companyes que estan a punt d'arribar?
- Quina longitud hauria de tenir el cable per tal que poguéssim descansar les 50 que formen l'estol?
Read 5 tweets
Aug 7
S'ha publicat el resultat de les proves de competències bàsiques d'enguany.
csda.gencat.cat/web/.content/h…
Els resultats han generat preocupació.
Hauríem d'estar per sota del 15% en el nivell baix, cosa que només passa en llengua catalana i castellana.
Hauria d'haver-hi el 30% d'estudiants en el nivell alt, cosa que no passa amb cap dels 5 àmbits valorats.
És una fotografia d'enguany. Si mirem les sèries temporals veurem que els dos darrers anys hi ha un descens pronunciat en dos àmbits: Llengua anglesa i Matemàtiques.
L'àmbit científic-tecnològic ja estava en un nivell més baix que la resta d'àmbits i es manté on era.
La prova de l'any 2020 es va fer abans del confinament i les altres dues s'han durant cursos que han estat força allunyats del que podríem anomenar normalitat. Característiques:
Read 12 tweets
Aug 7
Algunes reflexions sobre l'aprenentatge de les matemàtiques amb mitjans digitals.
I crec que algunes també poden ser aplicables a altres àmbits.

Punt de partida: En general la tecnologia ha d'estar al servei de l'aprenentatge de les Matemàtiques i de qualsevol altra àmbit.
D'entrada cal prendre decisions pel que fa a:
1) les Matemàtiques que cal treballar a l'aula
2) Els mitjans digitals que utilitzarem
Anem per les Matemàtiques, ens proposem tres preguntes:
a) Quines volem treballar?
b) Com volem treballar-les
c) Com volem avaluar-les?

L'apartat a) és clar, ens guiem pel currículum i aquest, des de fa temps, es fonamenta en els processos matemàtics:
Read 20 tweets
Jul 5
Idees sobre activitat matemàtica de Charlie Gilderdale, mostrades abans de treballar, i que cal tenir en compte:
No hem de fer la feina als estudiants
Sempre és possible millorar.
Substituir "No puc fer això " per "Encara no puc fer això "
Primer pensar i després parlar.
#20jaem
I tenir en compte que aplicar algorismes no ajuda a fer-ho.
I ha d'haver-hi, a classe, moltes maneres de tenir èxit. Els estudiants han de tenir aquestes experiències.
Seguiu @nrichmaths
#20jaem
I estic al·lucinant! som 600 persones assegudes en una sala d'actes fent problemes de matemàtiques. Això és la gestió d'aula amb bones activitats!
Read 4 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(