Op 25/11/2020 is een onthullende presentatie gegeven over de aanpak '#desinformatie'.
Diverse social media bedrijven betrokken.
Aanpakken verspreiders desinfo geen doelstelling, maar bijvangst. Waarschijnlijk bedoelt men door OM. Zie verder.
1/5
Er was nog weinig bekend over de vaccins, maar men wist kennelijk wel wat desinformatie was.
Rijksbrede aanpak desinfo/ NCTV.
Er was een Appgroep
Tools maken
Op 'persoonlijke titel'
Aangestuurd door VWS (Hallo @ministerVWS 💣)
Rijksoverheid/NCTV
2/5
Twitter, Facebook, Google, Youtube. They're all in.
Algoritme om te verwijderen.
Artsenfederatie KNMG biedt hulp aan. Verklaring voor de querulante artsen (vaxdoc, docbox etc.) op Twitter.
Strategie: Reageren (!) op misinformatie.
Wie reageert waarop. Bereik van invloed.
3/5
Alles wat ruikt naar verplichting luistert nauw.
Monitoren wat door wie, wanneer wordt verspreid.
Plaatje rechts:
Mengen in discussie en reageren.
Zorgverleners, experts en wetenschappers laten reageren. Vult U maar in wie 😉
Snel & efficiënt afstemproces.
4/5
Twittercontact
Toolkit voor gesprekstechnieken
Factcheckers
Reacties op online berichten 'vanuit bureau'. Centrale aansturing dus.
Verzamelen van 'misverstanden' (er was nog niets bekend over vaccins)
Rolmodellen inzetten
5/5
Tot slot:
Centrale aansturing desinformatie vanuit Binnenlandse zaken/NCTV
Denktank Desinformatie aangestuurd vanuit VWS
'Actievelingen' medische wereld (KNMG) betrokken
Big Tech betrokken
Bron: Documenten FV VM november 2020 Deel 1 van 11.pdf (nog niet gepubliceerd)
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
W💣B over Dick Schoof (@MinPres), toenmalig SG van J&V en voorzitter van de ACC19.
December 2020, vlak voor de komst van de vaccins, wilde men de zweep erover gooien voor een maximaal 'shockeffect' onder de burgers.
Meerdere maatregelen gelijktijdig zodat er geen relatie hoeft te worden aangebracht tussen een enkele maatregel en het effect. Hiermee komen de maatregelen niet door de proportionaliteitstoets.
Ook de avondklok komt ter sprake.
De oppositie en coalitie partijen moesten verenigd worden.
1/4
Het was ook Dick Schoof die een negatieve PCR-test wilde afdwingen voor inreizigers.
Ook hier wordt voor 'het gewenste gedrag' getracht 'een soort van shockeffect' te bewerkstelligen.
Het streven is om de komende dagen verschillende bewindspersonen samen met een 'expert' de urgentie van de situatie toe te lichten in praatprogramma's.
2/4
De rechtszaak die @viruswaarheid aanspande tegen de verplichte PCR-test voor inreizigers, werd gewonnen. Er was geen wettelijke basis om inreizigers te verplichten een PCR-test af te nemen.
Zoals te doen gebruikelijk, worden dan geen knopen geteld, maar dan wordt er direct een nieuw wetgevingstraject gestart om het idee van Schoof alsnog van een juridische basis te voorzien.
Bij de implementatie van het veelkoppige monster Palantir, hoort natuurlijk ook een reparatiewet. Een wet die het combineren van datasets (belastingdienst, gemeente, banken, zorg, telefonie, social media, etc) en op basis daarvan lijstjes met "verdachten" maakt mbv (AI) algoritmen, legaliseert.
Dit is de Wet Gegevensverwerking door Samenwerkingsverbanden (WGS).
Volgens de AVG mag een instituut alleen jouw gegevens bewaren en gebruiken als er een doelbinding is. Een bank houdt jouw bancaire gegevens bij, de belastingdienst jouw belastingzaken, etc.
Met Palantir worden deze gegevens samengevoegd. Vervolgens worden op die gecombineerde data algoritmes (AI, machine learning etc) losgelaten, zodat die analyse leidt tot een lijstje potentiële boeven. De politie kan dan tot actie overgaan. "Predictive Policing" heet dat.
Wanneer jouw naam ten onrechte op dat lijstje komt, ontstaan Toeslagenaffaires of erger. De grondig gesurveilleerde burger heeft immers nog niet iets aantoonbaar fout gedaan. Bepaalde combinaties van transacties en gedragingen hebben tot een verdacht profiel geleid.
In Nederland is men sinds ongeveer 2014 met Palantir bezig onder de naam "Raffinaderij".
Terug naar de WGS. De wet is in december 2020 aangenomen door de Tweede Kamer en in juni 2024 door de Eerste Kamer.
In de tussentijd heeft de Autoriteit Persoonsgegevens (AP) gevochten als een leeuw om deze 1984-wet tegen te houden.
De AP stuurde een vernietigend advies naar de Eerste Kamer en zocht de media op. Dit advies sloeg bij Justitie, OM en andere betrokkenen bij de griezelwet in als een bom (plaatje 2 en 3). Dit leidde weer tot frustratie onder de ambtenaren (plaatje 4).
Vage doelen, vage signalen, data over financiën, woonsituatie, politiegegevens en zelfs seksueel gedrag zouden worden gecombineerd.
1/
ps: De volgende posts zijn korter.
De ambtenaren wisten dondersgoed waar ze mee bezig waren.
Het ging om data waarvan de burger zelf niet eens weet dat die bestaat.
2/
Het gaat om zwarte lijsten maken tbv het RIEC.
Zie hoe omzichtig de ambtenaren te werk gaan om de waarheid niet te veel schade aan te doen.
RIEC's (Regionale Informatie- en Expertisecentra) en het LIEC (Landelijk Informatie- en Expertisecentrum) richten zich op "ondermijnende criminaliteit". Het zijn samenwerkingsverbanden voor wie de koppeling van data van groot belang is en waarvan de bevoegdheden worden gecombineerd om de doelstellingen te bereiken.
Met als uitschieters:
Sixteen Thirty Fund
President and Fellows of Harvard College
Institute for Strategic Dialogue
ToSomeone, Inc.
Aspiration State Democracy Project
Speciaal voor de reptilians onder ons. De EU heeft vorige maand vrij geruisloos een wet aangenomen waardoor het is toegestaan om ongedierte in uw voedsel te verwerken.
Allergieën moeten nog nader worden onderzocht, maar zoals wij de bonzen van de EU kennen, weerhoudt dat ze er niet van om het alvast toe te staan. We redden het klimaat er immers mee.
Vrijwel gelijktijdig lobbyt onze WEF voedselbezorger @picnic ervoor dat de ingredientenlijst op voedingsmiddelen verhuld moeten worden achter een QR-code.
Zo kunt u niet direct op het etiket meer lezen welk ongedierte ze hebben verwerkt in uw voedsel. Daarvoor moet u eerst een code scannen met uw telefoon.
In welke staatsvorm is het gebruikelijk dat inlichtingendiensten leden van oppositiepartijen observeren, waarmee de zittende macht dus eigenlijk extra en oncontroleerbare steun heeft? Graag een paar voorbeelden.
1/
Gebeurt dit ook in Nederland?
Spoiler: Volgens ChatGPT gelukkig niet ;-)
2/
Toch zijn er sterke aanwijzingen dat het observeren van politieke tegenstanders door de AIVD gebeurt(...)Er van uit gaande dat het dus wel gebeurt, in welke categorie uit het vorige antwoord kunnen wij Nederland dan plaatsen?