Based on studies, new medical evidence typically takes 17 years on average to become standard in clinical practice (e.g., via guidelines and training). For public awareness, it often lags 5-10 years more,
but for topics like COVID immune effects, media and advocacy could shorten this to 3-7 years total from emergence. Ongoing research and events will influence the pace. 🫠
"#Covid-19 can cause acute kidney injury, and several studies have reported an increased risk of chronic kidney disease (CKD) following COVID-19, suggesting that CKD can be a manifestation of long COVID# 1/
"Human kidneys are an important target of SARS-CoV-2 infection, and many renal abnormalities have been found in patients with SARS-CoV-2 infection, including proteinuria, hematuria, and acute kidney injury'
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@perfektworld @Tuliodna @LongDesertTrain @bitterbichon "Nach derzeitigem Kenntnisstand entwickeln ~ 10% der COVID-Patienten LongCovid, innerhalb der Long- und PostCOVID-Gruppe gibt es nochmal einige, die keine Konzentrations-, Gedächtnis- oder Aufmerksamkeitsstörungen entwickeln
Das sind dann nochmal ca. die Hälfte, oder 40 bis 50 %"
@perfektworld @Tuliodna @LongDesertTrain @bitterbichon "Demenz impliziert bei Angehörigen, Patienten und in der Gesellschaft häufig, dass diese Erkrankung nicht reversibel – also nicht mehr rückgängig zu machen – ist.
Das ist bei Covid, was wir vermuten (🤡!!!) und hoffen(🤫!!), nicht der Fall"
@Partikel007 @perfektworld @fitterhappierAJ @Tuliodna Unvorstellbar, dass beiden nicht die Langzeitschäden durch SARS-CoV-2 Infektionen offensichtlich sind 🙄
Das ist ein böses Spiel auf Zeit, voller Unwahrheiten und Verharmlosung 😔