La Comissió d’Estudi sobre el Model Policial del @parlamentcat va acordar divendres que NO hi hagués control extern a la policia.
Jo vaig comparèixer precisament sobre aquesta qüestió el 18/02/2022 per dir que SÍ a un ens de control... però DIFERENT
🧵/1
El problema d'un ens de control és que abans ens hem de posar d'acord en què controlem.
I posava l'exemple dels desnonaments.
Si no som capaços de definir quin és el "problema de l'habitatge", no coincidirem en la "solució" i, menys, en quina ha de ser l'actuació policial.
/2
Per mi, doncs, no hem de concebre l'actuació policial com un instrument al marge de la política pública (hi dona suport), sinó com a part consubstancial a la mateixa: la seguretat forma part de la política pública, i ha d'incorporar-se al disseny, l'execució i l'avaluació.
/3
A partir d'aquí, proposava aplicar-hi el model de Govern Obert.
Perquè no fos teòric, vaig explicar en clau de Govern Obert el dispositiu de les #Eleccions2021#14F, on la seguretat va ser omnipresent i on semblaria que hi ha poc marge per la transparència o la participació.
/4
Malgrat que la Comissió no hagi aprovat la creació d'un ens de control, això no treu que 1) es puguin implantar mesures de control, i 2) es puguin dissenyar instruments diferents a un ens de control i basats en la transparència, la participació i la col·laboració
/5
Per saber-ne més, aquí hi ha el vídeo amb la compareixença completa, amb la intervenció inicial i les posteriors respostes als diputats:
/6
Avui hem enviat al Govern la Memòria de valoració de les observacions a l’Avantprojecte de Llei de l’@eapccat així com un nou redactat de l'articulat.
La memòria dona resposta a 65 observacions de 37 ens. El nou redactat (el 4t!) ha millorat gràcies a les aportacions.
1/4
Els tres temes clau han estat 1. Preservar l'autonomia de l'Administració Local 2. Preservar l'autonomia dels cossos especials (p.ex. policia) 3. El model de governança de l'Escola
Els dos primers han estat temes formals. Ja estàvem d'acord, però ha calgut polir la lletra.
2/4
El tercer consisteix en trobar el delicat equilibri entre tenir una governança executiva, molt operativa, àgil i flexible per a la prestació de serveis, així com mantenir la independència necessària per les qüestions més normatives.
Esperem haver-lo trobat.
3/4
Ahir al curs #cienciaicompromis del @cuimpb1 vaig explicar
* per què la innovació i la recerca estan esdevenint centrals a l'Administració,
* per què els decisors i gestors públics han de tenir competències sobre la qüestió, i
* què s'està fent al respecte des de l'@eapccat
🧵/1
Per obvi que pugui semblar avui a molts, la "política basada en evidències" és un fenomen encara en construcció.
El motiu és que l'Administració, durant 200 anys, ha "administrat". És recentment que se li demana més: transformar/millorar el món.
/2
Trobem un 1r intent de transformació amb les polítiques keynesianes posteriors a IIGM. Però fixem-nos q l'estat del benestar, més que transformar, compensa desigualtats a base de serveis socials, i estabilitza els mercats amb polítiques fiscals i monetàries.
Ara és diferent.
/3
Com encarem el nou curs a l'@EAPCcat a nivell estratègic.
Us parlem de
* #LleiEAPC
* Pla Estratègic de l'EAPC 2022-2027
* Nou model d'aprenentatge i desenvolupament
* Pressupost 2023
🧵/1
Primer de tot, recordem d'on venim:
La globalització, la digitalització, les diverses crisis econòmiques i institucionals del s.XXI, etc. ens fan pensar que el model napoleònic/weberià de l'Administració està superat.
Els estats han d'intervenir en el sistema.
Per canviar-lo
/2
Superat no vol dir que el model de funció pública hagi de desaparèixer.
Superat vol dir que s'ha fet molt insuficient.
Que els estats han de tenir un nou paper.
I per tant necessitem una Administració diferent.
I per tant necessitem una @EAPCcat diferent.
/3
Voldria compartir un tema de criança perquè a casa estem molt contents de com ens ha sortit.
Per si serveix o inspira a algú altre:
LA CANALLA I LES TASQUES DE CASA
fil/1
L'objectiu era la progressiva assumpció de les tasques de casa per part dels petits (nena i nen):
* de forma igualitària: no hi ha divisió de gènere a les tasques de casa
* de forma responsable: assumir-les com a naturals, no imposades
/2
Ho hem fet en 3 fases, tot i que la veritat és que mai ho vam planificar així... ni de cap manera: ha anat més o menys sortint: una cosa bona dels nens és que no creixen de cop i pots anar dissenyant, implantant i avaluant les polítiques domèstiques amb temps de sobra ;)
/3
Els dos titulars que no hi surten, per mi: 1) allò públic és polític 2) desorganització
/1
A tota l'entrevista hi ha una remor de fons sobre la compatibilitat entre la política i l'educació.
En la meva opinió, a l'educació (que no la pedagogia) li cal encara més política, no menys.
L'educació (que no la pedagogia), és un projecte de país amb impactes diversos.
/2
Impacte en el futur de les persones que formem, sobretot.
Però també en la vida quotidiana de les famílies.
I en la carrera professional de desenes de milers de treballadors (la majoria públics).
I en les polítiques fiscals presents i futures.
/3
"Estudio sobre los condicionantes de salida de los países de origen y pautas de acompañamiento a personas solicitantes de protección internacional y refugiadas LGTBI" de @Accem_ong, 2020