Piet Lekkerkerk Profile picture
Mar 4, 2023 6 tweets 4 min read Read on X
Forum voor Democratie BV is door het bestuur van #FVD opgezet om inkomsten voor de partij te genereren, beweert de partij, zoals blijkt uit de klacht die is ingediend bij @OmbudsmanNPO.
De baten komen volgens Baudet aan de vereniging, voor zaalhuur bijvoorbeeld. /2 ImageImageImage
Maar als je dan kijkt wat er uitgegeven wordt door Forum voor Democratie BV, dan zijn dat enorme bedragen aan de de BV van Thierry Baudet.
En er is een enorme schuld van Forum voor Democratie BV aan de Vereniging FVD van € 113.714,- op 31-12-2020. /3 Image
En ook uit de jaarrekening van 2021 blijkt dat de schuld van Forum voor Democratie BV aan de Vereniging FVD op 31-12-2021 nog altijd € 76.345 bedraagt.
De waarde van Forum voor Democratie BV was met nog eens €10.000 gedaald tot € 19.844,-
/4 ImageImage
De schuld van de Vereniging aan Forum voor Democratie BV bedroeg in 2021 € 54.853,-
Maar dat is fors minder dan wat FVD BV op haar beurt schuldig is aan de vereniging.

Ik denk dat er geen zaalhouder is die een schuld van Forum voor Democratie BV accepteert als zaalhuur. /5 Image
Kortom, als Baudet beweert dat de baten van Forum voor Democratie BV aan de partij ten goede komen, zien we in werkelijkheid de BV van Baudet (THPB Media) als een van de voornaamste begunstigden.
En dan zien we alleen de hoge uitstaande schulden, niet eens alle betalingen. /6 Image
Het is duidelijk dat de partij veel geld in Forum voor Democratie BV stopt om onder andere die betalingen aan Baudet te doen.
FVD BV kost alleen maar geld.

Ik zag dat @hendrikotten3 en @harmbotje vandaag ook al vraagtekens stelden bij de de BV's waar Baudet in zit./ einde

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Piet Lekkerkerk

Piet Lekkerkerk Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @PietLekkerkerk

Jun 29
Ik vroeg me af wat #BBB beweoog om mee te werken aan dit stuk, maar het is vermoedelijk de wens de beeldvorming te beïnvloeden.

Meekijken met de formatie: ‘Hallo, ik ben er ook nog’, zegt Caroline van der Plas -
/2

nrc.nl/nieuws/2024/06…
nrc.nl/nieuws/2024/06…
BBB is per slot van rekening slechts een marketingbureau dat zich ooit bij de kiesraad heeft ingeschreven, zonder politieke partij te zijn.
Mijn tweet klopt, BBB is een commerciële onderneming, maar wel een die extreem-rechts gedachtegoed uitdraagt. /3
pietlekkerkerk.blogspot.com/2024/06/waarom…
Dus het is heel belangrijk om te doen alsof BBB een vriendelijke en gemoedelijke beweging is, en dat beeld probeert @henkvermeer vergeefs uit te dragen.
Van der Plas wil niet de lieve vrede bewaren, en zij en Vermeer zijn niet de meest progressieven. /4
Image
Image
Read 8 tweets
Jun 16
Laffe retweet door @wierdduk, de grootste schandvlek van de Nederlandse media en witwasser van de racistische nazi-retoriek van Faber, Bosma en andere PVV'ers.
Het VN-rapport gaat niet over een elite die bewust de bevolking vervangt, wat Wilders en zijn fasciste beweren. /2 Image
Het hele begrip 'omvolking' komt in het rapport niet voor, want dat is een beladen nazi-term.
Het rapport stelt vast dat de bevolking van West-Europa vergrijst. De VN draagt niet op de bevolking te vervangen, geen land heeft dat als beleid. /3
De wens van @wierdduk om nazi-retoriek te vergoelijken, laat weer eens zien dat hij een extreem-rechtse ophitser is.
Omvolking zoals Wilders, Bosma, Faber, maar ook de fascist Duk dat in de mond nemen, is bedoeld om regeringen en partijen verdacht te maken. /4
Read 5 tweets
Jun 15
1/12
Dat @rjklever illegaal financiële adviezen verstrekte is al gezegd en ook dat ze met een NSB-speldje op in de Kamerbanken zat, is al vaak gememoreerd.
Ik wil het hebben over haar functie bij de racistische omroep ON, waar ze medeoprichter van is. 2/11
kafka.nl/personen/reine…



Image
Image
Image
Image
Iemand die voor een omroep werkt die racistische haat en in nazigedachtegoed gedrenkte complottheorieën uitdraagt, voordragen als minister van Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking maken, getuigt niet van goede smaak en normbesef. 3/11

Image
Image
Image
Het is verhelderend om te kijken wie omroep ON nog meer heeft opgericht. Een van hen is het extremistische FVD-Kamerlid Pepijn van Houwelingen. Hij is veroordeeld voor het beledigen van een mister en uitte doodsbedreigingen aan collega-Kamerleden. 4/11


Image
Image
Image
Image
Read 11 tweets
Jun 11
1/22
Een kenmerk van populisten is de ongelofelijke minachting voor de kiezers en het democratisch proces in het algemeen. Die minachting uit zich in het verkondigen van aperte leugens en flagrante nonsens. Een voorbeeld van zo’n populist is BBB-Kamerlid @henkvermeer. 2/22
@henkvermeer denkt kennelijk dat zijn kiezers te lui zijn om zijn leugens te checken, of te dom zijn om ze te doorzien.
Ik ben de beroerdste niet, dus ik zal de BBB-kiezers en ook mensen die de democratie wel een warm hart toe dragen, de leugens van Henk graag uitleggen 3/22
Zaterdag had ik eens opgeschreven waar allemaal uit blijkt dat @BoerBurgerB niet opgericht is als politieke partij, maar als een branche van het agrarisch communicatiebureau Remarkable van twee van de oprichters, onder wie @henkvermeer. 4/22
Read 22 tweets
Jun 8
1/39
Ik ga het verhaal over de opr(/l)ichting van @BoerBurgerB eens op een andere manier vertellen, zodat duidelijker wordt dat de oprichters, @lientje1967, @henkvermeer en Wim Groot Koerkamp een onderneming oprichtten en geen politieke partij. 2/39
Want als je een politieke partij opricht, zoals @lientje1967 in augustus 2019 in een uitzending van Nieuwe Oogst aankondigde, zou je denken dat je dat in je statuten laat opnemen als doel. Dat doet de BoerBurgerBeweging dus niet. 3/39
Image
Image
Ter illustratie hier vergelijkbare passages uit de statuten van D66, de VVD en de PvdD zien. Allemaal hebben ze wel het deelnemen aan het politieke besluitvormingsproces tot doel. 4/39

Image
Image
Image
Read 42 tweets
May 22
Het meest ontluisterende van het debat over het eindverslag van de informateurs is dat er, 90 jaar na de machtsovername van de NSDAP in Duitsland, een extreem-rechtse volksmenner in het Nederlandse parlement verkondigt dat de problemen waar de samenleving mee kampt, ... /2
/2 ... door vluchtelingen veroorzaakt worden en dat een asielstop de remedie is voor de door de fascist verzonnen asielcrises.
Dat hij een kwart van de kiezers achter zich heeft gekregen na 20 jaar xenofobe leugens, maar ook de helft van het parlement. /3
/3
Dat de helft van het parlement meegaat in zijn waanideeën over klimaatverandering en zijn ronduit fascistische take dat er in Nederland een elite is die de bevolking ondermijnt.
Nederland is met een kabinet-Wilders I een racistisch, anti-rechtstatelijk land aan het worden./4
Read 5 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(