Forum voor Democratie BV is door het bestuur van #FVD opgezet om inkomsten voor de partij te genereren, beweert de partij, zoals blijkt uit de klacht die is ingediend bij @OmbudsmanNPO.
De baten komen volgens Baudet aan de vereniging, voor zaalhuur bijvoorbeeld. /2
Maar als je dan kijkt wat er uitgegeven wordt door Forum voor Democratie BV, dan zijn dat enorme bedragen aan de de BV van Thierry Baudet.
En er is een enorme schuld van Forum voor Democratie BV aan de Vereniging FVD van € 113.714,- op 31-12-2020. /3
En ook uit de jaarrekening van 2021 blijkt dat de schuld van Forum voor Democratie BV aan de Vereniging FVD op 31-12-2021 nog altijd € 76.345 bedraagt.
De waarde van Forum voor Democratie BV was met nog eens €10.000 gedaald tot € 19.844,-
/4
De schuld van de Vereniging aan Forum voor Democratie BV bedroeg in 2021 € 54.853,-
Maar dat is fors minder dan wat FVD BV op haar beurt schuldig is aan de vereniging.
Ik denk dat er geen zaalhouder is die een schuld van Forum voor Democratie BV accepteert als zaalhuur. /5
Kortom, als Baudet beweert dat de baten van Forum voor Democratie BV aan de partij ten goede komen, zien we in werkelijkheid de BV van Baudet (THPB Media) als een van de voornaamste begunstigden.
En dan zien we alleen de hoge uitstaande schulden, niet eens alle betalingen. /6
Het is duidelijk dat de partij veel geld in Forum voor Democratie BV stopt om onder andere die betalingen aan Baudet te doen.
FVD BV kost alleen maar geld.
Ik zag dat @hendrikotten3 en @harmbotje vandaag ook al vraagtekens stelden bij de de BV's waar Baudet in zit./ einde
• • •
Missing some Tweet in this thread? You can try to
force a refresh
Het @MinBZK publiceerde de jaarrekening van @BoerBurgerB. Op de aanbiedingsbrief van 30 juni 2024, zie je al dat deze organisatie niet thuishoort in een volwassen democratie. Penningmeester Annemiek Tromp is namelijk al voorbij de houdbaarheidsdatum. /2
Door @chrisaalberts is op meesterlijke wijze beschreven dat het bestuur van de fanfare van Lutjebroek professioneler is dan dat van BoerBurgerBeweging.
De oprichters hebben een bestuurlijke chaos achtergelaten, of eigenlijk gecreëerd. /3
Feitelijk is @BoerBurgerB in het leven geroepen als inkomstenvoorziening voor de oprichters, ook wel bekend als de Drie van Deventer: Wim Groot Koerkamp, @henkvermeer en @lientje1967. /4 pietlekkerkerk.blogspot.com/2023/11/hoe-re…
De jaarrekening van het #FVD over 2023 is door het ministerie van BZK gepubliceerd. Ralf Dekker, een van de FVD-bonzen die partijgeld in privézakken laat verdwijnen, zei laatst nog dat zijn en Baudets maaltijdboxenhandel afhankelijk was van bijdragen van het FVD. /2
De mededeling van Dekker kan heel makkelijk provocerende grootspraak zijn. Want als het FVD als van overheidswege gesubsidieerde politieke beweging inderdaad, geld weg zou sluizen naar een privéonderneming van de partijtop, riekt dat naar misbruik van overheidsgeld. /3
Natuurlijk ontbreekt in de jaarrekening van FVD over 2023 een post ‘Overboeking naar Eerlijk Eten’, zo dom zijn ze nog net niet. Dat ze als niet erg succesvolle zakenlieden overkomen, is wel duidelijk. /4 rijksoverheid.nl/binaries/rijks…
Dat @Geertwilderspvv en zijn accountant er alles aan doen om de geldstromen rond de autocratische beweging #PVV zo ondoorgrondelijk mogelijk te maken, blijkt niet alleen uit de leugens over de accountantsverklaring, waar ik al over X-te. /2
Het blijkt ook uit de manier waarop Wilders onjuiste informatie geeft over de donatie van de medische charlatan Titia Kreijger via haar trustfonds Piegrétia. Door het accent weg te laten, is de gever al moeilijker te achterhalen. Maar hij geeft ook een adres in Brouwershaven. /3
Wilders en zijn accountant weten dat het adres niet klopt. Dat Piegrétia in 2023 verhuisd is, is geen excuus, want in het overzicht van donateurs dat Wilders in de aanloop naar de verkiezingen van 2023 moest openbaren, vermeldde hij wel dat het om een Haagse donateur gaat. /4
De financiële verantwoording van de autocratische eenmansbeweging #PVV van @GeertWilderspvv is allesbehalve transparant. Sterker nog: Wilders doet er alles aan om de geldstromen rond zijn beweging aan de openbaarheid te onttrekken. /2
Hoewel de PVV als beweging geen subsidie ontvangt, zijn Wilders’ financiële malversaties meer dan relevant, omdat verloopstukken van Wilders inmiddels over de begroting van enkele ministeries (o.a. EZ, VWS) gaan.
De Orbanisering van Nederland dreigt. /3
De jaarrekeningen van partijen over 2023 zijn gepubliceerd door het @MinBZK. Voor het eerst in de geschiedenis van zijn beweging neemt Wilders de kosten voor het opstellen van de verplichte accountantsverklaring op. Hij kwam daar niet spontaan op. /4 rijksoverheid.nl/binaries/rijks…
Ik heb me het afgelopen jaar stevig verdiept in de oprichting van BBB door agrarisch marketingbureau Remarkable.
Remarkable/BBB probeert al sinds 2021 te verhullen dat het zich als bedrijf de Tweede Kamer ingelogen heeft. /2
Wanneer ondernemers zich uit eigenbelang een weg weten te banen in ons democratisch bestel, ondermijnt dat de democratie. Volksvertegenwoordigers dienen zonder last of ruggenspraak de samenleving te dienen, niet de belangen van hun bedrijf. /3
Hoe de opportunistische agrarische marketeers hierbij te werk zijn gegaan, heb ik al uitgebreid beschreven. @henkvermeer vond dat feitenrelaas smaad en deed er aangifte van. Had hij maar even gewacht, want er is nog meer over Henk en Remarkable te onthullen. /4
Ik moet de laatste dagen af en toe weleens denken aan die arme @henkvermeer en zijn kansloze aangifte.
Ik denk dan bijna dat ik Henk moet helpen. Want stel je voor dat een Officier van Justitie naar de aangifte kijkt, en ook denkt: Vermeer, waarom loog je nou over die donatie? /2
Dat Henk loog toen hij beweerde dat Remarkable € 174.213,- had gedoneerd, dat ziet zo'n OvJ direct, want in de boekhouding van BBB is er, zoals vaker gezegd, geen spoort van de donatie te vinden.
Waarom dan erover liegen, met het risico daarbij ontmaskerd te worden? /3
Zoals vaker bij crimineel gedrag, ging het om een risico-inschatting. Het risico om ontmaskerd te worden als Henk de donatie niet verzon, was vele malen groter.
Remarkable had BBB opgezet als project van het bedrijf. Je kunt niet zomaar als bedrijf aan de verkiezingen meedoen. /4