Burgemeester gisteren: een motie over het faciliteren van de solidariteitsdemonstratie is overbodig. Burgemeester vandaag: alles rond #A12 afschermen zodat niemand wat kan zien. 🙈 @NLRebellion
Wat een politiestaat vanochtend; overal politiebusjes, politiepaarden en ME. #A12#xr
Duitse waterkanonnen staan al bij de solidariteitsdemonstratie 🙈 #a12
Net op @omroepwest en aangegeven dat het echt belachelijk is dat de politie bij de vreedzame solidariteitsdemonstratie Duitse waterkanonnen heeft staan!
Het raadsonderzoek Amare geeft inzicht in een aaneenschakeling van list, bedrog en incompetentie. Met complete tunnelvisie is een gebouw neergezet zonder oog voor het maatschappelijk doel of voor de risico’s. Er was geen ruimte voor tegengeluid van de ambtenaren of van de raad.
De raad is keer op keer misleid, plannen waren slecht doordacht en honderden miljoenen verdwenen in een gebouw dat niet werkt zoals het zou moeten werken. De gigantische risico’s en budgetoverschrijdingen werden onder de pet gehouden.
Amare werd een pijnlijk compromis: veel geld, een groot gebouw, maar weinig cultuur. Het project dat te duur was om te falen, maar desondanks faalde het. De gemeente overschatte zichzelf en Amare zit nu met een te lege culturele programmering.
Gisteren was het een surreële dag om waarnemer bij de #A12 demonstratie van @NLRebellion te zijn. Ik zag onnodige escalatie en de waterkanonnen speelden daarin de hoofdrol. Een draadje 🧵 1/14
Voor 12u werd al geprobeerd de solidariteitsdemonstratie boven de A12 te voorkomen door het zicht te belemmeren en overal was veel politie. 2/14
Ook rond de plek waar de #XR demonstratie zou beginnen was veel politie; ME, busjes en politiepaarden. Op verschillende plekken vormden groepjes demonstranten. 3/14