jerry hopper Profile picture
Mar 29, 2023 18 tweets 6 min read Read on X
Handhaving ter plaatse, dit gaat de gemeenschap geld kosten, want geen heterdaad. Heeft u iemand dit zien die dit gedumpt heeft? MELD HET! (Honden bezitters?) #Maassluis
Geirriteerd door 'We hebben een heterdaadje nodig' - ben ik zelf maar even gaan rondneuzen.

Aanwijzing 1: Zoveel spullen kunnen niet gebracht zijn, dit moet uit de buurt komen.

Aanwijzing 2: Containers bevat text 'Recreatievereninging Oranjeplassen'
Een simpele zoekopdracht naar deze naam levert direct resultaat, maar is nog niets concreets
We volgen de eerste link, en komen op een evenementpagina op Facebook betreffende een reunie van de Surfclub.
Op de pagina prijkt een foto van gezellige activiteiten bij de oranjeplassen. Er zijn veel surfplanken te zien!
Op 1 van de fotos die ik eerder maakte van de berg puin, zijn ook surfplanken te zien.

Let op de surfplank rechtsonder, waar in zwarte letters text op staat.
Op de foto van Facebook, staat exact dat board!
Ook zijn andere surfboards te herkennen dmv specifieke kenmerken.
Het is ZEER aannemelijk dat deze surfboards, dezelfde zijn!
Bij het bekijken van de containers langs de oranjeplas, valt op dat alle containers goed zijn afgesloten met een flink disc-slot. De spullen die langs de straat liggen, moeten dus door iemand met de sleutel uit de container zijn gehaald.
Terug naar facebook. Waar het evenement beschreven word. Het is aannemelijk dat de personen die dit evenement hebben georganiseerd, ook de sleutel van de container zouden bezitten.
Hierin staat een email - en een rekeningnummer.
De hoeveelheid surfspullen, barbecue-gear, en de geindentificeerde surfplanen, zijn concrete aanwijzingen die niet gemakkelijk te ontkrachten zijn.
De Handhaving gaf al aan, dat het een moeilijk steekspel zou worden wie voor de kosten opdraait van deze illegale dumping....
Maar met publiekelijke informatie kun je met 99% zekerheid stellen, dat de rotzooi is gedumpt door een medewerker(s) van het evenement.

Ook zijn er vast mensen te vinden die bij de reunie aanwezig waren, die kunnen bevestigen dat dit surfmateriaal, de vriezer ...
of Barbecue en andere spullen herkennen.

Ik hoop dat deze informatie er toe zal leiden dat de rekening wordt gepresenteerd aan de vervuiler, en dat niet de gemeenschap hier voor opdraait.
Wat mij in deze opvalt: WAAR IS HANDHAVING MAASSLUIS!
En is er nou NIEMAND die deze zooi kon melden op Fixi? (Of iedereen net zo klaar met Fixi als mij?!)

En ook stilte in de lokale media, is er dan niemand die af en toe de hashtag #Maassluis checked?
#GemisteKans
Hondenbezitters, recreatieve fietsers.... Allemaal komen ze er langs, maar geen actie (iig niet in Fixi)

DAT KAN BETER MENSEN, HET IS OOK UW GELD WAT HIER UITGEGEVEN WORD AAN ILLEGALE DUMPINGEN!

- Hopper out!
Kleine voetnoot: Ik krijg berichten over 'Meldings apps'

1. Fixi App (Maassluis)
2. BuitenBeter App (Vlaardingen)
3. MijnGemeente App (MiddenDelftland)
4. MeldR App (Rotterdam)

Denkt men serieus dat mensen dit gaan installeren, of uberhaupt onthouden welke app voor wat?
Vanuit een security-standpunt: MINDER APPS == BETER!
En ook de telefonische meldingen zouden beter moeten worden behandeld. Doorschakelen, wachten, terugbelverzoeken... Het klinkt allemaal leuk, maar heel werkbaar is het niet, en hoogst demotiverend om uberhaupt
iets te melden. Een simpel webformulier werkt uitstekend. Geen apps nodig, niet wachten.
En als de gemeente de melding dan naar de juiste instantie doorstuurd, is het veel toegankelijker dan de huidige situatie.

Zat ruimte voor verbetering dus!

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with jerry hopper

jerry hopper Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @jerry_hopper

Jul 9, 2023
Een SuperCar autoverhuurbedrijf in je stad, da's hardstikke leuk toch?
Raampje open... genieten!
Zelfs 'snachts kun je genieten van deze fantastische ondernemening....
Read 34 tweets
Oct 20, 2021
Of u wilt stoppen met vlees eten, van het gas af en elektrisch rijden.
't Kost wel iets, maar dan heb je ook wat.
Wel bijzonder... het land wat ons gas zou kunnen leveren, heeft dikke methaanspills waardoor onze inspanningen nul komma niks opleveren... het kost ons bergen geld, en word ge-incasseerd door de gasleverancier/vervuiler. Wie houden we nu voor de gek? #TactischUitknijpen
knap staaltje circulaire economie, wat ik je brom.
Read 4 tweets
Sep 20, 2021
Hallo maandag! #dag9 #FelyxChallenge Image
zonet een scooter-bromsnor op het industriegebied aangesproken die natuurlijk niet eens wist dat er al een week een #deelscooter stond. Men gaat straks eens kijken. #BenBenieuwdHoeLangNog
Tot morgen! Image
Read 23 tweets
Mar 10, 2021
@Stop_Solaroad @eevblog status update #n211 bicycle #solaroad imminent !
Article is delayed, but here is a teaser.....

According to 'models' we've compensated 5137 tonns of #CO2 But something tells me the yield of these #solarpanels are REALLY below the worst expectations.
Read 12 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(