Travel Jimat Profile picture
DM FOR COLLABORATION
Dec 28, 2023 10 tweets 3 min read
Travel Incident in Iceland

Selalunya baca kisah orang tak pernah sangka jadi dekat diri sendiri. On 21st Nov 23 – 25th Nov me, my bro and friend make a short trip to. Everything went smoothly till the last day (night). Around 11.30pm my bro kena seizure. Please note ini
1sttime terjadi dan dia tak pernah ada history seizure (2 kali within less an hour gap ye) . Hanya Tuhan yang tau macam mana takutnya time tu. In the middle of nowhere, Iceland yang mana nak jumpa Malaysian community pun susah or takde kot (not sure).
Feb 22, 2023 25 tweets 9 min read
WINTER TRIP TO SEOUL KOREA 2023 ( 16 FEB 23 – 21 FEB 23) Day 1
NAMSAN TOWER
Transport: Hongik station – Euljiro 3 (sam) ga station – Dongguk Univ station – Naik bas 01 ke Namsan Tower
N Tower Sky View : 12,500 won
Cable Car : 11,000 won
Dec 29, 2022 5 tweets 2 min read
Salam... just nak share tempat viral yang baharu di Perlis ni, Ladang Kenaf Chuping Valley.

Dulunya ladang tebu, kini dah diganti sebahagiannya dengan tanaman Kenaf. Kenaf merupakan tanaman jangka pendek dlm family Malvacea. Ianya berasal dari Afrika dan digunakan untuk menghasilkan fiber dan core.

Apa yg menarik , ketika pokok ni berbunga sangat cantik utk bergambar / ootd ditambah pula dengan lokasinya yang hijau saujana mata memandang. Seperti scenery di NZ / europe.
Dec 29, 2022 13 tweets 5 min read
Berikut adalah emel saya kepada pihak Agoda tentang ketidakpuashati Hotel Sentral JB, Woodland.

Check in : 25/12
Checkout: 26/12
Rating: 0/5 Star
Harga : RM313 semalam total (include tax breakfast)
Booking Online : Agoda disertakan beberapa foto yang diminta oleh pihak Agoda berkenaan kebersihan kawasan hotel yang saya diami. saya mohon pihak Agoda mengambil tindakan sewajarnya ke atas hotel sentral jb, woodland. berikut adalah perkara yang saya tidak berpuas hati terhadapt hotel ini.
Dec 20, 2022 23 tweets 5 min read
Minggu lepas aku kerja di klinik bukit bintang .. Hari biasa ..
Masa tu aku nak buat preparation barang surgery untuk program sunat . So masa time rehat tu , Aku keluar lah jalan kaki nak pergi cari makan .. Tengah jalan kaki tu .. Image Dua orang Mat Saleh datang menghampiri aku ..
Dengan signage ,

“ We are backpackers , Please support us ..”
So dia tanya aku kalau2 aku boleh support dia ..

Aku pandang dorang atas bawah . Aku pun start berborak .. Sorang dari germany , Sorang lagi dari slovakia atau slovenia
Oct 11, 2022 30 tweets 9 min read
Saya nak sharing tips
TBS-Hatyai-Bangkok-KL kami pada 25 Ogos 2022 sehingga 29 Ogos 2022.

Day 1 - 25.8.2022

Naik bas Alisan Golden Coach jam 10.30 mlm di TBS, KL

Sampai Hatyai jam 7.30 pagi. Bas akan berenti di Changloon (kami beli simcard kat situ. 200 Bhat untuk unlimited internet). Sekali lagi bas akan berenti di Bukit Kayu Hitam untuk cop passport dan border Thailand. Tiket bas RM 72 beli di busonline.com
Jun 23, 2022 28 tweets 8 min read
Aku selalu berangan nak pergi oversea solo trip. Tapi tu lah aku ni pun sejenis penakut jugak jadi aku postpone kan je dulu angan-angan aku tu. Aku fikir better aku try kat dalam Malaysia dulu. Jadi aku plan nak naik "sleeper train" ke Kelantan sebagai permulaan. Tapi tetiba plot twist, kawan-kawan aku tetiba eh jom lah kita pergi sekali, maka solo trip aku ni cancel dan terus jadi trip berempat lebih baik.
Jun 5, 2022 22 tweets 5 min read
Hati-hati dengan drug mule yang berkeliaran di-airport.

Catatan ini saya tulis pada tahun 2018 semasa berada di Vienna Airport setelah sebulan berkembara di negara-negara Eastern Europe. Selepas check-in kami mencari tempat yang tiada ramai orang untuk dinner sandwich sardin (sardin lagi!!).

Banyak seat kosong kerana flight kami malam, memang tak ramai travellers di Vienna airport pada masa itu.
May 30, 2022 6 tweets 4 min read

May 28, 2022 12 tweets 6 min read
SHORT TRIP SINGAPORE 2H1M 🇸🇬

➡️Tbs - Larkin sentral tambang RM30.30
➡️Naik Bas CW2 Causeway link dari Larkin sentral ke Queen street terminal tambang RM4.70, Bas akan berhenti di Imigresen Johor & Imigresen Singapore. ImageImageImageImage Isi siap2 arrival card di ICA mobile apps sebelum nak masuk singapore, selesai urusan imigresen naik balik bas yang sama CW2 ke Queen Street Terminal

➡️Sampai Queen street terminal terus jalan kaki ke hostel Atlantis pods area little india. harga 1 mlm RM89.11 ImageImageImageImage
May 27, 2022 12 tweets 7 min read
𝗧𝗥𝗜𝗣 SANTAI 𝗣𝗘𝗥𝗔𝗞 & 𝗞𝗘𝗗𝗔𝗛

90% trips adalah menggunakan pengangkutan awam.

KL-Ipoh-Kuala Kangsar-Sungai Petani-Baling-Pengkalan Hulu-KL

@IpohAjer @PerakTourism @MohKeIpoh @viralperak Day 1

🔸Komuter Shah Alam-KL Sentral .
TQ kpd kwn yg hantar dari ofis ke

🔸ETS KL Sentral-Ipoh.RM41.Tiga Jam jg lah perjalanan sebab delayed.

🔸Hanya berjalan2 di sekitar KTMB Ipoh dan makan di Medan Kidd.

🔸Check in hotel Oyo City Hostel RM25.
May 26, 2022 15 tweets 7 min read
dalam masa 3 hari yang singkat kami dapat cover around 15 attraction places in Jogja 😍 So guys, apa lagi! Start planning your holiday. Yang tengah plan nak ke Jogja boleh la jadikan rujukan. ✅Bermula 18 Mei 2022 nak masuk Indonesia tidak perlu lagi PCR bagi individu dah lengkap vaksin, individu yang tidak lengkap kena buat PCR
✅Travel insurance kena beli
✅Install Apps PeduliLindungi
Mar 23, 2022 13 tweets 5 min read
Itinerari 1 hari trip ke Ipoh menaiki ETS ❤️

Nak pergi ke Ipoh senang dah kalau naik ETS, tak payah sesak pening kepala jalan jem dan sebagainya.

Masuk train duduk, rehat cukup masa SAMPAI‼️😁 ImageImage Bermula dari stesen KL Sentral di platform B aras 2, min bertolak ke Ipoh menaiki ETS pukul 8.00 a.m dan tiba di stesen KTM Ipoh sekitar pukul 10.30 a.m. Image
May 31, 2020 10 tweets 4 min read
Taknak cerita panjang cuma admin nak kongsi pengalaman menjadi pesakit covid-19. Tiada kena mengena dengan kluster kayangan, klauster tabligh, kluster travelling mahupun kluster pengawal keselamatan. Detected bila balik study dari University Madinah, Arab Saudi
Jan 12, 2020 72 tweets 33 min read
Bismillah Assalamualaikum semua. Mlmni saya nak shate itinerary saya selama 8H6M ke Negara Matahari Terbit, Tokyo. ImageImageImageImage Firstly, Kredit kpd ke-dua2 sumber ini kerana banyak info serta maklumat yg diberikan. ImageImage
Aug 4, 2019 30 tweets 6 min read
15 TIPS BAGI MEREKA YANG PERTAMA KALI MELAWAT JEPUN 🇯🇵

1. Visa
tak perlu. Anda boleh stay di sana sehingga 90 hari. 2. Duit Yen
tukar di Malaysia lebih baik kerana di sana susah nak cari money changer. Kadar tukaran di sanapun mahal.

3. Talian internet
bawa pocket wifi untuk memudahkan capaian internet. Boleh book online dan bila sampai sana boleh ambil di airport.