Medhi Profile picture
Dec 10, 2023 10 tweets 6 min read
یکی از سوالاتی که زیاد پرسیده می شه در مورد #هزینه های #سفر یا برنامه ریزی سفر هست مثلا به همین جزیره بورا بورا. (Bora Bora)

به طور مفصل در موردش می نویسم بعدا اما فعلا یه رشتو کوتاه برا تخمین هزینه ها.
فرض کنیم می خواییم ماه May از تهران بریم بورا بورا...
تصویر ۱: ساده ترین کار جستجوی پرواز از گوگل هست

تصویر۲: می بینید که هزینه خیلی زیاده! تقریبا ۱۴ هزار یورو!

تصویر۳: دلیلش مسیر طولانی هست که خودکار انتخاب شده. تهران - فرانکفورت - لندن - لوس آنجلس - تاهیتی - بورا بورا!

تقریبا هم ۲ روز طول می کشه رفت و ۲ روزم برگشت.

Dec 10, 2023 29 tweets 25 min read
#سفرنامه زیباترین جای دنیا، #بورابورا ی افسانه ای!
بورا بورا سومین جزیره ای هست که تو اقیانوس آرام بهش رسیدیم. یه جزیره آتشفشانی سرسبز و استوایی با کلی ساحل شنی سفید و رویایی. درخت های نارگیل و آب های فوق العاده خوشرنگ.
یکی از معروف ترین و احتمالا لوکس ترین مقاصد سفر دنیا!

بورا بورا سومین جزیره ای هست که توی سفر به جزایر اقیانوس آرام بهش می رسیم. از سالها پیش رویا پردازی می کردیم و یکی از آرزوهامون بود دیدنش. همیشه دست نیافتی و دور به نظر می رسید. به خاطر همین خیلی هیجان خاصی داشتیم.
پرواز تقریبا ۱ ساعت از جزیره موئورئا به قیمت تقریبا ۴۰۰ یورو.
Sep 6, 2023 6 tweets 5 min read
فرض کن یه فستیوالی هست شبیه راهپیمایی اربعین! هزاران نفر می رن یه جایی وسط کویر به مدت یه هفته! غذا و نوشیدنی اینا رایگانه! ازت خواهش می کنن یکم از مشروبشون بخوری!

از همه طرف صدای موسیقی میاد و مردم همش می زنن می رقصن تا شب! همه لباس های جذاب و رنگی دارن

Jul 31, 2023 7 tweets 7 min read
باورم نمی شه!
یکساال گذشت از وقتی سفر طولانی خودمون دور دنیا رو شروع کردیم و شدیم #دیجیتال_نومد!
بهترین تصمیم زندگیمون و عجیب ترین سال زندگیمون!
تو این رشتو یه آمار خلاصه از سفر یکسال گذشته می خوام بدم.

ماشین:

تعداد اجاره: ۲۱
کیلومتر : ۵۰۲۴۲ (محیط کره زمین ۴۰ هزار کیلومتر)
هزینه اجاره: ۱۶ هزار€
عوارض جاده: ۱۳۸۳€
میانگین هزینه برای یک روز: ۸۲€
میانگین کیلومتر ماشین: ۶۰ هزار کیلومتر
کمترین کیلومتر: ۲۹۱ (ماشین صفر)
بیشترین کیلومتر: ۱۷۸ هزار

Jul 29, 2023 6 tweets 6 min read
می خوام یکی از قشنگترین دهکده هایی که تو اروپا دیدیم رو معرفی کنم. یه دهکده خیلی قدیمی تو فرانسه شبیه فیلم ها. وسط دشت و تپه های سرسبز پر از باغ های انگور! خونه های رنگی و کارتونی، مردم مهربون، بوی خوشمزه غذا های فرانسوی و پنیر چند ساله و شراب محلی!

مسیر دهکده به اندازه خودش قشنگ بود! بکر و خلوت. دهکده داخل یه قلعه و دژ قدیمی هست. خیلی خوب حفظ شده. وروردی قلعه یکی از قشنگترین مجسمه ها رو دیدیم. وقتی از دروازه رد شدیم انگار وارد یه دنیای کارتونی یا فیلم از فرانسه قدیم شدیم!

Apr 1, 2023 7 tweets 5 min read
تو دنیا چند تا جا هست که باید قبل مرگ دید!!

یکیش #Milford_Sound تو #نیوزیلند!
یه منطقه کوهستانی با چند تا فیورد بی نهایت زیبا.

دسترسی بهش به خاطر صعب العبور بودن و کوهای خیلی مرتفع راحت نیست. تا کیلومتر ها اطراف شهر یا جاده زیادی نیست. یکی از روش های جذاب استفاده از هواپیمای کوچیک ملخی یا هیلیکوپتره.

Mar 29, 2023 8 tweets 5 min read
گزارش نهایی سفر #استرالیا
سفر استرالیای ما ۶۸ روز بود. یه سفر نامه ۲ بخشی براش نوشتم اگر نخوندیم بخونید قبلش.

تو این رشتو یه خلاصه ای از اطلاعات و هزینه های سفر رو می نویسم.

#دیجیتال_نومد

مسیر حرکت:

Mar 27, 2023 26 tweets 14 min read
#سفرنامه #استرالیا - بخش دوم

دیروز رشتو بخش اول سفرنامه استارلیا رو فرستادم. اگر نخوندین اول اونو بخونید.

Image زمین های بازی بچه ها اکثرا خیلی مجهز و جدید هستن. وسایل بازی استاندارد هست و اکثرا سایه بان مخصوص دارن برای آفتاب تند و تیز استرالیا. اصلا قابل مقایسه با جایی مثل ژاپن نیست. به صورت میانگین از آلمان بهتره بجز اون خورده چوب هایی که روی زمین می ریزن و بعضی می ره توی پا و دست!

ImageImageImageImage
Mar 27, 2023 26 tweets 15 min read
همونطور که می دونید حدود ۹ ماه پیش خونمون رو اجاره دادیم و سبک جدید زندگی رو به صورت #دیجیتال #نومد رو شروع کردیم.
مدتی قبل یه #سفرنامه برای #ژاپن نوشتم و حالا نوبت کشور بعدی یعنی #استرالیا هست!
این بار هم تقریبا ۲ ماه استرالیا بودیم.

بخش اول:
۱/ پروازمون تقریبا ۷ ساعت بود از اوزاکا #ژاپن به یه شهر کوچیک و خیلی قشنگ تو شمال شرقی #استرالیا به اسم Cairns. تقریبا ۱۰ روز همون اطراف رو گشتیم و بعد با هواپیما رفتیم گلد کوست. از اونجا باز ماشین اجاره کردیم و تا #ملبورن رفتیم پایین. تقریبا یک چهارم استرالیا رو با ماشین گشتیم.

Feb 3, 2023 8 tweets 7 min read
گزارش سفر #ژاپن

ما پاییز امساس تقریبا ۲ ماه (۶۴ روز) ژاپن بودیم. با توجه به سبک جدید زندگی (#دیجیتال_نومد)، سعی می کنیم یه آمار دقیق و خوبی درست کنیم از سفر هامون.
تو این #رشتو یه خلاصه ای از اطلاعات و هزینه های سفر رو می نویسم.
ماشین:

Feb 3, 2023 27 tweets 15 min read
نکات جالب سفر #ژاپن
بخش دوم
قفل های در اکثرا برعکس بسته و باز می شه!! یعنی وقتی با کلید می خوای قفل کنی در باز می شه و وقتی باز می کنی قفل می شه! تو ایران و آلمان قفل کردن ساعت گرده اینجا پادساعتگرده!
Feb 3, 2023 28 tweets 13 min read
حدودا ۶ ماه پیش خونمون رو توی آلمان اجاره دادیم و سبک زندگی #دیجیتال #نومد رو شروع کردیم.
تقریبا ۲ ماه توی پاییز #ژاپن بودیم. خیلی تجربه خاص و قشنگی بود.
دوست داشتیم براش #سفرنامه بنویسیم اما فعلا یه سری نکات جالب و متفاوت در مورد ژاپن و سفری که داشتیم:

بخش اول:
۱/ پروازمون ۱۳ ساعت و از فرانسه به #توکیو بود. دو هفته توکیو، بعد با قطار سریع السیر رفتیم #کیوتو. یک هفته کیوتو بودیم و بعدش یک هفته #اوساکا. از اوساکا ماشین اجاره کردیم و تقریبا یک و نیم ماه بخش های مرکز و جنوب ژاپن رو گشتیم.
مسیر رانندگی:

Aug 6, 2021 17 tweets 8 min read
۳۰ سال بعد از #اتحاد، هنوز تفاوت های زیادی بین شرق و غرب #آلمان وجود داره!

تو این رشته توییت یه مروری می کنم به یه سری آمار و اطلاعات جالب در مورد آلمان و تفاوت های موجود.

فک می کنم اطلاعات جالبی باشه برای اونایی که قصد #مهاجرت یا جابجایی دارن.

(۱/۱۷) امید به زندگی:

مردم سمت شرق طول عمر کمتری دارن! البته تفاوت طول عمر تو آلمان بیشتر بین شمال و جنوب هست! کمترین مقدار ۷۷.۹ سال و بیشترین ۸۳.۶.