Ik zie nooit kinderen knikkeren, touwtje springen, hinkelen, stoepkrijten, in bomen klimmen, fikkie stoken, rolschaatsen, steppen, stoeprandje spelen, de handstand oefenen.....alle voorzieningen en veiligheid daarvoor zijn verdwenen.
Een boek lezen is er niet meer bij.
Welke hobby’s hebben kinderen nog?
Als ze elkaar al in levende lijve treffen, zit ieder op z’n eigen telefoon met iemand te appen die niet bij het gezelschap zit, net als de volwassen in de @2eKamertweets doen. Ze kennen geen ouderwets goede sociale vaardigheden meer.
Zelfs in school zetten we de kinderen achter een beeldschermpje. De leuke gymlessen van vroeger zijn gedegradeerd tot iets onaantrekkelijks, aangepast op het niveau van de luie, te dikke leerling die nog geen koprol kan maken. Geen uitdagende parcoursen meer, geen wedstrijdjes,
geen rugby of slagbal meer op het open veld. Stel je voor dat je vies wordt, een gat in je knie valt, een knikker inslikt, iemand je wurgt met een springtouw, uit de boom valt.....
Kinderen mógen niks meer. Het is -institutionele- betutteling die onze jeugd tot een stel watjes
maakt dat overal maatwerk verlangt en eist, huilt als je boe zegt en wiens ouders op de stoep staan als kind met bult, blauw oog, kapotte knie of scheur in z’n broek thuis komt. Zweten tijdens gym kan niet meer, want douchen is er niet meer bij. Schoolzwemmen is afgeschaft. En
onder 21st Century geneuzel mogen competities en wedstrijden tot bepaalde leeftijd ook niet meer want gut, daar wordt dat ene kind niet leuker van (die anderen wel, maar ‘inclusie’🙄)
Er is niet meer de veiligheid in de straat, in de buurt en wijk om je kind onbegeleid te laten
buitenspelen en te laten fietsen naar een dorp of stad verderop. Door toename van verkeer, migratie, onfatsoen, agressie en criminaliteit.
Tot op het bot verwende kinderen hebben we gecreëerd die overal naar toe gebracht worden met de auto, die niet meer hoeven werken voor hun
geld en hun neus ophalen voor een krantenwijk, tomatenplukken en komkommers sorteren. Dat is ook allemaal gedigitaliseerd natuurlijk. Er is NIETS voor in de plaats gekomen! Dit maakt dat jongeren zich niet goed meer ontwikkelen, individueel en in teamverband, communicatief en
niet zelfredzaam zijn, hun financiën niet kunnen fixen en niet goed met geld omgaan, geen eigen verantwoording nemen en niet gehard worden.
Onze jeugd heeft tere zieltjes, weke delen problematiek, stress, angst en suïcide neigingen. Werkgevers hebben niks aan ze!
Het slechte onderwijs en de onderwijsverdomming nog buiten beschouwing gelaten!
Ondertussen stijgen de zorgkosten de pan uit, loopt 80% van de jongeren bij de psychiater, leiden we op tot werkloosheid en niet bestaande of onzin beroepen. Ze zijn niet in staat op 18 jarige
leeftijd zelfstandig te wonen en te studeren, zijn op 25 jarige leeftijd nog niet financieel zelfstandig en woont nog thuis. Dat laatste mede door woningtekort.
Wat maakt nu dat het zo’n puinhoop is in onze samenleving?
Durf nu eens die utopische VN Agenda2030 ter discussie te stellen! Is het wel zo’n humanitaire agenda?
Die nauwe samenwerking en grote invloed van High Tech in ons leven, werk, onderwijs, zorg....is dat wel zo goed?
DANGERS OF UNLIMITED USE OF TECHNOLOGY TO FACILITATE GLOBAL GOVERNMENT AND CHANGE THE BRAIN
both parties, Republican and Democrat, had the same agenda. deliberatedumbingdown.com/ddd/2018/12/03…
De High Tech -en hun macht- slaat door.
Het leidt tot banenverlies. Tot verlies van ontwikkeling en geluk.
Een basisinkomen gaat dat niet oplossen.
Digitaal onderwijs onder mom van ‘onderwijs voor ieder kind’ klinkt leuk voor 3e wereldlanden, maar is het dat ook voor ons?
Het verplaatsen van grote groepen mensen, migratie genaamd. Het mengen van samenlevingen, culturen, religies en tradities.
Is dat wel goed? Voor de migranten? Voor ons? Voor de leeglopende 3e wereldlanden en dictaturen?
Denkt u echt dat dit leidt tot Wereldvrede zoals VN zegt?