Reading (a lot, broadly, deeply, widely) will make you a better writer.
Thank you for coming to my TED talk.
I feel EXACTLY the same kinds of stresses you all do:
"I have so much to WRITE I can't read!"
"I need to grade/write letters of reference/participate in this committee/peer review this article"
Make time for reading folks. Otherwise, you WILL fall behind for sure.
If you need like you could use some help with how to strategize your reading, my Reading Strategies page links to plenty of blog posts that describe a repertoire of various approaches and levels of reading raulpacheco.org/resources/read…
If you feel like you can ONLY dedicate a block of time to read, once or twice a week (I try to read daily, sometimes with mixed success) you may want to use my Batch Processing Approach to Reading/Annotating/Systematizing/Absorbing raulpacheco.org/2021/02/batch-…
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I confess that I sometimes feel envious when I read someone on Twitter (or hear it in in my writing groups) saying "I'm going to start reading for a new project".
I have concurrent projects, most of the time, so THAT feeling of "ok, I'm going to sit down and START READING",
... is super foreign to me.
The only time when I "sit down and start reading" is when I'm preparing a new course syllabus.
Obviously, this "sit down and start reading" will need to happen for the Fieldwork edited volume that @Pran_eeta and I are working on.
BUT, generally,
... generally speaking, I'm reading All The Time.
I don't feel like I've had an opportunity (as I did when I did my doctorate) to just "sit down and start a new project". I have always felt like I finish something and WHAM BAM off we go to the next one, ASAP.
THREAD: On how to craft an argument contrasting evidence, theoretical expectations and make an opening for a contribution and new theories (or empirically testing a theory).
I'm reading an article that is a synthesis of different approaches to studying homelessness.
O’Regan, K. M., Ellen, I. G., & House, S. (2021). How to Address Homelessness: Reflections from Research. Annals of the American Academy of Political and Social Science, 693(1), 322–332. doi.org/10.1177/000271…
O'Regan and coauthors synthesize lessons learned on homelessness.
Note first how they set up the theoretical expectation:
"If homelessness is at root a housing affordability problem, then providing more affordable housing would seem to be the most direct way to address it. " (p. 323)
Ayer en clase de Métodos Mixtos (este cuatrimestre estoy dando tanto el curso de maestría como el de doctorado) les comenté a mis estudiantes sobre cómo podían estructurar sus tesis de suerte que coincidieran tanto con mi enfoque de métodos mixtos como con sus seminarios de tesis
Y como me pidieron consejo sobre la estructura de la tesis, ABRO HILO 🧶 para mi Twitter hispanoparlante.
Primero que nada, una tesis, contra lo que les puedan decir, es un producto resultado del diálogo entre ustedes (tesistas), su asesor/a y su comité tutorial.
Ustedes pueden decidir qué quieren hacer una tesis sobre los distintos repertorios de movilización de activistas ambientales que protestan contra las mineras canadienses, por ejemplo.
Pero eso es solo un tema. A partir de ahí deben establecer una pregunta de investigación.
Cuando yo tenía 14 años, me contrataron para hacer encuestas casa por casa y negocio por negocio en INFONAVIT La Piscina y zonas aledañas (en León, Guanajuato). Una zona con muchas “picas” (fábricas pequeñas de calzado) y muchos tallercitos de artesanías de metal “pewter”.
Si tengo una sensibilidad etnográfica muy desarrollada y una comprensión de cómo opera el trabajo de campo y las encuestas económicas es porque me metí en este asunto desde muy chavito. Antes incluso de estudiar ciencias sociales.
Y desde los 13 años empecé a dar clases de alfabetización para adultos en zonas de pandillas urbanas. Esto explica también por qué me importa tanto trabajar con comunidades vulnerables y marginalizadas. Amo educar y ser mentir y enseñar y formar gente.
Dr. Laura Macdonald (Carleton University) tells us about how she used new regionalism theoretical approaches to understand the North American free trade agreement, currently known as USMCA #CPSA_ACSP21
Dr. Kimberly Nolan (@KNolanGarcia, @FlacsoMx) speaks about the trinational (cross-border, and transnational) linkages between labour unions. #CPSA_ACSP21
To what extent does USCMA institutionalize rules for trade?
"Los votantes", así como el tan manido par de palabras que usa discursivamente el Presidente, "el pueblo", son entidades compuestas de una multiplicidad de individuos. No son monolíticas, ni pueden entenderse de esa manera. No es posible determinar "la intención del votante".
Me preocupa menos la opinión de todo mundo en Twitter sobre quién ganó y quién perdió. Todos analizan de acuerdo con su prisma paradigmático. Lo que sí me preocupa es que los partidos y sus ganadores/as interpreten éstos resultados pensando que se votó por propuestas/candidatxs.
Si el PAN realmente cree (y dudo que lo crea, pero asumamos que lo hace) que en la CDMX tiene una base dura, entonces diseñarán propuestas y políticas desde dicha suposición.
Creo que lo que se puede ver claramente es una mezcla de voto de castigo a múltiples escalas, con...