In meinem @HFDdigital-Beitrag versuche ich eine kritische Perspektive auf EdTech aufzumachen (link.springer.com/chapter/10.100…).
Wie dringlich das Thema angesichts globaler Krisen ist, zeigt dieser Beitrag: Ed-Tech within Limits (bridges.monash.edu/articles/journ…).
#EdTech am Scheideweg?
- es scheint klar, dass digitale Technologien und Praktiken nicht nachhaltig sind
- es scheint auch klar, dass es kein Zurück zur Normalität in Hochschule/Schule (=f2f) gibt.
als Ausgangspunkt schlägt Selwyn vor, dass positive Narrativ von EdTech zu hinterfragen: ein von Natur aus zukunftsorientiertes und optimistisches Unterfangen.
Als Grundannahmen scheinen zu gelten:
- neue Technologien entstehen mit immer größerer Leistungsfähigkeit
- diese Technologien können zur Verbesserung des Lehrens und Lernens nutzbargemacht werden.

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with markusmind

markusmind Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Too expensive? Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal Become our Patreon

Thank you for your support!

Follow Us on Twitter!

:(