Jurist mr. dr. M. Schilder gaf in @visserijnieuws zijn professionele opinie m.b.t. het #stikstofdossier. O.a. EU Verordening 2020/2220 stelt voedselzekerheid op de voorgrond. De juridische implicaties kunnen groot zijn. Hier een draad over zijn analyses. /1
Omdat EU Verordeningen direct verbindend zijn, hebben ze voorrang op Richtlijnen zoals de Habitatrichtlijn waar het Nederlandse Kabinet graag naar wijst. Mogelijk handelt het huidige Kabinet dus onrechtmatig. #stikstofdossier /2

european-union.europa.eu/institutions-l…
Een mogelijke verklaring zit in een laag kennisniveau op het ministerie (@ministerlnv), onder invloed van machtige NGO's (gesubsidieerde clubjes) en New Public Management (NPM). #stikstofdossier /3
Mr. dr. M. Schilder heeft recentelijk meerdere opinie-stukjes geschreven, en bovendien een juridische artikel geschreven welke gedeeld mag worden (in mijn bezit). #stikstofdossier. De kern is bij @refdag te vinden, /4

rd.nl/artikel/991549…
en die kern van het verhaal verscheen in uitgebreidere vorm eerder al dichter bij zijn thuisbasis. #stikstofdossier /5

nieuw-volendam.nl/nieuwvolendam/…
De thuisbasis van mr. dr. Martin Schilder is nauw betrokken bij de landbouw en visserij. Dat in relatie met overheid en recht. Eerder promoveerde hij op dit thema; zijn proefschrift is als boek beschikbaar. #stikstofdossier /6

boomdenhaag.nl/webshop/visrec…

research.ou.nl/en/publication…
Een juridisch artikel van zijn hand, inclusief voetnoten, zit in mijn inbox; het embargo is eraf. Echter: "Hier komt een vervolg op dat echt een zeer (technisch) juridisch stuk gaat worden. Ik schat dat ik een paar maanden hiermee bezig ben." #stikstofdossier /7
"Boeren en vissers versus het responsieve overheidsbeleid". Een juridische opinie van mr. dr. M. Schipper; hij is o.m. onderzoeker en consultant Europees recht. "De Nederlandse overheid heeft hier zelfs een Europese verplichting." #stikstofdossier /8

logistrata.com/stikstof/schil…

• • •

Missing some Tweet in this thread? You can try to force a refresh
 

Keep Current with Evert Mouw 🏴‍☠️ 🐭 🇳🇱 🚜 ⚚

Evert Mouw 🏴‍☠️ 🐭 🇳🇱 🚜 ⚚ Profile picture

Stay in touch and get notified when new unrolls are available from this author!

Read all threads

This Thread may be Removed Anytime!

PDF

Twitter may remove this content at anytime! Save it as PDF for later use!

Try unrolling a thread yourself!

how to unroll video
  1. Follow @ThreadReaderApp to mention us!

  2. From a Twitter thread mention us with a keyword "unroll"
@threadreaderapp unroll

Practice here first or read more on our help page!

More from @evert_mouw

Jun 28, 2023
1/ Tjeerd de Groot (landbouwwoordvoerder #D66) beschuldigt de Farmers Defence Force (#FDF) van intimidatie. Daarbij komt hij met een nogal twijfelachtig bericht. Kort draadje...
2/ Via het account van "Nientje de Plasgeitenbreier" deelt Tjeerd deze screenshot. Beetje vreemd wel, die usericon, dat TikTok watermerk, maar we gaan hierna voor de inhoud.
3/ Zonet belde ik Mark van den Oever. Het eerste deel van de tekst herkende hij wel. Aanschrijven CDA-politici op beleid is logisch. Maar over die telefoonnummers: "Ik heb niet eens het nummer van Eline." Ook in de FDF Telegramgroepen zag ik de oproep van Mark niet voorbijkomen.
Read 6 tweets
Feb 22, 2023
1/ @suzanne_GL stelt richting @chris_stoffer dat binnen de trias (hebben we in NL niet eens volledig) de _rechter_ moet toetsen of het algemeen belang gediend wordt (nope, doet het electoraat via de Kamer). Ze snapt er maar weinig van. Kort draadje met uitleg ⤵️
2/ We hebben geen volledige trias politica omdat we, in tegenstelling tot bijv. de VS, geen gekozen executieve (uitvoerende macht, regering) hebben. Hier zijn parlement en regering daardoor dicht verweven. Rechters zijn zeer indirect benoemd; weinig democratische legitimatie dus.
3/ Het algemene belang, dat ongrijpbare concept, wordt in democratische landen "gevonden" via het electoraat. In Nederland wordt enkel de Kamer gekozen en _daar_ moet dus het algemeen belang bevochten en gecodificeerd worden. NIET de rechter vindt het algemeen belang.
Read 8 tweets
Feb 21, 2023
1/ "Met blindheid geslagen" is een correcte diagnose door @BisschopRoelof als je kijkt naar de huidige politiek. Zowel cognitief als dieptepsychologisch zie je een bewustzijnsregressie die de Joods-Duitse dieptepsycholoog Erich Neumann in verband bracht met de massamens. 🧵⤵️
2/ Dat Bisschop dit in verband brengt met het verlies van geloof zal velen bevreemden, maar analytisch dieptepsychologisch is dit correct; zelfs als God niet echt zou bestaan. Zie o.a. Jung, Neumann, Peterson; filosofisch ook Plato, Plotinus, Augustinus. Conceptuele Bron / Ene.
3/ Het volgende stadium is dualiteit. Licht en donker. Hemel en aarde. Man en vrouw. Goed en kwaad. Scheiding; onderscheid; gave des onderscheids; discriminatoir vermogen; psychische ruimte; logica; Logos. Als dat instort, zinkt het bewustzijn terug in de oerchaos (oeroboros).
Read 7 tweets
Feb 20, 2023
2/ Wat je hier ziet is een soort kaste-conflict. De politieke kaste (Kamerleden e.d.) versus het klootjesvolk in het achterland. Kamer-democratie versus grassroots-democratie. Daarbij is D66 de partij bij uitstek die schuurt met het platteland.

3/ De BBB voorvrouw @lientje1967 wil kunnen blijven functioneren in de sociale context van de Kamer en kiest dus voor deze reactie. Dat ze geen fan is van D66 verhinderde haar niet om recent nog met Sjoerdsma (D66) samen op te trekken.

Read 24 tweets
Jan 18, 2023
Kan de zeldzame ziekte van Creutzfeldt-Jakob (neuro-degeneratief veroorzaakt worden door vaccins tegen corona? Volgens de Luc Montagnier Foundation is dat het geval, omdat in het Spike-eiwit ook een prion-codering zit. Een draadje. /1

ijvtpr.com/index.php/IJVT…
Eerst de basis. Prionen zijn volgens Wikipedia verkeerd gevouwen eiwitten. Die kunnen "neurodegeneratieve" effecten hebben; je zenuwstelsel gaat kapot. Meestal gaat dat nogal langzaam en het komt maar zelden voor. /2

nl.wikipedia.org/wiki/Prion
Nu blijkt dat de Wuhan variant, en de vaccins daarop gebaseerd, coderen voor een prion-achtig eiwit. /3
Read 9 tweets
Jan 17, 2023
Mijn eerste reactie op de brief van @mirjambikker waarmee ze zich als nieuwe fractievoorzitter van de @christenunie presenteert. Ik zeg het maar meteen eerlijk: ik ben _underwhelmed_. Belangrijke dossiers als #stikstof worden vermeden. /1

logistrata.com/stikstof/goede…
Haar brief werd via de CU-site als tekst, en op YouTube als video gedeeld, maar op Twitter vroeg ze via deze tweet om reacties: /2

Kort samengevat: Het nieuwe CU-verhaal is het oude Haagse kaasstolp verhaal. Het contrast met een groot, groeiend deel van Nederland is te groot. Ook vandaag: De Grote Leugens Route... /3

facebook.com/profile.php?id…
Read 4 tweets

Did Thread Reader help you today?

Support us! We are indie developers!


This site is made by just two indie developers on a laptop doing marketing, support and development! Read more about the story.

Become a Premium Member ($3/month or $30/year) and get exclusive features!

Become Premium

Don't want to be a Premium member but still want to support us?

Make a small donation by buying us coffee ($5) or help with server cost ($10)

Donate via Paypal

Or Donate anonymously using crypto!

Ethereum

0xfe58350B80634f60Fa6Dc149a72b4DFbc17D341E copy

Bitcoin

3ATGMxNzCUFzxpMCHL5sWSt4DVtS8UqXpi copy

Thank you for your support!

Follow Us!

:(